VD » Blog » Narzędzia Webmasterów Google - Pozycjonowanie / SEO » Analiza słów kluczowych oraz widoczności strony w Senuto


Analiza słów kluczowych oraz widoczności strony w Senuto

Publikacja: 14 kwietnia, 2021| Aktualizacja: 14 kwietnia 2021


Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Decydując się na pozycjonowanie strony musimy się zastanowić, jakie słowa kluczowe wybrać? Po pierwsze warto sprawdzić, na które frazy nasza strona jest już wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Po drugie skontroluj, co reklamuje i z jakim skutkiem konkurencja. Musimy przeprowadzić szczegółową analizę słów kluczowych wraz z analizą widoczności.

Narzędziem, które możemy wykorzystać jest Senuto, potrzebne informacje znajdziemy w module Analiza widoczności. Wykorzystując analizę widoczności będziemy dokładnie wiedzieć, które podobne strony w organicznych wynikach wyszukiwania są najczęściej odwiedzane przez użytkowników i po jakich słowach kluczowych. Będziemy otrzymywać raporty z informacjami na temat fraz i ich pozycji w Google w postaci wykresów. Szybko dowiemy się, jak wygląda sytuacja w każdym dniu lub tygodniu i możemy w razie potrzeby zareagować.

Senuto w swojej bazie posiada prawie 101 mln słów kluczowych. Na bieżąco otrzymujemy aktualne dane. W związku z tym, że raporty są dzienne lub tygodniowe możemy podzielić frazy na te które są sprawdzane:

– raz w tygodniu i są wpisywane min. 10 razy w miesiącu, jest ich 19 milionów

– codziennie przesyłamy w raporcie informacje na temat fraz, które są wyszukiwane min. 50 razy w miesiącu, ich baza to 2,5 miliona słów kluczowych.

Zaletą Senuto jest to, że nie monitoruje jedynie kilku słów kluczowych, ale sprawdza i analizuje wszystkie frazy, na które dana strona jest znajdywana w wyszukiwarce. Oddaje to faktyczną sytuację domeny. Większość narzędzi monitoruje słowa kluczowe od daty rozpoczęcia korzystania z danych usług. Senuto natomiast umożliwia zweryfikowanie danych historycznych aż od roku 2015. Dużym plusem narzędzia jest możliwość zestawienia naszej domeny do strony konkurencyjnych firm. Dowiemy się, na które słowa kluczowe my już jesteśmy wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, a konkurencja jest za nami lub odwrotnie, na które nasza domena jest niżej i trzeba nad nimi popracować.

Chcąc monitorować swoją domenę trzeba wybrać opcje monitorowania jej z wszystkimi subdomenami lub bez nich. W raporcie znajdziemy następujące dane: pozycję danej frazy w wyszukiwarce, historię pozycji dzień po dniu, historię pozycji w ujęciu miesięcznym, cpc, zmianę pozycji (wzrost, spadek lub bez zmian) i średnią miesięczna liczba wyszukiwań.

Jeśli chcemy przefiltrować słowa kluczowe, które pojawiają się w raporcie jest taka możliwość. Możemy je łatwo przefiltrować z uwagi na: pozycję, adres URL, średnią miesięczną liczbę wyszukań, słowa kluczowe, obecną pozycję, cpc i trudność frazy. Filtry można ze sobą łatwo połączyć.

Dzięki analizie widoczności uzyskamy informacje, na które frazy nasza strona jest wysoko, ile słów kluczowych jest w TOP3, TOP 10 a ile w TOP50 w porównaniu do konkurencji? Czy podczas wpisywania ujęte zostały słowa brandowe, nazwy miejscowości? Dowiemy się, jaka jest sezonować fraz, cpc, konkurencyjność i które strony są najczęściej odwiedzane.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *