Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / WordPress – Optymalizacja i pozycjonowanie [Poradnik]


WordPress – Optymalizacja i pozycjonowanie [Poradnik]



10 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

WordPress to najczęściej wybierana platforma z uwagi na łatwość wdrożenia niezbędnych zmian i późniejszej obsługi. Nie trzeba specjalistycznej wiedzy programistycznej, żeby poradzić sobie z dość intuicyjnym panelem administratora. Pozycjonowanie systemu do zarządzania treścią opartego na WordPressie nie różni się znacząco od innych systemów. Sprawdźmy zatem, o czym należy pamiętać tworząc stronę na tej platformie i w jaki sposób ją poprawnie zoptymalizować, żeby nasza witryna znalazła się na wysokich miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania?

Struktura strony i przyjazne URL

Roboty Google zwracają szczególną uwagę na przyjazne adresy URL. Warto więc poświęcić chwilę i zamieścić najważniejsze dla każdej podstrony frazy w adresie URL i oddzielić je myślnikami. CMS WordPress ułatwia nam zadanie, bo wystarczy nacisnąć przycisk i już adresy URL będą przyjazne dla osób odwiedzających stronę. Należy również pamiętać, że cały struktura witryny wraz z menu musi być wygodna dla użytkownika. W WordPressie tego typu elementy można bardzo łatwo zmieniać, jeśli jednak będzie z tym problem zawsze możemy skorzystać z dedykowanych wtyczek Elementor Mega i Max Menu.

Przeczytaj również  Jak prowadzić firmę podczas pandemii koronawirusa [Covid19]?

Przekierowanie

Bardzo ważną kwestią jest zadbanie o poprawne przekierowanie z domeny z www na tę bez www i na odwrót. Takie działanie ma na celu nie dopuszczenia do zduplikowania contentu, na co Google zwraca szczególną uwagę. Platforma WordPress upraszcza nam sprawę, bo trzeba tylko wskazać, którą opcję chcemy ustawić i samodzielnie stworzy się przekierowanie. Trzeba również pamiętać poprawnych przekierowaniach podczas wdrażania zmian na stronie w celu uniknięcia np. błędu 404. W takim przypadku warto skorzystać z dodatku Redirection i ustawić poprawne przekierowania 301.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Nagłówki

Kolejnym aspektem, o którym należy pamiętać jest poprawne stosowanie nagłówków H1-H3. W związku z tym, że mają one wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce nie wolno o nich zapominać i dobrze jest ująć w nich najważniejsze frazy. Warto pamiętać, że na stronie może być tylko jeden znacznik H1, najważniejsze kwestie wpisujemy w znaczniku H2, sekcje w H3, a jeżeli jest to konieczne to również dodajemy kolejne H4-H6. WordPress pozwala na całkowity wpływ na rozkład i treść znaczników.

Przeczytaj również  Geolokalizacja w Google – jak działa?

Title i meta description

Platforma WordPress pozwala na tworzenie unikalnych tytułów poprzez dodatki Yoast SEO i All In One Seo Pack. Warto zadbać o unikalne i zawierające istotne dla pozycjonowanie frazy, bo roboty googlowskie zwracają na nie uwagę. Należy również pamiętać o opisach czyli meta description mimo, że nie jest czynnik tak istotny dla samego pozycjonowania, może być za to pomocny dla użytkowników, bo informuje ich jaka jest zawartość witryny i niejako zachęca do jej odwiedzenia. Wykorzystując dodatek Yoast sprawdzimy, czy opisy nie są przesycone słowami kluczowymi.

Urządzenia mobilne

Z uwagi na wygodę użytkowników warto dostosować witrynę do urządzeń mobilnych. Google również zwraca uwagę, czy strona jest responsywna, dlatego dobrze zastosować Responsive Web Design (RDW). Większość szablonów do WordPressa dopasowuje się do urządzeń mobilnych.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Wordpress - Optymalizacja i pozycjonowanie [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *