Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Marketing / Pozycjonowanie strony firmy z branży produkcyjnej


Pozycjonowanie strony firmy z branży produkcyjnej



6 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Branża produkcyjna jest specyficzna jeśli chodzi o potrzeby marketingowe, dlatego warto się dokładnie zastanowić, jak powinna wyglądać reklama firmy z tego sektora. Przedsiębiorstwa różnią się od bardzo od siebie, mamy produkcje masowe, seryjne i jednostkowe. Część firm koncentruje się na rynku polskim inne są znane w Europie i na wielu kontynentach.

Branża produkcyjna – sektor B2B i B2C

Promowanie branży produkcyjnej można podzielić na dwie płaszczyzny. Pierwszym celem jest dotarcie do dystrybutorów (B2B), których zadaniem będzie odsprzedanie produktów, a drugim prezentowanie towaru końcowemu użytkownikowi (B2C). Podczas przygotowywania kampanii reklamowej musimy się zastanowić, jaka będzie nasza grupa docelowa. Inny przekaz trzeba kierować do dystrybutorów, a inny końcowego klienta. Jaki jest cel kampanii: budowanie wizerunku marki, zachęcanie do zapoznania się z ofertą, sprzedaż produktów czy budowanie trwałych relacji?

Przeczytaj również  Jak zacząć pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie stron z branży produkcyjnej

Istotny jest poprawny wybór fraz do pozycjonowania strony i kompleksowa optymalizacja portalu z uwzględnieniem wszystkich stron docelowych (tzw. landing page). Zbyt ogólne słowa kluczowe sprawią, że reklama nie trafi do odpowiedniej grupy docelowej, a współczynnik odrzuceń z wejść na stronę będzie wysoki. Prowadzone działania marketingowe nie przyniosą żadnych korzyści. Korzystając z Planera słów kluczowych możemy dobrać odpowiednie frazy. Jeśli chcemy dotrzeć do dystrybutorów ubranek dziecięcych, to musimy wybrać frazy typu: „ubranka dla dzieci producent”, sukienki dla dzieci producent”. Ogólne frazy: „ubranka dla dzieci” i „sukienki dla dzieci” mimo, że mają większą miesięczną liczbę wyszukań będą kierowały dla złej grupy docelowej. Na stronę będą wchodzić użytkownicy pragnący nabyć produkt w sklepie stacjonarnym, a producenci często nie mają sklepu internetowego.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Kampanie Google Ads

Warto też promować swój brand, czyli „sukienka dla dzieci + brand”, „ubranka dla dzieci + brand”. Dzięki  temu poprawimy świadomość marki i możemy kreować wizerunek firmy w internecie. Reklamując przedsiębiorstwo na brandowe frazy jest szansa trafić do hurtowni i dystrybutorów, którzy szukają określonych marek bez pośredników.

Przeczytaj również  Jak działa Google AdSense i jak na tym zarobić?

Content marketing jako główne działanie marketingowe

Kolejną ważną kwestią jest umieszczanie na stronie unikalnych, tematycznych treści i zdobywanie wartościowych linków. Najlepszym rozwiązaniem jest pisanie bloga związanego z naszą działalnością. Po pierwsze dzięki temu możemy stworzyć poradnik i zaprezentować w nim swoje produkty. Poza tym umieszczając w tekstach razy kluczowe przy okazji pozycjonujemy stronę w tzw. długim ogonie. Warto poświęcić czas na przygotowanie szczegółowych opisów produktów, tutaj ważne by nie kopiować treści ze stron konkrecji. Najczęściej do stron producentów prowadzą linki ze stron hurtowni, sklepów online i pośredników którzy sprzedają jego towar. Można jeszcze zdobyć odnośniki z zagranicznych oddziałów firmy. Najlepszym jednak sposobem będzie zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej, by zaoszczędzony czas przeznaczyć na rozwój biznesu na innych płaszczyznach.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak pozycjonować stronę z branży produkcyjnej? SEO"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.