VD » Blog » Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Jak dodać stronę do Google News?


Jak dodać stronę do Google News?

Publikacja: 3 kwietnia, 2021| Aktualizacja: 19 maja 2021

Dodawanie strony do google news
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Google News to usługa, która powstała po ataku terrorystycznym na World Trade Center. Pracownik Google Krishna Bharat, stworzył ją dlatego, że zaraz po całym zdarzeniu wielu ludzi nie było w stanie znaleźć aktualnych informacji o sytuacji, która miała miejsce. Na początku była wykorzystywana przez pracowników Google, ale z czasem została udostępniona dla każdego.

Google News umożliwia przekazanie użytkownikom wyselekcjonowanych wiadomości z 30 ostatnich dni. Bierze pod uwagę naszą lokalizację i zainteresowania. Możemy skorzystać z aplikacji mobilnej albo przeglądarki internetowej. Ma ogromny zasięg na całym świecie, obsługuje wiele języków i jest dostępna w 127 krajach. Wyniki z Google News są dostępne w naturalnych wynikach wyszukiwania, możemy je odnaleźć klikając Wiadomości.

W Google News możemy znaleźć wiadomości dodawane w czasie rzeczywistym, które po analizie i połączeniu z wcześniej pobranymi danymi tworzą grafy wiedzy. Możemy sprawdzać tylko informacje odnośnie naszych zainteresowań czy lokalizacji. Zbierając wiadomości od różnych wydawców mamy dostęp do newsów w szerszym kontekście.

Chcąc, aby nasze wiadomości wyświetlały się w Google News, musimy o to zadbać. Istnieje niezależny ręcznie obsługiwany indeks publikacji, żeby się w nim znaleźć trzeba spełnić kilka wymogów. Po pierwsze wszystko, co się w nim znajdzie jest dokładnie sprawdzane przez ekspertów Google. Nie znajdą się tam informacje ogólne np. o charakterze poradnikowym, medycznym czy aktualna pogoda. Muszą to być newsy mające charakter prasowy, publicystyczny odnoszący się do konkretnych wydarzeń. Można zgłosić każdą stronę, jednakże konieczne będzie umieszczanie na niej aktualnych wiadomości ze świata, kraju lub naszej okolicy.

Przygotowując treści trzeba pamiętać, że reklama na stronie nie może być dłuższa od artykułu. Treści powinny być podpisane, posiadać datę napisania i poprawnie dodane zdjęcie. Należy zwrócić uwagę na styl, poprawność stylistyczną, gramatyczną i językową. Istotną rolę spełnia też czas dodania newsa. Żeby ułatwić zaindeksowanie witryny, warto zastosować statyczne adresy url. Widoczność artykułów jest ważna, dlatego należy umieścić zawartość w klarownym HTML-u bez .js. Trzeba zastosować czysty kod źródłowy, żeby treść była w nim dobrze widoczna i nie można jej zablokować Googlebotowi .

Dobrym posunięciem będzie stworzenie mapy XML dla newsów, w żeby skrócić czas na znalezienie botom nowych treści. Możemy też wykorzystać znaczniki danych strukturalnych NewsArticle, żeby łatwiej było dopasować artykuł do odpowiedniej kategorii. Strona powinna być zabezpieczona certyfikatem SSL.

Żeby nasza strona wyświetlała się w Google news możemy poczekać, aż się odpowiednio zaindeksuje lub wykorzystać dedykowane narzędzia i sami poinformować o umieszczanej przez nas treści, przydatne może być np. nowe Centrum wydawców Wiadomości Google. Trzeba poprawnie optymalizować treści, pamiętać o nagłówkach H1 H2. Googlebot dobrze ocenia nowe artykuły, ale też te stare zawierające aktualizację. Można dodać zdjęcia i filmy, tylko nie wolno zapominać o opisaniu, podpisaniu i dodaniu daty każdego wideo i grafiki.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *