VD » Blog » Marketing » Podstawowe zasady na temat zwiększania sprzedaży internetowej


Podstawowe zasady na temat zwiększania sprzedaży internetowej

Publikacja: 25 kwietnia, 2021| Aktualizacja: 18 czerwca 2021

Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Każdy właściciel firmy niezależne od ilości klientów i zysków jakie osiąga chce zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Zastanawiasz się, czy obecnie prowadzone działania reklamowe są wystarczające, a może chce je całkowicie zmienić. Sprawdźmy, co możemy zrobić żeby zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie poprawić konwersję? Musimy zadbać o wiele elementów m.in. dobrze działającą i użyteczną stronę oraz o właściwą reklama.

Działania reklamowe

Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż trzeba rozreklamować nasz sklep internetowy. Konkurencja jest ogromna, więc przede wszystkim należy dobrze wypozycjonować stronę w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie ma się co okłamywać wyszukiwarka Google to najczęściej wykorzystywane narzędzie przez internautów. Jeśli ktoś czegoś szuka to korzysta z wyszukiwarki. Pozycjonowanie strony jest więc koniecznością. Musimy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, zoptymalizować stronę, zadbać o wartościowy i unikalny content i zdobyć wartościowe linki. Ciekawą formą promocji są kampanie reklamowe bezpośrednio w wyszukiwarce tzw. Google Shopping. Reklama pojawia się na samej górze strony. Musimy przygotować zdjęcie artykułu, podać nazwę, rozmiar, odpowiedni opis i cenę. Ten rodzaj reklamy jest bardzo skuteczny, bo zainteresowany użytkownik klika w baner, trafia na naszą stronę i od razu może dokonać zakupu. Możemy też promować produkty w standardowej reklamie tekstowej. Internauta również zostanie przekierowany na naszą witrynę po kliknięciu w baner. Ta forma reklamy jest idealna jeśli chcemy wcześniej zaplanować budżet na promocję, zapewnia szybki ruch na stronie, bo nie trzeba czekać na efekty, tak jak w przypadku pozycjonowania. Ciekawym rozwiązaniem, które daje kampania Google As jest remarketing. Nasza reklama jest kierowana do osób, które były już w sklepie internetowym, ale nie dokonały zakupu. Reklama niejako podąża za takimi użytkownikami i nakłania ich do ponownego wejścia na stronę i dokonania zakupu. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy nie może nas zabraknąć w social mediach. Warto utrzymywać relacje z fanami i zdobywać nowych klientów. Przygotujmy ciekawe filmiki wideo, pokazujmy nowości w sklepie, informujmy o ciekawych wydarzeniach, stwórzmy konkurs z nagrodami. Dzięki temu będziemy pracować nad rozpoznawalnością marki i zwiększeniem przychodów. Jeśli chcemy dotrzeć do nowych osób warto skorzystać z płatnego promowania postów na Facebooku. Jako uzupełnienie działań marketingowych możemy prowadzić kanał na Youtube. Przygotujmy ciekawe filmiki o produktach, jak je stosować, omówienie składu, instrukcję użycia itd. Ta forma promocji staje się coraz bardziej popularna. Jeśli sami nie chcemy poświęcać czasu na tego typu działania przygotujmy kilku sekundowy spot reklamowy. Będzie się on wyświetlał przed lub w trakcie filmów wyświetlanych przez użytkowników.

Użyteczna strona

Sama reklama to nie wszystko, musimy też zadbać, żeby sklep internetowy był użyteczny dla użytkowników. Strona musi się szybko ładować, kategorie muszą być dobrze pofiltrowane, żeby klienci nie mieli problemu z odnalezieniem interesujących ich produktów. Na stronie powinny być przyjazne dla oka kolory, nie można przesadzić z wyskakującymi banerami i okienkami, bo na dłuższą metę będzie to uciążliwe i denerwujące. Nasza strona musi być responsywna, bo coraz więcej osób dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych.




Możliwość komentowania została wyłączona.