W jaki sposób można sprawdzić efekty pozycjonowania strony?

środa, 12 maja, 2021 - Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego - sprawdzenie efektów
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 28 maja 2021

Pozycjonowanie strony internetowej jest jedną z częściej wybieranych form reklamy w internecie. Taki sposób promocji swojej witryny przynosi dobre efekty i ma działanie długofalowe. Niestety w początkowym etapie musimy trochę poczekać na wysokie pozycje, ale gdy już je osiągniemy i nadal będziemy nad nimi pracować, to sukces gwarantowany. Pozycjonowanie serwisu wymaga wiele pracy, dlatego warto sprawdzić, czy przynosi zamierzone efekty. Najłatwiej po prostu analizować na bieżąco dostępne nam dane poprzez wykorzystanie parametrów efektywnościowych. Sprawdźmy zatem z jakich narzędzi skorzystać, żeby zweryfikować, jak pozycjonowanie wpływa na widoczność naszej witryny? Może trend idzie w dobrym kierunku lub należy jeszcze nad czym popracować?

Google Analytics

Chcąc zweryfikować, czy nasza witryna znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania warto podpiąć na wszystkich podstronach Google Analytics. To bezpłatny program, w którym możemy znaleźć bardzo przydatne analizy i statystyki na temat witryny. Przykładowo możemy się dowiedzieć, czy pozycjonowanie przynosi zamierzone efekty. Najpierw trzeba poprawnie skonfigurować narzędzie, następnie w raporcie podstawowym, który odnosi się do ilości odwiedzin strony, mamy dostęp do wartości transakcji, które w określonym przedziale czasowym zapewniło każde źródło, z którego na stronę weszli użytkownicy. Skupmy się na wynikach Organic, czyli wejścia z wyszukiwarki. Jeśli ruch się poprawia w kolejnych tygodniach, to nie mamy się czym martwić. Analizując te dane należy wziąć również pod uwagę sezonować branży, bo spadek ilości wejść po sezonie nie jest niczym niepokojącym.

Google Search Console

Google Search Console (wcześniej Google Webmaster Tools) jest innym, ciekawym narzędziem do monitorowania skuteczności pozycjonowania. Tutaj możemy sprawdzać, ile wynosi ilość wyświetleń witryny na przestrzeni ostatnich miesięcy. Podobnie, jak w Google Analytics musimy mieć na uwadze, czy nasza branża jest sezonowa i nie wpadać w panikę bez powodu. Platforma pozwala również na sprawdzenie statusu zaindeksowania serwisu przez wyszukiwarkę, co może się przydać podczas pozycjonowania strony.

Analiza widoczności w Google

Analizowanie widoczności w Google to również dobry pomysł na weryfikację skuteczności pozycjonowania. Możemy korzystać płatnych narzędzi typu Sentuto lub Semstorm, które sprawdzają ilość słów kluczowych w TOP 50, TOP 10 i TOP 3. Dzięki temu możemy na bieżąco sprawdzać efekty pracy pozycjonera lub własne. Tutaj nie jest istotna sezonować naszej branży, bo narzędzie sprawdza pozycję wzmacnianych fraz, a nie ilość wejść na stronę przez użytkowników. Jeśli dużo słów kluczowych znajdzie się w TOP50, to znaczy że pozycjonowanie idzie w dobrym kierunku i niedługo frazy znajdą się na czołowych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania.



Możliwość komentowania została wyłączona.