Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / 10 bezpłatnych narzędzi Google dla Twojego biznesu


10 bezpłatnych narzędzi Google dla Twojego biznesu



5 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Firma Google ma to do siebie, że stawia użytkowników na pierwszym miejscu. Misja marki skupia się bardziej na technologiach wyszukiwawczych, mimo to na przestrzeni lat Google stworzyło szereg przeróżnych narzędzi. Produkty giganta z Mountain View mają to do siebie, że są raczej proste w obsłudze, mają wiele do zaoferowania, dostęp do nich jest możliwy dzięki założeniu jednego zbiorczego konta, a co najważniejsze, są po prostu darmowe.

Lista narzędzi od Google dla Twojego biznesu – 10 przykładów

W naszej liście przydatnych narzędzi od Google dla Twojego biznesu, uwzględniliśmy raczej większe projekty. Nie oznacza to, że mniejsze takie jak np. Test My Site lub Page Speed Insights są mniej istotne. Oczywiście o nich również należy pamiętać, jednak mają raczej prostą budowę i nie trzeba ich dodatkowo wyjaśniać. Wykorzystanie wiąże się z wklejeniem adresu URL naszej strony i kliknięciem przycisku.

Przyjrzyjmy się więc poszczególnym narzędziom z listy i poświęćmy im nieco uwagi:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Google Analytics

Nie mogło go tutaj zabraknąć. Chociażby z uwagi na jego ogromne możliwości analityczne. Gdyby nie był darmowym narzędziem, stosunek ceny do jakości byłby na ogromny plus, a właściwie, dzięki temu jest po prostu najwyższy. Analytics jest absolutną podstawą i jeśli posiadasz stronę internetową, jesteś administratorem lub po prostu pracujesz w Internecie, to Google Analytics jest właśnie dla Ciebie. Pozwoli zbadać ruch, sprawdzić lokalizację użytkowników, wskaże średni czas trwania sesji użytkowników  i wiele, wiele więcej.

Można w ciemno uznawać, że jest to najpopularniejszy system reklamowy w Internecie, m.in. z uwagi na pozycję samego Google na rynku. Chociaż same reklamy nie są bezpłatne, to korzystanie z narzędzia, założenie na nim konta, zapoznanie się z nim już tak. Możesz przeznaczyć na to dowolną ilość czasu, bo nie ma tutaj mowy o końcu okresu próbnego. Śmiało, może zdecydujesz się właśnie na płatną reklamę swojej strony?

Przeczytaj również  Jaki hosting pod WordPress? Ranking 2022

Google Search Ads 360

Przy okazji omawiania Google Ads, warto wspomnieć o jego “potężniejszym bracie”. Google Search Ads 360 to przede wszystkim jego rozbudowana wersja, która umożliwia automatyzację zarządzania kampaniami reklamowymi. Co więcej, otrzymujemy możliwość wyświetlania się także w innych wyszukiwarkach, nie tylko w samym Google. 

Samo narzędzie jest zlepkiem kilku innych, dzięki którym możemy m.in. planować, projektować, optymalizować kampanie reklamowe na szeroką skalę. Google Search Ads 360 ułatwia również komunikację z zespołem, którym będziemy pracować nad reklamami.

Google Alerts

Bycie dobrze poinformowanym szczególnie w dzisiejszych czasach, jest na wagę złota. Coraz częściej informacje są cenniejsze od dóbr materialnych. Google Alerts pozwala nam trzymać rękę na pulsie. 

Ustawiamy własne alerty na kluczowe dla nas sprawy, a dzięki temu Google będzie przesyłało na naszą skrzynkę mailową powiadomienie, jeśli coś nowego pojawi się, na wskazany przez nas temat w wynikach wyszukiwania. Brzmi dobrze, prawda?

Google Search Console

Google Search Console to podstawa dla właścicieli oraz administratorów stron www, a także ogólnie w branży SEO. Przede wszystkim możemy go wykorzystać do monitorowania naszej strony pod kątem technicznym. 

Sprawdzana jest także zgodność z ogólnymi wytycznymi Google, które są kluczowe dla pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Można także sprawdzić stan indeksowania strony, co przy wprowadzaniu zmian jest niezwykle istotne.

Google Moja Firma

To narzędzie jest kluczowe jeśli nasza firma ma jakąś określoną lokalizację fizyczną, np. sklep stacjonarny, biuro itp. Google Moja Firma pozwala stworzyć swego rodzaju wizytówkę, dzięki której będziemy mogli pojawić się w Google Maps, a to może przełożyć się także na pojawianie się naszej firmy w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że zakładając wizytówkę w Google Moja Firma, nie musimy posiadać strony internetowej.

Google Keep

Prowadząc własną działalność gospodarczą, po prostu mamy sporo spraw na głowie i ciężko czasami wszystko spamiętać. Dlatego warto posługiwać się jakimś notatnikiem. Dlaczego nie Google Keep? Narzędzie pozwala notować na wszystkich urządzeniach w różnych formach (także notatki głosowe).

Przeczytaj również  Serwer FTP - co to jest i gdzie znajdują się do niego dane?

Google Cloud

Sercem tej technologii chmurowej jest Google Drive (Dysk Google). Oznacza pełną synchronizację danych na wszystkich urządzeniach, świetnie sprawdzi się więc w każdej firmie. Najprościej mówiąc jest to wspólny cyfrowy pendrive, do którego mamy dostęp za pośrednictwem Internetu i możemy udostępniać go dla poszczególnych członków zespołu. 

Można ustawić uprawnienia do poszczególnych folderów, kto może edytować, a kto tylko odczytywać. Jest to naprawdę dobre rozwiązanie dla firm, szczególnie w ostatnim czasie, gdzie często trzeba było wprowadzać pracę zdalną.

Google Trends

W tym przypadku Google zadbało o to, aby użytkownicy byli po prostu “na czasie”, chociaż w nieco inny sposób niż w przypadku Google Alerts. Google Trends można przyrównać do statystycznej bazy danych, która zbiera informacje odnośnie zapytań użytkowników. 

Możemy sprawdzić popularność słów kluczowych, rosnące zainteresowanie konkretnymi tematami z wyróżnieniem geograficznym itp. Wystarczy przytoczyć słowa, które ukazują nam się po uruchomieniu Google Trends – “Dowiedz się, czego szukają internauci z całego świata”. Brzmi kusząco, także pod względem biznesowym, prawda?

Google Store Visits

Google Store Visits jest naprawdę bardzo ciekawym rozwiązaniem, jeśli posiadamy stronę internetową oraz punkty sprzedaży stacjonarnej. Dlaczego? Okazuje się, że znaczna część osób, zanim odwiedzi tradycyjny sklep, decyduje się na jego poszukiwania w Internecie. 

Dzięki temu narzędziu możemy sprawdzić ile osób odwiedzających nasz sklep, zdecydowało się najpierw odwiedzić naszą stronę internetową. Chociaż są to tylko dane szacunkowe, to Google przeprowadziło badania, które potwierdzają zaskakującą dokładność tych modeli liczbowych.

Narzędzia od Google dla Twojego biznesu – kilka słów na koniec

Google to firma, która w swoim zakresie produktów, posiada ogromną liczbę bardzo interesujących rozwiązań. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że są one bezpłatne. Często wydaje się nam, że skoro coś jest darmowe, to niekoniecznie będzie dobre. Nic bardziej mylnego.

Duża część narzędzi od Google w rzeczywistości świetnie się sprawdza. Jeśli prowadzisz własną firmę, to niekoniecznie możesz być w stanie wydawać ogromne pieniądze na płatne oprogramowania, a może się okazać, że części z ich funkcjonalności i tak nie będziesz wykorzystywać. W tego typu przypadkach (oczywiście nie tylko w takich), narzędzia od Google są po prostu niezastąpione i aż żal ich nie wykorzystać.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "10 bezpłatnych narzędzi Google dla Twojego biznesu - [Workspace]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.