Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Shoplo – Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]


Shoplo – Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]



21 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Decydując się na stworzenie sklepu internetowego na platformie Shoplo trzeba pamiętać o stałym odpłatnym abonamencie. Zależnie od pakietu, na który się zdecydujemy opłaty wynoszą od 49 zł do ok. 299 miesięcznie. Decydując się na jeden z wariantów trzeba mieć na uwadze, ile towarów będziemy sprzedawać obecnie i mniej więcej o ile w najbliższej przyszłości planujemy je zwiększyć. W wyższych pakietach mamy do dyspozycji dodatkowe, bardzo przydatne funkcje m.in. dwie wersje językowe strony i kontrolowanie porzuconych koszyków. Warto zastanowić się zatem nad wyborem wyższego abonamentu.

Czym różni się Shoplo od pozostałych CMS-ów

Główną zaletą sklepu opartego na Shoplo jest możliwość bardzo szczegółowej optymalizacji serwisu. W prosty sposób za pomocą wbudowanych systemów możemy uzupełnić meta tagi wszystkich podstron, tytuły, a także dodać atrybut ALT do zdjęć i grafik. Łatwo można wprowadzać modyfikacje w treści i grafikach umieszczonych na stronie, dzięki czemu nasz portal będzie lepiej skonfigurowany pod określoną grupę docelową. Shoplo to bardzo łatwy w obsłudze system CMS, w którym możemy szybko wprowadzić niezbędne modyfikacje, żeby dostosować portal do wymagań i potrzeb użytkowników, a także przygotować go pod wymagania algorytmów wyszukiwarki.

Przeczytaj również  Kurs Internetowe Rewolucje Google

Shoplo idealne dla małych sklepów

Przede wszystkim CMS Shoplo jest dedykowany dla niedużych sklepów, które mają w swojej ofercie do 20 artykułów. Koszt prowadzenia tak małego sklepu nie przekracza 50 zł na miesiąc, co przy wydatkach firmowych nie jest dużym obciążeniem. Można skorzystać z droższych, a zarazem bardziej funkcjonalnych pakietów, w sytuacji gdy firma się rozwinie. Większe sklepy internetowe muszą się zastanowić, czy faktycznie tego rodzaju platforma spełni ich oczekiwania.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Pozycjonowanie Shoplo

Sklepy oparte na Shoplo łatwo się pozycjonuje, bo platforma jest dobrze przygotowana pod SEO. CMS proponuje nam wiele ciekawych rozwiązań, które przydadzą się podczas optymalizacji witryny. Twórcy CMS-a zadbali o wygodną edycję plików, które są umieszczone na serwerze. W prosty sposób można modyfikować meta tagi title oraz meta description , a także edytować treści. Szablon jest bardzo wygodny i łatwy w obsłudze, możemy go w potrzebny nam sposób edytować. Zadbano również o przyjazne adresy URL, dodawanie ALT-ów do grafik i zdjęć, nieskomplikowanie generowanie przekierowań w witrynie. Strona jest responsywna, czyli dostosowuje się do wielkości ekranu urządzeń mobilnych. Shoplo oferuje dodatkowe darmowe i płatne wtyczki pomagające w pozycjonowaniu np. Shoplo Reviews, SEO Report i Upsell.

Przeczytaj również  Topical Authority - co to jest i jak wpływa na SEO?

W jaki sposób pozycjonować witrynę na Shoplo?

Przygotowując stronę do pozycjonowania warto sprawdzić, czy sklep jest widoczny w wyszukiwarce, czy mamy podpiętą sitemap, czy plik robots.txt dobrze funkcjonuje, a także czy mamy połączone ze stroną Google Analytics i Gogle Search Consol. Kolejnym etapem będzie odpowiedni dobór słów kluczowych np. słowa ogólne, brandowe, long tail i frazy lokalne. Analizując frazy warto sprawdzić, które produkty generują nam największy zysk, przeanalizować działania konkurencji i sprawdzić, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Kolejnym krokiem będzie stworzenie unikalnych i wartościowych treści, optymalizacja serwisu i właściwe linkowanie zewnętrzne.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Shoplo - Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *