Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Marketing / Ścieżka zakupowa – jak ułatwić ją klientowi?


Ścieżka zakupowa – jak ułatwić ją klientowi?



5 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

To, że potencjalny klient znalazł się na naszej stronie, to tylko połowa sukcesu. Musi jeszcze przejrzeć nasze produkty, wybrane dodać do koszyka, określić sposób dostawy, formy płatności i dokonać zakupu. Niby proste, ale często w trakcie tego procesu klient wychodzi ze strony i kupuje u konkurencji. Jeśli zdarza się tak też w naszym sklepie, musimy przejrzeć ścieżkę zakupową i sprawdzić, co jeszcze można poprawić. Najważniejszym czynnikiem, który motywuje do ponownego złożenia zamówienia jest cena oraz szybkość i łatwość zamawiania produktów.

Co to jest ścieżka zakupowa w sklepie internetowym?

Ścieżka zakupowa to droga którą przeszedł klient, od przejrzenia asortymentu sklepu do momentu zapłaty za zakupione produkty. Co zrobić, żeby ułatwić finalizację zamówienia?

  • Po pierwsze wprowadźmy możliwość zakupów bez rejestracji. Jeśli ktoś jest pierwszy raz w naszym sklepie, raczej nie będzie chciał od razu zakładać konta. Internauci często chcą dokonać jednorazowego zakupu, więc konieczność rejestracji będzie dla nich zniechęcająca. Dając możliwość zakupu bez rejestracji zapewniamy sobie większe obroty.
  • Autouzupełnianie formularza – każdy szanuje swój czas, dlatego ta funkcja będzie bardzo pomocna, wpłynie pozytywnie na czas zakupów i ułatwi ścieżkę zakupową. Nikt nie lubi wypełniać wielu pól w formularzach.
  • Widoczny pasek postępu – to dobre rozwiązanie, bo klient wie, ile kroków będzie jeszcze musiał przejść do sfinalizowania transakcji. Jeśli zajdzie taka potrzeba użytkownik będzie mógł jeszcze przejść na inną podstronę w sklepie, żeby coś sprawdzić lub dodać do koszyka, a z drugiej będzie miał poczucie kontroli.
  • Urządzenia mobilne – ważne żeby strona dostosowywała się do smartfonów i tabletów. Wiele osób na nich przegląda strony internetowe i przez nie dokonuje zakupów. Strona powinna dobrze działać na urządzeniach mobilnych, musimy zadbać, aby wypełnianie formularzy było wygodnie, by zdjęcia i treść dostosowywały się do wielkości ekranu. Korzystanie ze sklepu ma być po prostu wygodne.
  • Płatności internetowe – bywają jeszcze sklepy, które nie mają skonfigurowanych płatności online. To nie wpływa dobrze na sprzedaż, bo internetowe płatności skracają czas realizacji zamówienia, są wygodne i prawie od razu po dokonaniu wpłaty przez użytkownika mamy pieniądze na koncie firmowym. Szybko możemy wysłać zakupione towary, przez co klient na pewno będzie zadowolony.
  • Pop-up – umieszczenie ich na stronie pomoże użytkownikom przejść przez ścieżkę zakupową w sklepie internetowym. Trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić z ilością wykorzystanych pop-upów, bo zamiast ułatwiać mogą zacząć utrudniać dokonanie zakupu. Warto wstawić przykładowo pop-up informujący o promocji z kodem rabatowym, albo informację o dodaniu produktu do koszyka.
  • Walidacja formularza – to sprawdzenie, czy pola znajdujące się w formularzu zostały wypełnione i czy zostało to zrobione poprawnie. Ważne jest określenie, które pola mogą pozostać puste, a które są wymagane. Nie ma nic bardziej irytującego na stronie niż błąd w formularzu bez informacji, co trzeba poprawić.
Przeczytaj również  Jak zainteresować publikacjami na LinkedIn?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Ścieżka zakupowa Klienta w sklepie internetowym. Zmapowanie sklepu online"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *