Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing - Pozycjonowanie / Reklama salonu kosmetycznego – Marketing


Reklama salonu kosmetycznego – Marketing



2 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Branża kosmetyczna przeżywa niezwykły rozkwit. Sklepów oferujących kosmetyki kolorowe, produkty do pielęgnacji skóry i włosów, perfumy lub strony reklamujące usługi kosmetyczne i salony piękności jest bardzo dużo. Polacy coraz chętniej korzystają z polskich, lokalnych produktów i wybierają firmy ze swojej okolicy. Nie liczy się tylko cena, ale także jakość, dobre opinie naszych klientów i dostępność usług. Sprawdźmy co zrobić, żeby przebić się w tej branży na czołowe pozycje?

Pozycjonowanie

To świetna metoda na dotarcie do potencjalnych klientów. Im wyżej w wynikach organicznych znajdzie się nasza witryna na wzmacniane frazy, tym więcej wejść na nasza stronę i szans na konwersję. Warto zdecydować się zatrudnienie profesjonalnej agencji, która kompleksowo zajmie się tematem, bo musimy zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizację serwisu, właściwe linkowanie i content. Treści artykułów i opisy produktów muszą być unikalne, wartościowe i zawierać pozycjonowane frazy. Nie wolno ich kopiować ze stron konkurencji. Warto postawić na prowadzenie bloga, w którym przedstawimy siebie jako specjalistę i będziemy mogli pisać o nowościach w branży, ciekawych produktach, doradzać i odpowiadać na pytania wysłane przez klientów sklepu. Musimy rozróżnić pozycjonowanie lokalnej firmy np. salonu kosmetycznego od dużego sklepu internetowego działającego w całej Polsce.

Przeczytaj również  Google Adwords (Ads) czy pozycjonowanie strony (SEO)?

Frazy lokalne

W pierwszym wypadku dobrze będzie wybrać słowa kluczowe zawierające nazwę miejscowości lub dzielnicę. Takie frazy szybko zdobędą wysokie pozycje, są tańsze i skierowane na konkretnego klienta z danej miejscowości. Warto również utworzyć wizytówkę w Google Moja firm i uzupełnić ją o najważniejsze dane firmy: adres, telefon, dodać mapkę, opis działalności, opinie klientów i ciekawe zdjęcia.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Long tail

Promując sklep internetowy warto zdecydować się na pozycjonowanie w tzw. long tail, czyli długim ogonie. Po pierwsze w sklepie mamy bardzo dużo produktów i pozycjonowanie wszystkich będzie kosztowne, trudne, będzie wymagać stworzenia kolejnych podstron z odpowiednimi treściami, a także będzie bardzo czasochłonne. Po drugie warto pozycjonować frazy niszowe np. maseczka do twarzy z algami do skóry suchej. Tego rodzaju frazy są tanie i bardzo rzadko wpisywane, ale jeśli już ktoś je wpisze, to z pewnością na naszej stronie znajdzie to czego szukał.

Przeczytaj również  Jak wybrać agencje SEM do prowadzenia kampanii Google Ads?

Influencerzy a SEO

W ostatnim czasie bardzo modne stało się reklamowanie produktów i usług poprzez influencerów. Oni testują np. kremy na zmarszczki lub peeling w hotelu SPA i wspominają o tym w social mediach lub na swojej stronie. To świetna reklama, ale jeśli zdecydujemy się na promowanie naszych usług poprzez influencerów, to bardzo istotne jest, żeby produkt który jest przez nich promowany można było znaleźć w wyszukiwarce Google. Nie może dojść do sytuacji, że zapłacimy za promowanie produktu i gdy użytkownicy będą chcieli go znaleźć zamiast trafić na nasza stronę znajdą się u konkurencji.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama salonu kosmetycznego - Marketing"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *