Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym?

sobota, 27 marca, 2021 - Marketing

koszyk

Aktualizacja: 13 maja 2021

Zwiększenie wartości koszyka zakupowego ma znaczny wpływ na poprawę wyników sprzedaży. Naszym celem powinno być sprzedanie, jak największej ilości towarów podczas jednej transakcji. Warto przekonać klienta, że dołożenie jeszcze jednego lub kilku produktów przyniesie mu korzyść. Warto cały czas monitorować, analizować i poprawiać funkcjonowanie sklepu, żeby zwiększać sprzedaż i osiągnąć większe zyski.

AOV (z ang. Average Order Value) – średnia wartość zamówienia. To nazwa jednego z najważniejszych, najbardziej popularnych i prostych do określenia wskaźników w e-commerce. Należy je uwzględnić planując działania sprzedażowe w sklepie internetowym, bo znając je będziemy wiedzieć, jakie promocje przygotować, żeby powiększyć wartość koszyka.

Do wyznaczenia AOV potrzebujemy liczbę transakcji i sumę przychodów, żeby poznać uśrednioną wartość koszyka zakupowego trzeba podzielić przychody przez liczbę transakcji. Warto przeanalizować dane z kilku miesięcy, bo korzystanie z informacji z krótkiego okresu czasu będzie niemiarodajne. Możemy też sprawdzać AOV po każdym miesiącu, żeby dowiedzieć się, jakie są trendy kupujących. Pomoże to nam przygotować odpowiednie promocje, a także uzyskać informację, czy popyt na nasze towary jest tylko sezonowy.

Chcą zwiększyć wartość produktów znajdujących się w koszyku warto skupić się na tych użytkownikach, którzy już rozpoczęli zakupy. Dotarcie do nich jest szybsze, łatwiejsze i znacznie tańsze. Koncentrując się na dużej grupie potencjalnych klientów trudniej jest uzyskać zamierzone efekty. Promocje, komunikaty, rabaty przeznaczone dla tych, którzy już rozpoczęli zakupy zmniejsza nakład pracy, jaki trzeba wykonać do osiągnięcia celu. Takie osoby łatwiej zainteresować, a co za tym idzie prościej namówić je do dołożenia do koszyka kolejnego produktu.

Możemy wykorzystać najprostszy zabieg, czyli darmową dostawę. To jeden z ważniejszych kryteriów wyboru sklepu internetowego, a znaczna część portali dalej go nie wprowadziła. Wiele osób woli dołożyć jeszcze jeden produkt, niż płacić za dostawę. To tak, jakby ten towar był za darmo. Warto ustalić próg cenowy, od którego wysyłka jest bezpłatna i w prosty sposób poinformować o tym kupującego, żeby już podczas wybierania towarów o tym wiedział.

Warto zaoferować klientom Cross-selling tzw. artykuły komplementarne, czyli takie które mogą się przydać do głównego towaru, który klient wrzucił do koszyka, np. do aparatu fotograficznego przyda się etui i karta pamięci, a do telefonu możemy dokupić folię ochronną i słuchawki. Zaproponowanie dodatkowych produktów to szansa na dokupienie potrzebnych rzeczy bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat za dostawę. Dla nas to zwiększenie koszyka zakupowego, dla klienta to oszczędność czasu i pieniędzy. Trzeba to podkreślić na stronie.

Ważne jest systematyczne zwiększanie bazy mailingowej. Możemy również zaproponować naszym klientom rabat za zapisanie się do newslettera, przygotować program lojalnościowy, gratisy przy wydaniu określonej kwoty pieniędzy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *