Ilość kluczowych fraz służących do pozycjonowania strony

wtorek, 16 marca, 2021 - Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO

Jaka ilość kluczowych fraz do pozycjonowania ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 28 maja 2021

Założyliśmy stronę lub sklep internetowy i co dalej? Zastanawiamy się nad doborem skutecznych fraz i ich ilością. Jaka jest minimalna ilość słów kluczowych do pozycjonowania? Może warto pozycjonować ich, jak najwięcej, jeśli nie ogranicza nas budżet? Przeanalizujmy ten temat dokładniej.

Promowanie małej ilości słów kluczowych

Pozycjonowaniem nazywamy działania, które mają na celu osiągnięcie czołowych wyników w wyszukiwarce Google. Najpierw trzeba wybrać odpowiednie frazy i tutaj właściciele małych firm często najchętniej wybraliby jedno słowo kluczowe lub kilka bardzo podobnych do siebie fraz. Po pierwsze chcąc wydawać, jak mniej na reklamę, po drugie promowanie tylko kilku fraz nie wymaga poświęcania większej ilości czasu. Czasem poboczne frazy, które mają bardzo niską konkurencyjność poprawiają swoją pozycję, gdy pozycjonujemy frazę główną. Niestety może się okazać, że tego typu niszowe słowa kluczowe nie zapewnią oczekiwanej konwersji.

Wadą pozycjonowania jednej lub kilku fraz jest duże niebezpieczeństwo wykrycia prac mających na celu wypromowanie strony przez roboty Google, co może skutkować nałożeniem na witryn filtra. Warto planując reklamę zastanowić się nad większą ilość fraz np. z long tail, dzięki czemu dotrzemy do większej grupy klientów.

Pozycjonowanie dużej ilość fraz

Wybranie bardzo dużej ilości raz do pozycjonowania zdaje się być wyjściem przynoszącym wiele korzyści, zarówno dla dużych firm, jak i e-sklepów. Tak naprawdę małe firmy również zyskają na tego typu działaniach. Warto pamiętać, że dobrze wypozycjonowany portal to gwarancja większej sprzedaży i wzrostu zysków. Poza tym nasz brand jest bardziej rozpoznawalny i nawet osoba, która w danym momencie nie szuka twojego produktu za jakich czas może zostać twoim klientem. Jeśli będziemy pozycjonować bardziej dopasowane słowa kluczowe np. czerwona sukienka na wesele, to jest większa szansa dotarcia do osoby zainteresowanej niż pozycjonowanie samej frazy czerwona sukienka. Jedna i druga fraza przyprowadzi potencjalnego klienta na stronę, ale ta pierwsza, dokładniejsza zapewni większą konwersję.

Długi ogon

Przygotowując listę fraz do pozycjonowania warto przygotować tzw. long tail, czyli długi ogon. To promowanie szerokie, w którym nie skupiamy się tylko na określonej grupie słów kluczowych. Naszym zadaniem jest umacniać stronę, na jak największą ilość fraz poprzez poprawne linkowanie, optymalizację serwisu i tworzenie unikalnego i użytecznego contentu. Z reguły to słowa kluczowe bardzo rzadko wpisywane, ale jeśli już ktoś wpisze taką frazę do wyszukiwarki na 100% znajdzie to czego szukał np. czerwona sukienka na wesele rozmiar 38. Pozycjonowanie w długim ogonie niejednokrotnie wiąże się z ciągłą rozbudową contentu na stronie.

Ile fraz ostateczne wybrać?

To trudne pytanie, bo zależy od ilości sprzedawanych produktów i od tego na ile możemy rozbudować stronę. Może łatwiej będzie prowadzić bloga firmowego? Musimy posprawdzać, jakie działania prowadzi konkurencyjna firma. Warto to zweryfikować wpisując w wyszukiwarce konkretne produkty i sprawdzić, które konkurencyjne strony się wyświetlają.



Możliwość komentowania została wyłączona.