Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Joomla – Pozycjonowanie i optymalizacja platformy [Wtyczki SEO]


Joomla – Pozycjonowanie i optymalizacja platformy [Wtyczki SEO]



9 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Śmiało można powiedzieć, że zaraz za WordPressem Joomla jest najchętniej wybieranym CMS-em. W związku z tym, że ten system do zarządzania treścią wymaga od użytkownika pewnej specjalistycznej wiedzy programistycznej, bo konieczne jest tzw. grzebanie w kodzie w celu wdrożenia niezbędnym zmian, nie jest polecana osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tematem. Dostosowanie Joomli, jej ustawień i wyglądu do indywidualnych potrzeb użytkownika to proces wymagający sporo czasu i dość trudny do wykonania.

Pozycjonowanie i optymalizacja Joomli – Wtyczki

Ten system do zarządzania treścią oferuje wiele ciekawych funkcjonalności, które już na etapie projektowania i budowania strony www umożliwia wprowadzenie niezbędnych elementów do skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Wiele prac możemy zrobić bez konieczności stosowania rozszerzeń i dedykowanych wtyczek. Jeśli dostępne funkcje to za mało w celu dobrej optymalizacji strony możemy skorzystać z dostępnych rozszerzeń przygotowanych pod CMS Joomla: SEO Boos, sh404SEF i Easy Frontend SEO.

Przeczytaj również  Błąd 502 / 503 - co oznacza i jak go naprawić?

Zoptymalizowanie title i meta description

Joomla umożliwia szybkie zmiany w obrębie sekcji head, dzięki wbudowanym funkcjom modyfikacja tytułu i meta description, czyli opisu witryny jest bardzo prosta. Chcąc wprowadzić zmiany w opisach mamy dostępne dwa rozwiązania. Pierwszy to osobny, spersonalizowany opis dla każdej strony, a drugie to zastosowanie globalnych ustawień. Zmiany możemy wprowadzić już na etapie przygotowywania treści. W związku z tym, że Google rekomenduje wstawiać unikalne opisy meta description dla każdej podstrony bądź nic nie wpisywać, żeby Googleboty mogły same pobrać content znajdujący się w witrynie, możemy poświęcić czas i stworzyć osobne opisy dla każdej podstrony lub zostawić je niewypełnione. Ważne, żeby nie doszło do zduplikowania wybranego opisu dla całej strony. W związku z tym, że tytuły są czynnikiem rankingowym należy przygotować inny title dla każdej strony. Tytuły muszą być zwięzłe, powinny zawierać najważniejsze słowa kluczowe, ale nie wolno przesadzić z ich ilością. Czytając tytuł użytkownik powinien dowiedzieć się, czego dotyczy dana podstrona.

Przeczytaj również  Content Marketing - Co to jest i jak go wykorzystać?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Przyjazne adresy URL

CMS Joomla pozwala bardzo prosto ustawić przyjazne adresy URL. Wystarczy skorzystać z funkcji SEF URL, której zadaniem jest zamiana niejasnego ciągu znaków na adresy URL, które są przyjazne zarówno dla osób korzystających ze strony, jak i dla Googlebotów. Zastosowanie tej funkcji pomaga nam ustrzec się przed zaindeksowaniem niezrozumiałych adresów.

Szybkość ładowania się witryny

Kolejnym zagadnieniem, o które warto zadbać jest szybkość ładowania się witryny. Ustawienie tego w Joomli jest dość trudne i konieczna będzie podstawowa wiedza programistyczna. Chcąc przetestować naszą stronę warto skorzystać z bezpłatnego narzędzia Google PageSpeed Inside, dzięki któremu dowiemy się, które elementy na stronie wymagają jeszcze modyfikacji. Z reguły przyczyną wolno otwierających się witryn jest posiadanie wolnego serwera, umieszczanie na stronie dużych plików ze zdjęciami, które nie zostały poprawnie zoptymalizowane, niewykorzystywanie kompensacji serwisu oraz niestosowanie cache’a strony.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Joomla - Pozycjonowanie i optymalizacja platformy [Wtyczki SEO]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *