Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak sprawdzić widoczność strony w Google?


Jak sprawdzić widoczność strony w Google?



13 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Pozycjonowanie stron wymaga ciągłej kontroli efektów. Chcąc trzymać rękę na pulsie, trzeba regularnie monitorować pozycje witryny w wyszukiwarkach. Jak to robić sprawnie i skutecznie? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Ręczne sprawdzenie

Najprostszym sposobem na sprawdzenie pozycji witryny na określone frazy kluczowe jest po prostu wpisanie ich w wyszukiwarkę i ręczna weryfikacja. Ta metoda ma jednak wiele wad, ponieważ przede wszystkim jest czasochłonna i nieefektywna, jeżeli chcesz sprawdzić więcej niż kilka słów kluczowych. Ponadto jest obarczona ryzykiem błędnego pomiaru ze względu na fakt, że wyniki wyszukiwania ustalane są indywidualnie dla każdego użytkownika i mogą się znacznie różnić w zależności od osoby. Rozsądnym rozwiązaniem jest sprawdzenie pozycji w trybie incognito, jednak wciąż nie gwarantuje on wiarygodnych rezultatów. Wszystko to powoduje, że na dłuższą metę i przy nieco większych projektach ręczny monitoring pozycji nie wchodzi w grę.

Przeczytaj również  Reklama Biura Podróży [Marketing]

Google Search Console

Google Search Console to narzędzie niezbędne w pozycjonowaniu stron, które przydaje się także przy sprawdzaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowa. W celu weryfikacji należy otworzyć zakładkę Skuteczność w sekcji, w której na czytelnym wykresie można się dowiedzieć, na jakich pozycjach strona się wyświetla użytkownikom w odpowiedzi na wpisywane przez nich słowa kluczowe.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Raport z skuteczności wyszukiwania to cenne narzędzie, które warto zastosować w pozycjonowaniu. Daje ono wiedzę na temat słów kluczowych wykorzystywanych przez użytkowników do wyszukiwania Twojej witryny. W oparciu o te informacje warto przygotować nowe bądź rozszerzyć obecne treści czy też wzmocnić pozycjonowanie na perspektywiczne słowa kluczowe, o które do tej pory nie udało się zadbać.

Bezpłatne i płatne programy

Rynek aplikacji do sprawdzania i monitorowania pozycji jest bardzo szeroki – każdy znajdzie coś dla siebie w zależności od potrzeb i możliwości. Jeżeli jesteś właścicielem niewielkiej witryny, na której nie zarabiasz, z łatwością wyszukasz w Google prosty program do jednokrotnego sprawdzania pozycji. Sprawa się komplikuje w przypadku stron komercyjnych, nastawionych na zysk, w które właściciel inwestuje. W takiej sytuacji znacznie lepszym rozwiązaniem jest wykupienie aplikacji przeznaczonej do monitorowania pozycji, której przykładem może być Unamo lub Senuto.

Przeczytaj również  Jak przekierować stronę?

Monitoring pozycji to narzędzie, które archiwizuje informacje na temat pozycji, dzięki czemu widzisz, jak zmienia się ona w czasie. Obsługuje wiele słów kluczowych, co gwarantuje oszczędność czasu i możliwość błyskawicznego sprawdzenia pozycji dla różnych fraz. Czytelne wykresy upraszczają analizę i pozwalają na zorientowanie się, które metody i techniki promocji i pozycjonowania stron przynoszą oczekiwane rezultaty. Rozbudowane raporty jeszcze bardziej ułatwiają monitorowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli potrzebujesz narzędzia do monitoringu strony internetowej, możesz również skontaktować się z nami – postaramy się udostępnić własne narzędzie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak sprawdzić widoczność strony w Google?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *