Pozycjonowanie strony firmy z branży produkcyjnej

sobota, 6 lutego, 2021 - Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Firma Produkcyjna - pozycjonowanie SEO

Aktualizacja: 13 maja 2021

Branża produkcyjna jest specyficzna jeśli chodzi o potrzeby marketingowe, dlatego warto się dokładnie zastanowić, jak powinna wyglądać reklama firmy z tego sektora. Przedsiębiorstwa różnią się od bardzo od siebie, mamy produkcje masowe, seryjne i jednostkowe. Część firm koncentruje się na rynku polskim inne są znane w Europie i na wielu kontynentach.

Promowanie branży produkcyjnej można podzielić na dwie płaszczyzny. Pierwszym celem jest dotarcie do dystrybutorów (B2B), których zadaniem będzie odsprzedanie produktów, a drugim prezentowanie towaru końcowemu użytkownikowi (B2C). Podczas przygotowywania kampanii reklamowej musimy się zastanowić, jaka będzie nasza grupa docelowa. Inny przekaz trzeba kierować do dystrybutorów, a inny końcowego klienta. Jaki jest cel kampanii: budowanie wizerunku marki, zachęcanie do zapoznania się z ofertą, sprzedaż produktów czy budowanie trwałych relacji?

Istotny jest poprawny wybór fraz do pozycjonowania strony i kompleksowa optymalizacja portalu z uwzględnieniem wszystkich stron docelowych (tzw. landing page). Zbyt ogólne słowa kluczowe sprawią, że reklama nie trafi do odpowiedniej grupy docelowej, a współczynnik odrzuceń z wejść na stronę będzie wysoki. Prowadzone działania marketingowe nie przyniosą żadnych korzyści. Korzystając z Planera słów kluczowych możemy dobrać odpowiednie frazy. Jeśli chcemy dotrzeć do dystrybutorów ubranek dziecięcych, to musimy wybrać frazy typu: „ubranka dla dzieci producent”, sukienki dla dzieci producent”. Ogólne frazy: „ubranka dla dzieci” i „sukienki dla dzieci” mimo, że mają większą miesięczną liczbę wyszukań będą kierowały dla złej grupy docelowej. Na stronę będą wchodzić użytkownicy pragnący nabyć produkt w sklepie stacjonarnym, a producenci często nie mają sklepu internetowego.

Warto też promować swój brand, czyli „sukienka dla dzieci + brand”, „ubranka dla dzieci + brand”. Dzięki  temu poprawimy świadomość marki i możemy kreować wizerunek firmy w internecie. Reklamując przedsiębiorstwo na brandowe frazy jest szansa trafić do hurtowni i dystrybutorów, którzy szukają określonych marek bez pośredników.

Kolejną ważną kwestią jest umieszczanie na stronie unikalnych, tematycznych treści i zdobywanie wartościowych linków. Najlepszym rozwiązaniem jest pisanie bloga związanego z naszą działalnością. Po pierwsze dzięki temu możemy stworzyć poradnik i zaprezentować w nim swoje produkty. Poza tym umieszczając w tekstach razy kluczowe przy okazji pozycjonujemy stronę w tzw. długim ogonie. Warto poświęcić czas na przygotowanie szczegółowych opisów produktów, tutaj ważne by nie kopiować treści ze stron konkrecji. Najczęściej do stron producentów prowadzą linki ze stron hurtowni, sklepów online i pośredników którzy sprzedają jego towar. Można jeszcze zdobyć odnośniki z zagranicznych oddziałów firmy. Najlepszym jednak sposobem będzie zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej, by zaoszczędzony czas przeznaczyć na rozwój biznesu na innych płaszczyznach.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *