Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Rebranding marki online


Rebranding marki online



23 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Prowadząc działalność e-commerce trzeba cały czas podążać za zmieniającymi się trendami. To bardzo ważne, bo jeśli nie będziemy na bieżąco, to zostaniemy daleko w tyle za konkurencją. Dobrze jest sprawdzać co jakiś czas, jakie działania marketingowe przeprowadzają znane marki i jakie kanały kontaktu z klientami wykorzystują. Musimy pamiętać, że jeśli chcemy odnieść sukces, to nie możemy podążać tylko wytyczonymi przez konkurencyjne firmy ścieżkami. Takie powielanie nic nam nie da, musimy być oryginalni, nowocześni i gotowi na zmiany. Dzisiaj przyjrzymy się dokładniej rebrandingowi, a dokładniej sprawdzimy jakie są jego wady i zalety w kontekście naszej firmy. Zapraszam do artykułu.

Co to jest rebranding?

Rebranding (zmiana identyfikacji wizualnej) to działania mające na celu transformację większości elementów firmy, marki, a nawet usług i produktów. Celem wdrożenia zmian jest odświeżenie marki poprzez zmianę logo, kolorystyki, strojów służbowych pracowników, piosenki przewodniej, sloganów reklamowych, charakterystycznych artykułów, powiązania z określoną grupą społeczną itd. Z rebrandingiem mamy do czynienia, gdy np. dochodzi do połączenia dwóch znanych przedsiębiorstw lub brandów, zmniejszenia ilości obecnych klientów albo może być związane z negatywnym odbiorem marki przez użytkowników.

Przeczytaj również  Zmiana odbiorcy w klienta w branży e-commerce

Jak wpływa rebranding na kampanię marketingową?

Przeprowadzając zmiany rebrandingowe musimy pamiętać o odpowiedniej kampanii promocyjnej. Warto przeprowadzić szerokie działania marketingowe w social mediach, w telewizji, możemy przygotować ciekawe spoty reklamowe i wyświetlać je w YouTube, skorzystać z kampanii Google Ads, wysłać mailowo odpowiednią informację do naszych klientów i osób, które zapisały się do newslettera. Może zaproponujmy jakiś gratis lub zniżkę z okazji zmiany brandu albo przygotujemy ciekawy konkurs z nagrodami. To niezwykle ważne, żeby klienci wiedzieli, jak teraz wygląda nasz brand np. w przypadku, kiedy odnowienie marki ma na celu poprawę jej pozycji na rynku lub zmianę skojarzeń z marką (np. tanie produkty to kiepskiej są kiepskiej jakości). Może też dojść do sytuacji, że trzeba podkreślić klientom, że starego logo, nazwy, koloru itd. już nie będzie. Klient z przyzwyczajenia będzie szukał na półce produktu, który jest już niedostępny i jest szansa, że zamiast kupić nasz towar, wybierze artykuły konkurencji, bo będą kolorystycznie zbliżone do naszego wcześniejszego brandu.

Przeczytaj również  Zakupy przez urządzenia mobilne

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Wady i zalety rebrandingu

Zaletą działań rebrandingowych jest wprowadzenie zmian wizerunkowych, finansowych, organizacyjnych i strategicznych. Inny wizerunek marki, to szansa na zmianę skojarzeń z wcześniej przeprowadzonymi działaniami lub wspieraniem jakiejś organizacji, z którymi nie chcemy się już identyfikować. Możemy zwiększyć obroty firmy, poprawić wewnętrzne procesy, kulturę organizacyjną firmy i podążać za obecnymi trendami. Wadą tego typu działań jest zagrożenie, że przeprowadzone zmiany nie spodobają się obecnym klientom i uzyskamy efekt odwrotny. Jeśli niewłaściwie przeprowadzimy rebranding, a kampania marketingowa będzie zbyt mała, to klienci mogą się nie dowiedzieć, że zaszły jakieś zmiany i nie będą nowej identyfikacji wizualnej utożsamiać z nami.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Rebranding marki internetowej"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *