Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Comarch e-sklep – Pozycjonowanie sklepu internetowego


Comarch e-sklep – Pozycjonowanie sklepu internetowego



9 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Firma Comarch to lider w produkcji systemów informatycznych w Polsce. Wiele dużych i średnich firm korzysta z jego oprogramowania. Warto wspomnieć o platformie sklepu online, dzięki której mamy możliwość założyć sklep internetowy połączony z rozwiązaniami operacyjnymi, logistycznymi, księgowymi i finansowymi. Poniżej przedstawimy, w jaki sposób wykorzystać możliwości platformy Comarch do pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.

Po postawieniu sklepu konieczna jest kompleksowa optymalizacja portalu. Warto poświecić na to trochę czasu, bo to proces złożony na który składa się budowa e-sklepu, poprawa treści i struktury strony. Dobrze wykonana optymalizacja to połowa sukcesu do dobrego wypozycjonowania strony.

Na początku należy poprawić tytuły strony, czyli znacznik Title, należy do jednych z najistotniejszych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. To, co wpiszemy w znaczniku <title> w sekcji <head> będzie sprawdzane przez roboty wyszukiwarki w trakcie indeksacji strony. Należy pamiętać, że wszystkie znaczniki <title> w serwisie muszą się od siebie różnić. W tytułach powinny zostać umieszczone frazy, które wpisują internauci, gdy wyszukują artykuły w internecie. Przygotowując słowa kluczowe najpierw wpisujemy te najważniejsze, na końcu warto wpisać frazy brandowe. Idealna długość znaków waha się między 55-70. Warto przygotować znaczniki Title dla wszystkich podstron, jeśli jest jednak ich za dużo można zastosować automatyczne reguły lub skupić się tylko na tych najważniejszych. Na platformie Comarch mamy możliwość ustawienia gotowych szablonów dotyczących konkretnych sekcji sklepu internetowego. Trzeba wejść w Wygląd sklepu i kliknąć Strony.

Przeczytaj również  Autouzupelnianie w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Nagłówki – to tytuły, podtytuły i śródtytuły, które zaznacza się od H1 do H6. Umożliwiają uporządkować strukturę treści na stronie www i pokazują robotom Google i internautom najistotniejsze informacje. Nagłówek H1 jest bardzo ważny, bo wpływa na pozycjonowanie. Stosujemy go tylko raz na każdej podstronie i wpisujemy kluczowe dla naszego sklepu frazy. Nagłówki H2 i H3 służą do wpisywania fraz z długiego ogona. W platformie Comarch bardzo prosto możemy ustawić nagłówki i w razie potrzeby je modyfikować.

Meta tag Description, czyli opis strony znajdujący w wynikach organicznych się pod adresem URL. Ten mata tag nie wpływa na zmianę pozycji w wyszukiwarce, ale poprzez ciekawy opis zachęca użytkowników do kliknięcia w link naszego sklepu. Tak, jak wszędzie opisy muszą być unikalne. Najlepiej, jeśli mają 155 do 160 znaków ze spacją. Platforma sklepu umożliwia nam tylko ustawienie Meta tag Description stronie głównej dla 320 znaków.

Przeczytaj również  Co to jest błąd 404 i jak powinna wyglądać strona błędu?

Podczas tworzenia strony bardzo ważna jest optymalizacja adresów URL, bo krótkie adresy są lepiej widziane przez roboty Google i łatwiej zapamiętywane przez internautów. Najlepiej wykorzystywać tzw. przyjazne adresy URL, w których wpiszemy kluczowe frazy dla każdej podstrony. Należy stosować małe litery i nie wolno wpisywać spacji, znaków specjalnych i diakrytycznych.

W panelu Comarch możemy w prosty sposób skonfigurować mapę serwisu, czyli zestawienie odnośników, które kierują do każdej podstrony w sklepie. Mapa strony jest bardzo ważna, bo przyspiesza indeksowanie strony. Możemy wyróżnić 2 rodzaje map: format XML i HTML.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak pozycjonować sklep internetowy Comarch e-sklep?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *