VD » Blog » Google Ads (AdWords) » Co to jest Google Search Ads 360?

Co to jest Google Search Ads 360?

23 listopada 2021 (aktualizacja: 23 listopada 2021) 6-8 min. czytania
co to jest Google Search Ads 360.png
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Reklamy w wyszukiwarkach o ile są skutecznym narzędziem docierania do klientów, o tyle często jeśli prowadzimy swoje kampanie reklamowe na szeroką skalę to może być to dość uciążliwe. Jeśli posiadamy szeroki asortyment produktów i chcemy zająć się promocją np. 100 z nich. To ręczne zarządzanie kampaniami może okazać się sporym wyzwaniem. Jednak na szczęście, w tym momencie wyciąga do nas pomocną dłoń Google – który to już raz?

Search Ads 360 – czym jest?

Google Search Ads 360 to narzędzie, które umożliwia automatyzację zarządzania naszymi kampaniami reklamowymi. Warto zaznaczyć, że korzystając z tego narzędzia, możemy pracować nad kampaniami nie tylko Google Ads, ale także innych wyszukiwarek, takich jak Yahoo oraz Bing. Jeszcze do niedawna mogliście takie wyjaśnienie narzędzia przypisać do DoubleClick – jest to dawna nazwa Google Search Ads 360.

Co wchodzi w skład Search Ads 360?

Aby sprawnie obsługiwać dużą część kampanii reklamowych, Google przygotowało dla nas kilka pomniejszych narzędzi, które składają się na Search Ads 360. Są to:

  • Studio – wspiera komunikację pomiędzy twórcami elementów graficznych, a reklamodawcą (np. nie zawsze zatrudniamy grafika na etacie). Z pomocą Studia możemy przekazywać między sobą materiały graficzne, które wykorzystaliśmy w naszych kampaniach lub chcemy wykorzystać.
  • Campaign Manager – to tutaj podejmujemy wszystkie decyzje dotyczące naszych kampanii reklamowych. Decydujemy co, gdzie, jak i kiedy. Definiujemy reklamy, określamy swoje cele, parametry dla kampanii itp. 
  • Display & Video 360 – wielofunkcyjne narzędzie, które łączy w sobie kilka pomniejszych z asortymentu Google. Z jego pomocą zajmiemy się planowaniem, projektowaniem, optymalizacją i zarządzaniem kampaniami reklamowymi. Możemy także klasyfikować dane dotyczące poszczególnych odbiorców.

Warto zaznaczyć, że całość pakietu Google Search Ads 360, od 24 lipca 2018 roku wchodzi w skład jeszcze większego narzędzia, jakim jest Google Marketing Platform. Oprócz wspomnianego już Search Ads 360, platforma marketingowa od Google zawiera w sobie inne usługi reklamowe oraz analityczne firmy, m.in. Google Ads, Google Analytics itp.

Google Search Ads 360 – dla kogo?

Narzędzie Search Ads 360 nie będzie idealne dla wszystkich. W tym miejscu, z resztą podobnie jak w większości przypadków, wszystko będzie zależało od naszej sytuacji. Search Ads 360 jest polecane dla wielkich firm, w których jest bardzo duża rotacja sprzedawanych produktów. Jednak nie musi mieć swojego zastosowania tylko w takim przypadku. 

Narzędzie od Google sprawdzi się także, jeśli mamy po prostu duży budżet reklamowy, a produktów lub usług, które chcemy promować także będzie stosunkowo dużo. Ile konkretnie? To także będzie zależało od nas. Jeśli zdecydujemy się na działanie na własną rękę, kłopotliwe może być już skuteczne prowadzenie kampanii dla niewielkiej liczby produktów, jeśli nie posiadamy doświadczenia – wtedy warto się zastanowić nad Search Ads 360.

Jakie korzyści wynikają z Search Ads 360?

Żeby zobrazować lepiej to, czy w naszym przypadku warto jest korzystać z narzędzia Google Search Ads 360, można przytoczyć korzyści jakie za sobą niesie. Pomoże to zobrazować, czy w ogóle potrzebujemy w naszej sytuacji, takiego rozwiązania. Do zalet narzędzia Google można zaliczyć m.in.:

  • Wysoki wskaźnik ROI – przy tworzeniu dziesiątek osobnych kampanii reklamowych dla naszych produktów lub usług, może się okazać, że zwrot z inwestycji będzie na dość niskim poziomie. Dzięki wszechstronnemu podejściu jakie oferuje Search Ads 360, możemy po prostu zwiększyć ROI dla naszych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Będziemy mogli operować wszystkimi reklamami w jednym miejscu.
  • Oszczędność czasu – to wynika z automatyzacji tworzenia i zarządzania procesami kampanii Google Ads. Zamiast prowadzić osobno wszystkie czynności dla wielu reklam, możemy w jednym miejscu odpowiednio skonfigurować wytyczne nas interesujące. Całość procesu przebiegnie sprawniej i szybciej.
  • Rozszerzenie Google Ads – poza wymienionymi już funkcjami, możemy wyróżnić także umieszczanie różnych treści reklamowych, które będą inne dla poszczególnej ceny produktu (przydatne przy okazji różnych promocji w ofercie w określonym czasie itp.). Inną przykładową funkcjonalnością mogą być dane w czasie rzeczywistym. W Google Ads, możemy oczekiwać na nie do 48 godzin, dzięki Search Ads 360, są one dostępne natychmiast.

Podsumowanie

Google Search Ads 360 to wielofunkcyjne narzędzie, które zdecydowanie ułatwia prowadzenie działań reklamowych na szeroką skalę. Wiele czynności, które trzeba wykonywać ręcznie w Google Ads, tutaj możemy poddać automatyzacji. Warto jednak pamiętać, że nie w każdym przypadku korzystanie z Search Ads 360 będzie opłacalne. Najważniejszym wyznacznikiem powinno być dla nas to, ile kampanii reklamowych musimy przeprowadzać. Jeśli liczba jest znaczna to warto zainteresować się Google Search Ads 360.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *