Spis treści:
Co to jest White Hat SEO ?
White Hat SEO ang. Search Engine Optimization to działania, których zadaniem jest zoptymalizowanie i promocja strony internetowej z uwzględnieniem wymogów zalecanych przez wyszukiwarkę Google. Przygotowanie strony w taki sposób z pewnością pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji w wyszukiwarce internetowej i nie będzie się wiązało z ryzykiem zablokowania strony. Nie można stosować metod, które Google uznaje za tzw. Black Hat SEO.
Strategia White Hat SEO
Jeżeli chcemy osiągnąć wyską pozycję korzystając wyłącznie z zaleceń White Hat SEO to musimy wiedzieć, że to proces złożony i długotrwały, ale z pewnością przyniesie wymierne korzyści i zagwarantuje stabilną pozycję w wyszukiwarce. Po pierwsze tworzenie i rozbudowywanie contentu na stronie musi w pierwszej kolejności odpowiadać użytkownikom. Wszystkie treści muszą być użyteczne o wysokiej jakości i przede wszystkim unikalne. Nie wolno nic kopiować z innych portali. Warto zwrócić uwagę na optymalizację tagów np. tytułów i opisów, we właściwy sposób stosować nagłówki. W związku z tym, że wiele osób korzysta urządzeń mobilnych strona powinna być responsywna. Trzeba w poprawny sposób stosować linkowanie wewnętrzne i zwrócić uwagę na strukturę linków. Strona powinna się w szybko ładować.
Co to jest Blak Hat SEO?
To działania, które są niezgodne z wymogami Google. Z Reguły wpływają na chwilową poprawę pozycji, jednak bardzo szybko na serwis zostają nałożone kary i strony nie można znaleźć w wyszukiwarce Google. Przykładem niedozwolonego działania jest wykorzystywanie SWL (system wymiany linków), czyli masowego umieszczania linków wychodzących. Nie wolno też wykorzystywać cloakingu, czyli maskowania. Chodzi tutaj o to, że użytkownikowi pokazuje się inna treść aniżeli robotom wyszukiwarek, które widzą teksty zawierające pozycjonowane frazy i linki w kodzie strony. Stosowanie takich metod jest z reguły szybko wykrywane przez algorytmy i wiąże się z wyrzuceniem serwisu z wyszukiwarki Google. Nie powinno się też umieszczać na stronie fraz, które nie są związane tematycznie ze charakterem strony, a także masowo wpisywać słów kluczowych na stronie tzw. keyword stuffing. Nie wolno też przekierowywać użytkowników do innych stron niż te, którymi byli zainteresowani.
Oprócz standardowych działań mających na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwarce internetowej warto zwiększyć świadomość marki np. w social mediach. Posiadanie profilu firmy na Facebooku lub Instagramie z pewnością pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, możemy budować relacje z obecnymi klientami, a także zdobywać nowych. Dzięki temu nasz brand będzie bardziej rozpoznawalny, zwiększy się ruch na stronie, a dla Google będzie to sygnał, że nasza strona jest wartościowa i otrzymamy lepszą pozycję w rankingu.
Co to jest Grey Hat?W praktyce wszystko bardzo prosto wygląda, ale gdy przejdziemy do działań z pewnością dopadną nas wątpliwości. Grey Hat to działania pomiędzy niedozwolonymi praktykami , a optymalizacją strony zgodnie z White Hat Seo. Jeśli nie chcemy długo czekać na efekty, ale z drugiej strony boimy się wyrzucenia z indeksu możemy zastosować taką praktykę. Chodzi tutaj o zdobywanie linków, ale nie na masową skalę tylko takich które pomogą w pozycjonowaniu. Możemy wykupić artykuł sponsorowany, w którym znajdzie się link kierujący do naszej strony. Jeżeli tego typu działania są wykonywane przez specjalistę powinny pomóc w skutecznym wypozycjonowaniu serwisu i skrócić czas oczekiwania na efekty.
Wpływ White Hat SEO na użytkowników
Jednym z kluczowych elementów White Hat SEO jest tworzenie treści, które są wartościowe dla użytkowników. Dzięki temu, użytkownicy znajdując naszą stronę w wynikach wyszukiwania, będą mieli dostęp do informacji, które są dla nich istotne i pomocne. Wysoka jakość treści przekłada się nie tylko na pozytywne odbicie w oczach użytkowników, ale także na ich zaufanie do naszej marki. Dlatego też warto inwestować czas i wysiłek w tworzenie treści, które są atrakcyjne i użyteczne dla odbiorców.
Monitorowanie efektów działań SEO
Aby mieć pewność, że nasze działania White Hat SEO przynoszą oczekiwane rezultaty, warto regularnie monitorować pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają śledzić zmiany w rankingach, analizować ruch na stronie czy sprawdzać popularność poszczególnych fraz kluczowych. Dzięki systematycznemu monitorowaniu efektów, będziemy mogli dostosować nasze działania w celu osiągnięcia jeszcze lepszych rezultatów.
Znaczenie linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie linków prowadzących do innych stron naszej witryny, ma duże znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dzięki odpowiednio zaplanowanej strukturze linków wewnętrznych, możemy ułatwić użytkownikom nawigację po stronie oraz pomóc robotom wyszukiwarek zindeksować nasze treści. Dlatego warto regularnie analizować naszą strukturę linków i dbać o ich optymalizację.
Bezpieczeństwo i długofalowe efekty
White Hat SEO to nie tylko kwestia zgodności z wytycznymi Google, ale także kwestia bezpieczeństwa naszej strony i długofalowych efektów naszych działań. Stosując legalne i etyczne metody pozycjonowania, minimalizujemy ryzyko kar i blokad ze strony wyszukiwarki. Ponadto, długofalowe efekty White Hat SEO mogą przynieść stabilną pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na trwały wzrost ruchu i widoczności online.
Dodaj komentarz