Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads / Kampanie brandowe w Google AdWords – ADS


Kampanie brandowe w Google AdWords – ADS



2 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Zaletą znanej i mocnej marki jest to, że sama w sobie wiele znaczy. Ułatwia pozyskanie nowych klientów i zachowanie obecnych. Gdy nasz brand jest już na czołowych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania, to czy warto nadal promować frazy branżowe wykorzystując Google AdWords? Czy taka reklama przyniesie jeszcze jakąś korzyść, czy będzie jedynie zbędnym wydatkiem?

Na co zwrócić uwagę przy kampaniach brandowych?

Pozycja naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania cały czas się zmienia, jest to związane z algorytmami wyszukiwarki, które są odpowiedzialne za to, które strony są wysoko. Jeżeli chcemy zagwarantować naszej witrynie niezmienną pozycję na czołowych, płatnych miejscach wyszukiwarki Google, konieczne jest prawidłowe zoptymalizowanie reklam. Promowany portal znajdzie się na pierwszym miejscu, uzyskując pierwszeństwo nad innymi reklamami i przyciągnie uwagę użytkowników.

Bardzo często właściciele stron, które osiągnęły na frazy brandowe pierwszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania zaniechają reklamy płatnej. Uważają, że Google AdWords w takim przypadku to strata czasu i pieniędzy, a to nieprawda.

Przeczytaj również  Dostęp do konta Google Ads i udostępnianie go innym

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Z raportu iSpionage możemy się dowiedzieć, że promowanie słów brandowych w linkach sponsorowanych zwiększa liczbę wejść na stronę o 32%. Zbadano też, że odsetek ruchu w reklamie płatnej Google AdWords w porównaniu do wyników organicznych wyniósł 18%. Strony, które korzystają z obu form reklamy mają o 57% większy ruch niż ich konkurencja reklamująca się jedynie w wynikach organicznych.

Działania konkurencji

Renomowane marki są często narażone na nieuczciwe działania konkurencji, która reklamuje się na słowa branżowe związane z nieswoją marką, żeby zachęcić potencjalnych klientów do wejścia na swoją stronę. Przed takimi działaniami może uchronić na promowanie brandowych fraz w Google AdWords.

Korzystanie z brandowych kampanii Google Ads umożliwia zdobycie bardzo dużej ilości wyników. Link do oficjalnej strony i nazwa naszej marki będą się wyświetlać na czołowym miejscu w naturalnych wynikach wyszukiwania, z prawej strony w tzw. Panelach wiedzy, w linkach sponsorowanych oraz w Google Maps. Internauci wszędzie będą widzieli odnośniki do naszej strony.

Przeczytaj również  Automatyczne listy remarketingowe

Istotne jest również prowadzenie reklam brandowych na urządzeniach mobilnych. W związku z mniejszą wielkością wyświetlacza ilość widocznych serwisów jest ograniczona. Tutaj kampania AdWords wyświetla się nad wynikami organicznymi, dlatego warto jest promować frazy brandowe w linkach sponsorowanych, bo inaczej potencjalny klient może nas nie zobaczyć.

Kampanie brandowe – kilka słów na koniec

W kampaniach Google Ads możemy dodać pomocnicze dane, np. nr telefonu, godziny otwarcia, lokalizację czy cenę usługi. Istotne jest też to, że kierujemy użytkownika na konkretna podstronę, na której znajdzie to czego szukał. Dzięki temu zwiększa się szansa, że potencjalny klient skorzysta z naszej usługi. Zaletą promowania słów brandowych w Google Ads jest cena. Najczęściej frazy mają wysoki wynik jakości, wysoki wskaźnik kliknięć i konwersji oraz niską stawkę CPC.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Korzyści z Kampanii brandowych w Google ADS (Dawniej AdWords)"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *