Jak pozycjonować się w Google Maps?

Google Maps to jedno z najbardziej popularnych narzędzi wśród użytkowników Internetu. Służy jako nawigacja, możemy sprawdzić natężenie ruchu, znaleźć alternatywną trasę czy nawet zobaczyć okolicę, do której się wybieramy poprzez obraz satelitarny. Mapy Google pomagają też odnaleźć klientom lokalnych przedsiębiorców właśnie wtedy, kiedy poszukują ich produktu czy usługi. Wystarczy, że wpiszą w wyszukiwarce frazę, a ich oczom ukaże się lista firm – dziś zastanowimy się co zrobić, by wyświetlać się na szczycie tych wyników? Jak skutecznie pozycjonować się w Google Maps, tak by klienci trafili właśnie do nas wyszukując lokalnych usług?

google maps twoja firma



Dodawanie lokalnej firmy do Google Maps

Zanim nasza firma zacznie wyświetlać się w mapach Google, należy stworzyć dla niej konto Google Moja Firma. To sposób na poinformowanie wyszukiwarki, że prowadzimy lokalną działalność pod konkretnym adresem. Google wysyła pod ten adres list, w którym znajdziemy kod weryfikacyjny by potwierdzić prawdziwość danych.

Pozycjonowanie firmy w mapach Google

Poza „pinezką” w Google Maps, otrzymujemy także darmową wizytówkę naszego przedsiębiorstwa, gdzie możemy dodać zdjęcia, godziny działania, numer telefonu i inne informacje, które również będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Należy także dodać słowa kluczowe, które opisują nasz biznes, tak by podane frazy pomogły klientom dotrzeć na stronę. Prawidłowo wypełniona wizytówka to absolutna podstawa, jeśli chcemy by nasza firma widniała wysoko w wynikach Google, dlatego warto się do tego przyłożyć. Należy wypełnić dokładnie wszystkie (w miarę możliwości) dostępne pola zwracając szczególną uwagę na poprawność danych. Warto też zadbać o opinie, które dodają wiarygodności naszej firmie, które wpływają na decyzje użytkowników.

Wzajemne linkowanie

Linkowanie to ważny element pozycjonowania witryn internetowych i wizytówka Google nie jest wyjątkiem. Najprostszym sposobem na początek, może być wzajemne linkowanie pomiędzy naszą stroną internetowa, a wizytówką. W ten sposób nie tylko zdobywamy wartościowy link, ale też dajemy klientom możliwość zapoznania się ze wszystkimi informacjami, które mamy do przekazania.

Dodawanie zdjęć

Wizytówkę Google można również wzbogacić o zdjęcia, które często zachęcają użytkowników do wejścia na stronę i skorzystania z usług / zakupu produktu. Warto dodawać zdjęcia dobrej jakości, które przyciągają atencję.



Komentarze

Your email address will not be published.