Marketing w sklepie zoologicznym1

Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Promowanie sklepu zoologicznego musi uwzględniać, czy właściciel posiada sklep online, czy to tylko placówka stacjonarna. Promując sklep stacjonarny wystarczy prosta strona www zawierająca najważniejsze informacje dotyczące asortymentu. Można jeszcze pisać bloga, żeby ułatwić pozycjonowanie strony i żeby zachęcić klienta mieszkającego w pobliżu do odwiedzenia sklepu. Tutaj oprócz reklamy internetowej warto wykorzystać też reklamę radiową, ulotki czy tzw. potykacze reklamowe.

Promowanie internetowego sklepu zoologicznego nie jest wcale takie proste. Większość sklepów sprzedaje towar tych samych producentów. Oczywiście są sklepy, które mają umowę na wyłączność z dostawcą na produkty określonej marki, ale takich sklepów jest niewiele. Z reguły sprzedawane są produkty czołowych brandów i przebicie się z nimi w internecie nie jest proste. Nie wolno się jednak poddawać, bo korzystając z różnych form e-reklamy nasz sklep na pewno będzie bardziej rozpoznawalny i zwiększy sprzedaż.

Jedną z form reklamy, jaką powinniśmy wykorzystać promując sklep zoologiczny są organiczne wyniki wyszukiwania, czyli pozycjonowanie. Użytkownicy najczęściej decydują się na zakup w sklepie, który wyświetla się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie. Oczywiście im wyżej tym lepiej, bo zwiększy to ilość klientów. Konieczna jest szczegółowa optymalizacja strony obejmująca wszystkie zalecenia Google. To czynność czasochłonna, ale jednorazowa, która na pewno pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji. Kolejnym ważnym czynnikiem jest poprawa treści na stronie. Tutaj najlepiej się sprawdzi tzw. content marketing, czyli regularne umieszczanie na stronie ciekawych artykułów w postaci bloga. Wpłynie to na wyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania i stworzy relację z użytkownikami strony. Tworząc wpisy na nasz sklep należy pamiętać, że treści powinny być ciekawe, związane z asortymentem sklepu i przede wszystkim unikalne (nie wolno kopiować nic ze strony konkurencji, bo Google obniży naszej stronie ranking). Możemy wpleść w treści szczegółowe słowa kluczowe tzw. long tail. Przy pozycjonowaniu nie możemy zapomnieć o linkowaniu, do tego najlepiej zatrudnić profesjonalną agencję reklamową.

Chcąc wypromować sklep warto skorzystać z kampanii Google Ads. Decydując się na linki sponsorowane nie musimy czekać tygodniami na efekt. Wystarczy przygotować reklamę, wpłacić odpowiedni budżet i informacja o naszym sklepie już się wyświetla. Za reklamę płacimy tylko wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w naszą baner to tzw. rozliczenie Pay Per Click. Reklama pokazuje się tylko osobom wpisującym frazy związane z naszą branżą, dlatego współczynnik konwersji takiej formy promocji jest wysoki.

Kolejną formą promocji są reklamy graficzne umieszczane na różnych portalach w ramach Google Display Network. Możemy ustawić kampanię w taki sposób, żeby trafiła tylko do określonej grupy klientów. Tutaj też Google pobiera opłaty za kliknięcie, jeśli ktoś nie będzie zainteresowany nie kliknie w nasz baner i nie poniesiemy kosztów.

Dobrą formą promocji jest Product Listing Ads – banery produktowe, które zawierają nazwę, cenę oraz zdjęcie produktu i znajdują się nad lub obok wyników wyszukiwania. Bezpośrednio przekierowują do naszego sklepu. Ta forma reklamy jest droga, dlatego najlepiej skupić się na kilku najważniejszych produktach.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *