Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak pozycjonować strony na CMS Drupal? [e-commerce]


Jak pozycjonować strony na CMS Drupal? [e-commerce]



8 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Decydując się na założenie sklepu internetowego właściciele firm często wybierają CMS Drupal. To obok WordPressa i Joomli jeden z najchętniej używanych systemów na świecie. W Polsce ten system nie cieszy się, aż tak wielką popularnością, jak w innych krajach co może się wiązać z faktem, że osoby tworzące strony chętniej korzystają z Joomli i WordPressa. Oprogramowanie Drupal jest przystosowane do pozycjonowania i ma dużo ciekawych funkcji, które są pomocne podczas optymalizacji witryny. Wielką zaletą systemu jest bardzo skuteczna ochrona przed włamaniem i atakami na stronę, przez co Drupal uważany jest za bardzo bezpieczny. Niektórzy uważają, że Drupal jest skomplikowanym w obsłudze CMS-em, a to nieprawda. Dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z tego typu systemami, Drupal jest łatwy w obsłudze, a przede wszystkim w zarządzaniu treściami w witrynie. Sprawdźmy zatem, czy przygotowanie serwisu pod pozycjonowanie i wdrożenie niezbędnych zmian optymalizacyjnych jest również takie proste?

W jaki sposób pozycjonować witrynę postawioną na CMS Drupal?

Zobaczmy, jakie funkcje pomagają szybko i prosto wprowadzić niezbędne prace optymalizacyjne? Co wpływa na to, że Drupala łatwo się pozycjonuje?

Przyjazny adres URL

Zastosowanie przyjaznych adresów URL jest bardzo ważne zarówno z uwagi na wygodę osób odwiedzających naszą witrynę, a także na roboty wyszukiwarek. Wprowadzenie przyjaznych adresów to nic trudnego, najlepiej zrobić to w taki sposób, żeby adresy były tworzone automatycznie biorąc pod uwagę nazwę każdej podstrony. Umożliwi to stworzenie niepowtarzalnych adresów na naszej domenie. Wszystkie zmiany możemy przeprowadzić w module Pathauto.

Przeczytaj również  Robot Google - jak widzi stronę internetową?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Właściwy adres strony

Jeżeli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu witryny, to warto zadbać, aby nie doszło do sytuacji, gdy na stronie jest zduplikowany content. System Drupal umożliwia ustawienie domyślnego adresu domeny z HTTPS lub HTTP, a także musimy zdecydować czy strona ma mieć www czy nie. Wybrana strona będzie przekierowywać na poprawny adres, niezależnie od tego co wpisze internauta w przeglądarce, a także na którą stronę będzie chciał wejść Googlebot. W każdym przypadku wejdą na poprawny, domyślny adres.

Edycja meta danych

Niezwykle istotnym elementem pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania jest właściwa optymalizacja metadanych. Wybranie odpowiednich tytułów, to najważniejsza kwestia, bo to czynnik rankingowy, na który zwracają uwagę algorytmy Google. Opisy serwisu wpływają z kolei na zachowanie internautów i na to czy wejdą na daną witrynę. Tego typu zmiany możemy ustawić w modułach MetaTags i Page Title, co jest dużym ułatwieniem, bo nie musimy grzebać w kodzie.

Pozycjonowanie strony

System Drupal kładzie duży nacisk na skuteczne pozycjonowanie, dlatego z każdą aktualizacją CMS-a oferuje coraz więcej ciekawych funkcji i modułów, które mogą się nam przydać w promocji witryny. To niezwykle ważne, bo osoby które nie znają się na temacie nie są zmuszone zatrudniać programisty lub samodzielnie modyfikować kod strony. Część modułów nie umożliwia pełnej edycji np. tylko sprawdzają witrynę i pokazują, nad którymi częściami domeny należy jeszcze popracować. Przykładowe moduły, które mogą się nam przydać w optymalizacji strony: RobotsTxt, Honeypot, MetaTags, SEO Checklist, XML Sitemap, Content Optimizer,Pathauto i Page Title.

Przeczytaj również  Crawl Rate Limit (CRL) - co to jest i jaki ma wpływ na SEO?

Wartość treści na stronie

Jednym z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania witryny na CMS Drupal jest wartość treści. Warto zadbać o regularne dodawanie unikalnych, interesujących i przydatnych tekstów na stronie. Treści powinny być dobrze zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, które chcemy pozycjonować. Dodatkowo, warto korzystać z różnorodnych formatów treści, takich jak artykuły, blogi, case studies czy poradniki, aby przyciągnąć uwagę różnych grup odbiorców.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Kolejnym istotnym elementem wpływającym na pozycjonowanie witryny na CMS Drupal jest linkowanie. Zarówno linkowanie wewnętrzne, czyli linki prowadzące z jednej podstrony na inną w ramach tej samej witryny, jak i linkowanie zewnętrzne, czyli linki prowadzące z naszej witryny na inne strony internetowe, mają duże znaczenie dla SEO. Starannie dobrana strategia linkowania może przyczynić się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja szybkości ładowania strony

Szybkość ładowania strony jest kluczowym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie witryny. Im szybciej strona się wczytuje, tym lepiej dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. W systemie Drupal istnieje wiele sposobów na optymalizację szybkości ładowania, takich jak kompresja obrazów, minimalizacja kodu CSS i JavaScript, czy korzystanie z szybkich serwerów hostingowych. Warto regularnie monitorować i poprawiać szybkość ładowania strony, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Drupal CMS - pozycjonowanie i optymalizacja stron [eCommerce]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *