Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Performance marketing – Marketing efektywnościowy


Performance marketing – Marketing efektywnościowy



12 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W związku z tym, że branża e-commerce cały czas się rozwija to konkurencja jest ogromna. Często dochodzi do sytuacji, gdy działania promocyjne, które niegdyś zwiększały ruch na stronie nagle stały się nieskuteczne. Co więcej reklama jest coraz droższa, a niestety nie idzie w parze ze wzrostem sprzedaży. Wyjściem z tej sytuacji jest performance marketing, czyli marketing efektywnościowy. Jego zadaniem jest optymalnie wykorzystać pieniądze przeznaczone na reklamę, właściciel firmy ponosi koszty tylko za faktyczny efekt promocji. Sprawdźmy, jak to działa w praktyce?

Co to jest performance marketing?

Performance marketing ma tylko jedno konkretne zadanie, zwiększanie sprzedaży. Sprawdzając, czy reklama jest skuteczna weryfikujemy wyłącznie przychody firmy. Wiele osób myli jednak marketing efektywnościowy z innymi formami reklamy i uważa przykładowo, że celem tego typu działań jest poprawa rozpoznawalności brandu, a to nieprawda. Naszym celem jest uzyskanie, jak największej ilość zamówień i wzrost liczby klientów lub wykonanie jakiegoś działania przez użytkownika. Może to być podanie danych kontaktowych, ściągnięcie analizy lub inne czynności, których skutkiem jest zwiększenie zysków. Drugim aspektem tej formy reklamy jest analiza kosztów pozyskania klienta. Dzięki temu będziemy wiedzieli, czy koszt zdobycia nowych użytkowników, nie jest droższy niż nasze zyski.

Przeczytaj również  Co to jest Tag UTM i jak korzystać z tagowania linków?

Firma Google to potentat jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, sprawdźmy jakie narzędzia do marketingu efektywnościowego oferuje?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

1. Kampania Google Ads

Jedną z opcji kampanii Google Ads są reklamy tekstowe, które są wyświetlane nad wynikami naturalnymi w wyszukiwarce. Bezdyskusyjnym plusem tej formy promocji jest w szczególności ogromna efektywność przy dosyć prostym przygotowaniu i optymalizacji kampanii. Jeśli poświęcimy na to czas i zrobimy to porządnie z pewnością ta forma promocji zapewni nam duże zyski.

2. Google Shopping

Google Shopping to idealne narzędzie dla sklepów internetowych. Zaletą jest prezentowanie artykułów bezpośrednio w wyszukiwarce. Musimy przygotować odpowiedni opis, ciekawe zdjęcie, podać cenę i ważne dane techniczne, żeby nasze produkty znalazły się na czołowych miejscach. Reklama przekieruje użytkowników bezpośrednio na podstronę z reklamowanym produktem.

Przeczytaj również  Tworzenie strategii i planu marketingowego firmy

3. Google Display Network

Google Display Network (GDN) to reklama kontekstową, która wyświetla się na portalach partnerskich, na które składają się duże znane portale, jak i te mniejsze. GDN trafia do 95% odbiorców, czyli ma ogromny zasięg działania. Niewątpliwą zaletą jest dostosowanie treści do odbiorcy, bo bierze pod uwagę jego działania w sieci, co wpływa na lepszą personalizację.

Inne narzędzia do performance marketingu

1. Facebook

Facebook również może być uznany za bardzo przydatne narzędzie do performance marketingu. To największy serwis społecznościowy, ma ogromny zasięg na całym świecie. Osoby zajmujące się reklamą wiedzą, że social media dają nieograniczone możliwości promocyjne. Warto prowadzić konto firmowe, korzystać z Facebook Ads i remarketingu.

2. Sieci afiliacyjne

Chodzi tutaj o strony, które są powiązane ze sobą ze względu na podobną zawartość, mają zbliżone treści. Blogi, strony portale wstawiają u siebie banery reklamowe związane z tematyką witryny. reklama wyświetla się w odpowiednim miejscu na stronie i jest przekazywana przez firmę, która chce się promować, a właściciel sieci afiliacyjnej zbiera najważniejsze informacje. Monitoruje się ile osób przeszło na stronę z produktem, czy doszło do konwersji, ile czasu użytkownik był na stronie itd.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Zwiększenie sprzedaży za pomocą Performance Marketing"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *