Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak wykorzystać Keyword Difficulty?


Jak wykorzystać Keyword Difficulty?



12 sierpnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co to jest Keyword Difficulty?

Keyword Difficulty jest oznaczeniem, które pomaga wizualizować, jaki stopień trudności będą miały działania związane ze wzmacnianiem witryny na wybrane słowo kluczowe. Stosując różne programy znacznik przyjmuje najczęściej wartość od 1 do 100. Im niższa liczba tym mniejsza jest konkurencyjność danej frazy, a pozycjonowanie łatwiejsze i na odwrót wyższa liczba wskazuje na trudniejsze i bardziej konkurencyjne słowo kluczowe, co wiąże się z dłuższym pozycjonowaniem. Keyword Difficulty przydaje się podczas wybierania odpowiedniej strategii marketingowej nastawionej na pozycjonowanie.

Dlaczego Keyword Difficulty oddziałuje na planowanie pozycjonowania?

Znacznik Keyword Difficulty jest stosowany często przez osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem witryn do stworzenia strategii działań SEO. Możemy dowiedzieć się, które słowa kluczowe warto wybrać do pozycjonowania, a jakich lepiej unikać i ile wynosi ich konkurencyjność. Skutkiem tego poznamy listę fraz, które pozwolą nam na uzyskanie wysokich pozycji, zwiększą ilość osób wchodzących na stronę, co w konsekwencji przełoży się na uzyskanie lepszej konwersji. Keyword Difficulty powie specjaliście SEO, czy pozycjonowanie przyniesie oczekiwane korzyści i czy się w ogóle opłaci. Jeśli wybrane słowa kluczowe są bardzo trudne do pozycjonowania, może się okazać, że koszty będą bardzo wysokie, a przy dużej konkurencji pierwsze efekty osiągniemy dopiero za 2-3 lata, co w konsekwencji może przynieść więcej strat niż pożytku dla firmy. Warto mieć świadomość, że w wielu branżach na pierwszej stronie znajdują się firmy z ugruntowana pozycją, dobrze zoptymalizowaną witryną pod kątem SEO, posiadające dobrze przygotowany link building, publikujące regularnie przydatne i unikalne treści na stronie lub blogu firmowym itd. Wyprzedzenie stron tego typu nie jest proste, dlatego warto się zastanowić zanim poniesiemy wydatki na marketing, czy w ogóle mamy szansę na sukces. Może lepiej skupić się na wyrażeniach z długiego ogona, które szybko osiągną wysokie pozycje, a poza tym zmniejszą współczynnik odrzuceń z wejść na stronę, bo nasza witryna będzie się pokazywać użytkownikom, którzy szukają produktów, które oferujemy. Pozycjonując frazy ogólne współczynnik odrzuceń z reguły jest wysoki, bo np. po wpisaniu frazy dom Kołobrzeg możemy mieć na myśli budowę, sprzedaż lub wynajem domu w Kołobrzegu. Internauta po wpisaniu ogólnej frazy często nie znajduje w witrynie tego czego szukał i zamyka stronę. Jeśli sytuacja często się powtarza Google uzna witrynę za nieużyteczna dla odbiorców i może obniżyć jej ranking, co w konsekwencji odbije się negatywnie na pozycjonowaniu.

Przeczytaj również  5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty

W jaki sposób zweryfikować Keyword Difficulty?

Keyword Difficulty możemy sprawdzić za pomocą różnych narzędzi używanych przez osoby zajmujące się zawodowo SEO. Przykładem takich programów są Ahrefs, KWFinder oraz Ubersuggest. Zaletą wymienionych narzędzi jest sposób prezentacji wyników, każdy program bada konkurencyjność fraz w trochę inny sposób, jednakże wszystkie prezentują faktyczne dane. Keyword Difficulty jest niezwykle użytecznym miernikiem, jednakże nie jest to oficjalny znacznik od Google. To jedynie podpowiedź, na co warto zwrócić uwagę.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak wykorzystać Keyword Difficulty?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *