Branża pozycjonująca jest bardzo specyficzna, Google co jakiś czas zmienia algorytmy. Coś co jeszcze niedawno przynosiło efekty, teraz może odnieść odwrotny skutek. Zastanówmy się więc, czy istnieją wymogi, które należy spełnić, żeby strona była wysoko? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na treści, to na nie Google zwraca teraz bardzo uwagę. Poza tym podaje jeszcze inne ważne elementy, jakie dowiecie się z poniższego artykułu.
Spis treści:
Odpowiedni content na stronie
Unikalne i użyteczne treści skutecznie poprawią widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Trzeba zwracać uwagę na odpowiednie przygotowanie opisów kategorii i produktów, pisanie artykułów tematycznych, instrukcji, poradników i blogów. Przydatne treści wpływają także na zwiększenie konwersji, jeśli klient znajdzie na stronie wszystkie odpowiedzi na swoje pytania, to z pewnością zdecyduje się na skorzystanie z usług danej firmy. Przed umieszczenie treści na stronie warto zadbać także o zaprezentowanie contentu. Musimy zwrócić uwagę na to gdzie umieścimy zdjęcia, czcionka powinna być przejrzysta i czytelna. Nie można zapominać o odpowiedniej optymalizacji treści m.in. odpowiednia struktura H1-H6, uzupełnienie altów grafik, meta danych, umieszczanie pozycjonowanych fraz.
Meta title
Tytuł strony wpływa na klikalność i widoczność serwisu w wyszukiwarce Google. Możemy go znaleźć w kodzie strony pomiędzy znacznikami <title></title> w sekcji <head>. Meta title jest bardzo ważny, ponieważ kierunkuje treści na stronie. Po pierwsze wpływa na optymalizowanie contentu, a po drugie oddziałuje na internautów, żeby kliknęli i weszli do witryny. Dzięki temu mamy możliwość zastosować podobne do siebie słowa kluczowe i jeszcze skuteczniej wypromować witrynę w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że dobrze zoptymalizowanie meta title jest bardzo istotne:
- odpowiednia długość (60-70 znaków wraz ze spacjami)
- wszystkie tytuły muszą być unikatowe, Google jest wyczulone na duplikaty
- słowa kluczowe muszą się znajdować na początku, a nazwa firmy lub brandu dopiero na końcu
- nie przesadzać z ilością fraz (max. 3-4 słowa kluczowe)
- tytuł musi być związany z treścią strony, której dotyczy
- tytuł powinien być naturalny
Nagłówki
Jeśli chcemy, żeby nasza strona była wysoko w wyszukiwarce Google musimy popracować nad strukturą treści. Trzeba zaznaczyć, co jest najistotniejszą treścią każdej podstrony. Znaczniki H1-H6 wpływają na ranking strony, dzięki nim możemy pogrupować content na stronie, dlatego trzeba zadbać o poprawną optymalizację nagłówków. Nagłówek H1 jest najważniejszy i najczęściej daje nam znać, co znajduje się na podstronie. Dobrze, gdy jedna podstrona ma wyłącznie jedną H1. Z reguły dobrze pisać w H1 tytuł publikacji, artykułu, usługi, nazwę towaru itd. Dzięki temu roboty Google będą wiedziały, co znajduje się na stronie.
Zdjęcia i grafiki
Warto pamiętać, że na samej górze w wyszukiwarce Google wyświetlają się również grafiki, zdjęcia, obrazy i filmiki. Jeśli chcemy zwiększyć szansę na dotarcie do użytkowników przygotujmy ciekawe zdjęcia lub filmiki, żeby nasza strona mogła znaleźć się na czołowych miejscach w wyszukiwarce. Przed umieszczeniem zdjęć należy zadbać o unikalność nazw każdego z plików, nie wolno używać polskich liter, warto zadbać o poprawne i krótkie opisy, alty i słowa kluczowe w opisach i nazwach.
Szybkość strony
Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w rankingu Google jest szybkość ładowania się strony. Im szybciej strona się wczytuje, tym lepiej dla użytkownika i dla algorytmów wyszukiwarki. Aby poprawić szybkość strony, warto zminimalizować ilość zbędnych skryptów i pluginów, zoptymalizować obrazy, skorzystać z cache’owania oraz użyć kompresji plików CSS i JavaScript.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne odgrywa istotną rolę w optymalizacji strony pod kątem SEO. Poprzez umieszczanie odpowiednich linków w treści możemy wskazać algorytmom Google, które treści są najważniejsze na naszej stronie. Natomiast linkowanie zewnętrzne, czyli linki prowadzące do naszej strony z innych witryn, również ma duże znaczenie. Im więcej wartościowych i naturalnych linków prowadzi do naszej strony, tym wyżej będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania.
Analiza i monitoring
Aby skutecznie poprawić pozycję strony w rankingu Google, niezbędne jest regularne monitorowanie jej wyników oraz analiza działań konkurencji. Dzięki temu możemy dostosowywać nasze strategie pozycjonowania do zmieniających się warunków rynkowych oraz reagować na nowe trendy w branży. Istotne jest także śledzenie zmian w algorytmach Google i dostosowywanie naszych działań do nowych wytycznych.
Dodaj komentarz