Prowadząc sklep internetowy z jednej strony zależy nam na dużym ruchu na stronie, a z drugiej na maksymalizacji konwersji. Co zrobić, żeby ograniczyć współczynnik odrzuceń wejść na stronę czyli tzw. bounce rate, a także zaktywizować użytkowników, którzy pozostają na stronie dłużej, ale nic nie kupują? Taki pusty ruch na stronie nie daje konwersji, więc nie daje nam zarobić.
Spis treści:
Określona grupa odbiorców
Jeżeli nasza strona ma bardzo dużo wyświetleń, ale konwersja kuleje, to znaczy że musimy szybko podjąć jakieś konkretne działania. Przede wszystkim warto poznać naszego klienta docelowego. Możemy wykorzystać do tego pliki cookie, które śledzą użytkownika i dostarczają nam wiele potrzebnych danych. Te informacje możemy wykorzystać w marketingu internetowym, żeby dostosować reklamę do konkretnych klientów. Taka spersonalizowana oferta związana z naszymi produktami z pewnością wpłynie na zwiększenie konwersji i wzrost zysków sklepu. Jeśli będziemy pokazywać konsumentowi artykuły zbliżone lub takie same, jakie wcześniej poszukiwał, to możemy utworzyć specjalną ofertę konkretnie dla niego.
Cross-selling i up-selling
W sytuacji, gdy poprawi się już konwersja w naszym sklepie internetowym, możemy poświęcić więcej czasu na cross-selling i up-selling. Cross-selling to inaczej mówiąc sprzedaż krzyżowa. Podstawowym celem tej strategii marketingowej jest zwiększenie zysku w trakcie jednej transakcji. Naszym zadaniem jest proponować klientowi produkty, które są związane z artykułem, które już kupił albo dodał do koszyka. Przykładowo klient kupił rower, zaproponuj mu np. kask, bidon, rękawiczki rowerowe, zestaw do naprawy roweru; klientka kupiła suknię balową zachęć ją do kupienia butów, torebki, apaszki, perfum i nowej szminki pod kolor sukienki. Możemy również zaproponować taki sam, ale droższy produkt który ma dodatkowe funkcje.
Pomoc influencera
W ostatnim czasie taka forma promocji stała się bardzo popularna. Szczególnie młode osoby w trakcie wyboru butów, ubrań sprzęt elektronicznego kosmetyków itd. biorąc pod uwagę zdanie influencera. Jeśli znana osoba poleca jakiś produkt, to znaczy że jest on wart swojej ceny. Współpracując z influencerami, blogerami, vlogerami, aktorami czy piosenkarkami mamy szansę dotrzeć do większej ilości użytkowników, a szansa że zdecydują się na nasze usługi jest bardzo duża. Warto umieścić na naszej stronie informację, że znana osoba nas poleca, to z pewnością zwiększy sprzedaż w sklepie.
Dobra opinia o sklepie
Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes stacjonarnie czy w internecie, warto zadbać o dobre opinie. Sklepy, przed którymi przestrzegają użytkownicy nie będą mieć dużej sprzedaży. Warto zadbać o dobre opinie już na etapie obsługi klienta, przesyłania towaru, a także po zakończeniu transakcji. Jeśli klient będzie miał jakieś uwagi, spróbujmy je polubownie rozwiązać. Tego typu działania procentują na przyszłość i szansa, że klient kupi u nas ponownie lub poleci nas swoim znajomym jest bardzo duża. Można podziękować klientowi za zakupy i poprosić o wystawienie opinii. Zaproponujmy dodatkowy rabat w zamian za czas poświęcony na wystawienie opinii.
Wykorzystanie analizy danych
Analiza danych jest kluczowa dla skutecznej konwersji w sklepie internetowym. Dzięki narzędziom takim jak Google Analytics możemy śledzić zachowanie użytkowników na naszej stronie, dowiedzieć się, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem, a które są częściej odrzucane. Na podstawie tych informacji możemy dostosować naszą ofertę, promocje i kampanie reklamowe. Ważne jest również monitorowanie wskaźników takich jak średni czas spędzony na stronie czy współczynnik konwersji, aby regularnie analizować skuteczność naszych działań i wprowadzać ewentualne poprawki.
Usprawnienie procesu zakupowego
Proces zakupowy powinien być jak najprostszy i intuicyjny dla klienta. Ważne jest, aby formularz zamówienia był czytelny, a cały proces szybki i bezproblemowy. Warto zainwestować w funkcje takie jak szybkie płatności, możliwość zakupu bez rejestracji czy opcję zapisania koszyka na później. Im łatwiejszy będzie proces zakupowy, tym większe szanse na zakończenie transakcji i zwiększenie konwersji.
Personalizacja komunikacji
Kolejnym sposobem na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest personalizacja komunikacji z klientem. Warto wysyłać spersonalizowane e-maile z ofertami dostosowanymi do preferencji i historii zakupów klienta. Możemy również stosować dynamiczne banery reklamowe, które będą dostosowywać się do zachowań użytkownika na stronie. Dzięki personalizacji komunikacji klient będzie czuł się bardziej doceniony i zainteresowany naszą ofertą.
Testowanie różnych rozwiązań
Aby znaleźć optymalne rozwiązania dla naszego sklepu internetowego, warto systematycznie testować różne strategie i funkcje. Możemy przeprowadzać testy A/B, porównując dwie różne wersje strony pod względem konwersji. Możemy również eksperymentować z różnymi formami promocji, nagłówkami czy układem produktów na stronie. Dzięki testom będziemy mogli świadomie wprowadzać zmiany, które będą miały pozytywny wpływ na naszą sprzedaż.
Dodaj komentarz