Systemy płatności e-commerce1

Narzędzia Webmasterów Google
płatności online

W dzisiejszym świecie, żeby prowadzić biznes internetowy konieczne jest sprostanie oczekiwaniom użytkowników, żeby usprawnić finalizowanie zakupów. Proste i szybkie płatności internetowe wpływają pozytywnie na konwersję i umożliwiają natychmiastową opłatę za zakupione produkty. Systemy płatności elektronicznych są teraz obowiązkową funkcją w każdym sklepie internetowym. Sprawdźmy, które systemy płatności wybierają Polacy.

W związku z tym, że coraz więcej osób kupuje w internecie, warto wprowadzić na stronie internetowej możliwość płatności online. Najważniejszymi powodami, które skłaniają do zakupów na odległość jest dostępność sklepów 24h, zakupy bez wychodzenia z domu i nieograniczony czas na decyzję. Zakupy online to wygoda i oszczędność czasu.

Przy zakupach wykorzystujących urządzenia desktopowe większość użytkowników decyduje się na tzw. szybkie płatności (pay-by-link) – przelewy online obsługiwane m.in. przez PayU, Dotpay, Przelewy24 lub eCard. Wybieramy też przelewy tradycyjne i odbiór osobisty z możliwością zapłaty gotówką. Rzadziej decydujemy się na płatność kartami kredytowymi czy Blikiem.

Gdy korzystamy z urządzeń mobilnych również wybieramy opłatę za pomocą systemów transakcyjnych i płatność przy odbiorze. Blik, karta kredytowa i tradycyjne przelewy również są bardzo popularne. Rzadko decydujemy się na płatności SMS premium, Google lub Apple Pay lub bankową aplikację wykorzystującą kod QR.

Systemy transakcyjne, choć są bardzo wygodne dla naszych klientów i z pewnością przyspieszają decyzje zakupowe, a co za tym idzie zwiększają nasze zyski, to wiążą się z ponoszeniem dodatkowych nakładów finansowych. Musimy przeanalizować, czy koszty które trzeba przeznaczyć na wybrany system płatności, zwróci się nam w zwiększonej ilości zadowolonych klientów.

Decydując się na skorzystanie z bramek płatności trzeba przeanalizować kilka ważnych informacji.

Konto testowe – czy można przetestować wersję demo lub skorzystać z okresu próbnego?

Język – czy można wybrać różne wersje językowe, to ważne jeśli nasz sklep też występuje w różnych wariantach językowych?

Opłata za aktywację – z reguły to koszt ok. 10 zł, wyjątkiem jest PayU za którego musimy zapłacić 199 zł.

Prowizja – trzeba pamiętać, że od każdej transakcji pobierana będzie określona kwota, zmniejszając nasze zyski, dlatego trzeba dokładnie porównać oferty przez ostateczną decyzją.

Koszt wypłaty środków – to kolejny koszt, który należy uwzględnić przed wyborem systemu transakcyjnego.

Opłata chargeback – czyli opłata za zwrócenie pieniędzy, gdy klient odstąpi od umowy (ma na to 14 dni). Czasem może się to wiązać z dodatkową opłatą.

Obsługiwane karty – najchętniej wybierane kary to MasterCard i Visa.

Szybkość wypłaty środków – trzeba sprawdzić, jak często i ile razy w miesiącu można przelać pieniądze na własne konto.

Działalność gospodarcza – tylko Dotpay umożliwia skorzystanie z usług osobom fizycznym.

Kompatybilność ze stroną – z reguły większość systemów CMS jest kompatybilna z bramkami płatniczymi, ale dobrze jest to wcześniej sprawdzić.

płatności online


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *