Pozycjonowanie stron jest czasochłonną i wymagającą wiedzy oraz doświadczenia pracą, której nie da się wykonać za darmo. Aby skutecznie wypozycjonować witrynę, potrzebne są nakłady pieniężne. Jak duże? Od czego zależy budżet na działania pozycjonerskie? Przeczytaj tekst i sprawdź już teraz.
Spis treści:
Koszt pozycjonowania strony
Pytanie Ile kosztuje pozycjonowanie? można porównać do pytania Ile kosztuje samochód? Analogia sprowadza się do tego, że nie da się określić jednej, uniwersalnej kwoty ani za kupno samochodu, ani za opłacenie działań pozycjonerskich. W obu przypadku ostateczne sumy zależą od określonych zmiennych. Poznaj je i dowiedz się, jak wpływają na koszty pozycjonowania stron.
Pozycjonowanie samemu vs. przez agencję lub freelancera
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na koszty pozycjonowania stron, jest to, czy zajmujesz się tym osobiście, czy zlecasz podwykonawcy. Jak wiadomo, w przypadku pozycjonowania we własnym zakresie odchodzą koszty związane z opłaceniem zewnętrznych specjalistów – agencji SEO lub freelancera. A nie są to małe koszty i przy dużych zleceniach mogą pochłonąć sporą część Twojego budżetu. Jednak koszty to jedno, a czas i możliwości – drugie. Większość przedsiębiorców nie ma bowiem ani jednego, ani drugiego, żeby samemu zadbać o pozycjonowanie stron, w związku z czym jedynym wyjściem dla nich jest zapłacenie za usługę.
Konkurencyjność branży wpływa na cenę
Co oczywiste, im większa i bardziej oblegana branża, tym trudniej się przebić i tym więcej pieniędzy trzeba wydać, żeby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli zamierzasz wypromować swoją stronę w Google na wyjątkowo trudne słowa kluczowe, musisz się liczyć z wydatkami liczonymi w pięciocyfrowych kwotach. Dlatego przy ograniczonym budżecie warto skupić się na kilku mniej popularnych frazach, które generują mniejszy ruch, ale pozycjonowanie stron na nie nie wymaga tak dużych nakładów finansowych.
Twoje możliwości finansowe
Pozycjonowanie stron jest mocno elastyczne, dzięki czemu jego koszt możesz w dużym stopniu dopasować do swoich możliwości finansowych. Nie dysponując dużym budżetem, możesz skupić się na mniej konkurencyjnych, ale konwertujących słowach kluczowych i pomału podejmować kolejne działania pozycjonerskie. Nie ma potrzeby rzucania się od razu na głęboka wodę, co zresztą byłoby całkowicie nieefektywne przy niewielkim budżecie.
Budżet na kampanie SEO
Pamiętaj jednak, że im mniejsze środki na pozycjonowanie stron, tym dłużej trwa ten proces. Po prostu zdobywanie linków, tworzenie nowych treści i optymalizowanie witryny rozkładają się na dłuższy okres, co siłą rzeczy przynosi rezultaty później niż w przypadku większego budżetu. Nie znaczy to bynajmniej, że przy ograniczonych finansach należy rezygnować z pozycjnowania stron. Nic z tych rzeczy – lepiej się tym zajmować nawet w mniejszym wymiarze niż w ogóle odpuścić temat.
Zapraszamy do naszego cennika usług SEO
Dodaj komentarz