Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak pozycjonować stronę Landing Page i One Page? [Poradnik]


Jak pozycjonować stronę Landing Page i One Page? [Poradnik]



11 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Wiele osób uważa, że nie da się skutecznie wypozycjonować one page, bo sposób w jaki taka strona jest zbudowana nie daje wielu możliwości. Nie da się chociażby zastosować wewnętrznego linkowania, ani dodać kolejnych podstron w celu umieszczenia większej ilości i contentu. Zastanówmy się zatem, jakie inne działania warto wdrożyć, żeby landing page i one page znalazły się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Jak wygląda i działa one page?

One page choć z pozoru wydaje się rozbudowanym systemem, to całe nawigowanie z poziomu menu ma miejsce na stronie głównej. Wszystkie informacje, które są zawarte w witrynie np. dane kontaktowe, opis usług, dostępne artykuły, galeria zdjęć mają identyczny URL. Można oczywiście zastosować adres z hashtagiem (# plus odpowiednie słowo kluczowe), jednakże z punktu pozycjonowania nic nam takie działanie nie daje, bo nie będzie to indeksowane przez algorytmy Google. Zastosowanie hashtagów ułatwia użytkownikom korzystanie z portalu i umożliwiają lepszą analizę strony. Wyodrębnienie odpowiednich działów umożliwia ocenę zachowania osób przebywających na stronie np. możemy dowiedzieć się, ile czasu użytkownik poświęcił każdej sekcji i które które elementy strony przeglądał.

Przeczytaj również  Jak sprawdzić czy moja strona jest mobilna? Test optymalizacji mobilnej, a pozycjonowanie

Po co się tworzy landing page?

Landing page to inaczej strona lądowania, to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik poprzez określone działania promocyjne, zachęcające do kliknięcia lub wpisanie w wyszukiwarce konkretnego słowa kluczowego. Landing page może być osobną witryną lub częścią większej strony. Strony docelowe mogą być tworzone w różnych celach np. chwilowa reklama produktu, informacje o konkursie, gromadzenie informacji o klientach, a także stałą stroną, która ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak powinny wyglądać landing page i one page?

Przyjęło się, że jednej podstronie przyporządkowane jest jedno słowo kluczowe lub pokrewna grupa fraz, ten sam dział, identyczne produkty i usługi. Jeśli wrzucimy wiele rożnych fraz, to wypromowanie landing page i one page będzie niemożliwe. W sytuacji, gdy mamy więcej fraz, na których nam zależy konieczne będzie pomyślenie nad rozbudowaniem strony.

Dla kogo landing page i one page?

Decydując się na tego typu strony warto przyjrzeć się, ile jest konkurencyjnych firm i jakie działania promocyjne stosują? Jeśli okaże się, że frazy, które chcemy wypromować mają wysoką konkurencję, to nigdy nie uda się nam wyprzedzić stron z rozbudowanymi podstronami. Landing page i one page są dedykowane dla branż mało popularnych o małej konkurencji.

Przeczytaj również  Jak sprawdzić widoczność strony w Google?

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji?

Content w landing page

Nikogo nie powinno zdziwić, że najważniejszym elementem optymalizacji jest wartościowy i unikalny content. Roboty Google powinny uznać nasze treści za przydatne i aktualne, żeby podnieść wartość strony. Przygotowując artykuły trzeba umiejętnie wplatać pozycjonowane frazy, wykorzystywać synonimy, treści muszą być ciekawe, nie mogą zawierać błędów, nie powinny być za długie, ani pisane fachowym językiem. W artykuły warto wpleść nagłówki H1-H6

Optymalizacja landing page

Przede wszystkim strona musi być użyteczna dla użytkowników, powinna się szybko ładować i być czytelna. Warto zwrócić uwagę na odpowiednio opisanie meta tagi Title oraz Description. Trzeba poświęcić czas na optymalizację zdjęć np. stosowanie atrybutów ALT, odpowiednie nazwy i opisy. Kolejnym istotnym działaniem jest pozyskiwanie mocnych linków przychodzących np. z social media, z blogów, stron branżowych. Z kolei linki wychodzące muszą mieć parametr „ nofollow ”.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak pozycjonować stronę Landing Page i One Page? [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *