VD » Blog » Marketing » Sprzedaż przez porównywarki cen


Sprzedaż przez porównywarki cen

Publikacja: 20 maja, 2021| Aktualizacja: 20 maja 2021

Wady i zalety porównywarek cen e-commerce
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Coraz więcej osób dokonuje zakupu produktów przez internet. To przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu, pieniędzy, a w dobie koronawirusa to bezpieczeństwo. Zakupy online umożliwiają nam porównanie kilku produktów z różnych sklepów jednocześnie niemalże w tym samym czasie. W sklepie stacjonarnym, to jest niewykonalne. Konsumenci mają bardzo duży wybór firm z Polski, ale również z zagranicy. W związku z tym sklepy internetowe muszą walczyć o klientów i proponować im niższe ceny, darmową dostawę, pakiety lojalnościowe i atrakcyjne zniżki. Bardzo popularne w ostatnim czasie stały się porównywarki cen typu Ceneo, Nokaut i Skąpiec. Dla klient to szansa na znalezienie produktu w najniższej cenie, dla właściciela sklepu to szansa na wzrost rozpoznawalność marki i dotarcie do nowych klientów.

Zalety porównywarek cen

Tego typu strony zbierają na jednym portalu sklepy z całej Polski. Na jednej podstronie znajduje się identyczny lub bardzo podobny artykuł. Wpływa to ułatwienie zweryfikowania ceny, oferty i kosztów dostawy określonego towaru przez klienta. W związku z tym, że to znacznie skraca czas zakupów, a coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych taki rodzaj sprzedaży staje się popularniejszy. Cały czas zwiększa się ilość osób korzystających z porównywarek internetowych. To znak dla właścicieli sklepów, że trzeba skorzystać z tej formy dotarcia do klienta. Zasada działania tego typu portali jest to, że im towar tańszy, tym reklama naszego produktu wyświetla się wyżej. Cześć przedsiębiorców uważa, że nie ma sensu obniżać cen, żeby znaleźć się na wysokich pozycjach w porównywarce cen. To niestety błąd, bo rezygnujemy z możliwości zaprezentowania swoich usług.

Ile to kosztuje?

Decydując się na reklamę w porównywarkach cen musimy mieć świadomość, że to usługa płatna. Z reguły rozliczamy się poprzez CPC, czyli opłaty są pobieramy wyłącznie w sytuacji, gdy klient kliknie w nasz baner z produktem i przejdzie do sklepu. W ostatnim czasie Ceneo proponuje tylko naliczanie należności za kliknięcia, które doprowadziły do konwersji, czyli klient dokonał zakupu. Reklama tego typu nie jest droga, a widząc jakie korzyści przynosi, warto z niej skorzystać.

Którą porównywarkę cen wybrać?

Tak, jak w przypadku innych form promocji warto przed podjęciem decyzji zapoznać się z ofertą wyszukiwarek cen. Sprawdzić warunki i ceny, żeby wybrać najlepszą dla nas opcję. Możemy również przyjrzeć się rankingi porównywarek internetowych, żeby móc podjąć ostateczną decyzję. Niezaprzeczalnie liderem jest Ceneo, które z roku na rok ma coraz więcej wejść użytkowników. Serwis proponuje atrakcyjne warunki współpracy i posiada w swojej ofercie chyba wszystkie dostępne na rynku produkty.

Na co zwracają uwagę klienci.

Nieprawdą jest, że użytkownicy patrzą tylko na najniższą cenę. Jeśli mają wybór wolą wybrać firmę, którą znają, która ma dobre opinie lub proponuje darmową wysyłkę. Liczy się również dobry opis produktu i ciekawe zdjęcie. Czasami między produktami różnica cenowa waha się zaledwie o kilka złotych, dlatego cena nie jest jedynym kryterium wyboru.




Możliwość komentowania została wyłączona.