VD » Blog » Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie strony firmowej – Co zrobić?

Pozycjonowanie strony firmowej – Co zrobić?

20 kwietnia 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
W jaki sposób pozycjonować stronę internetową firmy ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Obecnie praktycznie każda firma ma swoją firmową stronę internetową. Nie wyobrażamy sobie żeby było inaczej. Czasem to zwykła wizytówka z najważniejszymi informacjami dotyczącymi adresu, dojazdu i opisem usług, a czasem to rozbudowany portal składający się z wielu podstron. Niezależnie od tego, jak strona wygląda musimy zapewnić na niej ruch. Nasza konkurencja z pewnością prowadzi jakieś działania promocyjne, dlatego my również musimy działać, jeśli chcemy dotrzeć do potencjalnego klienta. Nie po to zainwestowaliśmy w firmową stronę internetową, żeby nikt na nią nie chodził. Jedną z metod zwiększenia ruchu na stronie jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Sprawdźmy, jakie działania musimy wykonać?

Zalety pozycjonowania

Pozycjonowanie strony firmowej, to szansa na poprawienie ruchu na stronie, czyli ilości użytkowników, którzy się na niej znajdą. Większa ilość odwiedzin, to szansa na zwiększenie konwersji. Konwersją w zależności od naszej branży branży będzie dokonanie zakupów, wypełnienie formularza rejestracyjnego, wykonanie telefonu itd. Konwersja prowadzi po postu do zysku. Kolejną zaletą pozycjonowania strony firmowej jest lepsza rozpoznawalność marki budowanie świadomości klientów to bardzo ważne, bo ludzi częściej wybierają firmy, które znają, darzą je większym zaufaniem. Promowanie portalu pomaga również pokazać pracowników, jako specjalistów w swojej branży.

Na co zwrócić uwagę?

Pozycjonując stronę internetową zaczynamy od kompleksowego audytu strony w poszukiwaniu błędów, optymalizujemy kod, strukturę i content. Musimy sprawdzić, czy techniczne witryna jest dobrze przygotowana, czy szybko się ładuje Warto korzystać z m.in. Google Analytics i Google Search Console do zbierania danych. Im więcej czasu poświęcimy na dopracowanie strony, tym lepsze efekty osiągniemy w pozycjonowaniu.

Wybór słów kluczowych

Bardzo ważną kwestią jest dobór odpowiednich słów kluczowych. W zależności od zasięgu naszych usług wybieramy frazy ogólne lub lokalne. Dzięki promowaniu słów kluczowych zawierających dzielnicę, miasto lub województwo nasza strona szybciej znajdzie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, bo tego typu frazy mają mniejszą konkurencyjność, a poza tym trafimy do osoby która faktycznie szuka danych usług niedaleko domu lub pracy. Jeśli z kolei prowadzimy sklep internetowy, w którym jest tysiące produktów, warto skupić się na long tail, czyli pozycjonowaniu w długim ogonie.

Content is the king

Już od dawna wiadomo, że Google wraca szczególną uwagę na treści. Wszystkie teksty, opisy, artykuły na stronie muszą być unikalne i wartościowe. Użytkownicy powinni znaleźć wszystkie odpowiedzi na zagadnienie, które ich interesuje. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że przejdą do konkurencji, bo tam prawdopodobnie sfinalizują transakcję. Treści muszą być ciekawe, nie za długie i nie za krótkie, nie mogą pojawiać się błędy, nie wolno nic kopiować z innych witryn. Warto umieści w nich pozycjonowane słowa. Jeśli roboty Google zobaczą, że treści są wartościowe i dużo osób nas odwiedza, to będzie to miało pozytywny wpływ na pozycjonowane słowa kluczowe.

Możliwość komentowania została wyłączona.