Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Podstawowe zasady na temat zwiększania sprzedaży internetowej


Podstawowe zasady na temat zwiększania sprzedaży internetowej



25 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Każdy właściciel firmy niezależne od ilości klientów i zysków jakie osiąga chce zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Zastanawiasz się, czy obecnie prowadzone działania reklamowe są wystarczające, a może chce je całkowicie zmienić. Sprawdźmy, co możemy zrobić żeby zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie poprawić konwersję? Musimy zadbać o wiele elementów m.in. dobrze działającą i użyteczną stronę oraz o właściwą reklama.

Działania reklamowe

Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż trzeba rozreklamować nasz sklep internetowy. Konkurencja jest ogromna, więc przede wszystkim należy dobrze wypozycjonować stronę w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie ma się co okłamywać wyszukiwarka Google to najczęściej wykorzystywane narzędzie przez internautów. Jeśli ktoś czegoś szuka to korzysta z wyszukiwarki. Pozycjonowanie strony jest więc koniecznością. Musimy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, zoptymalizować stronę, zadbać o wartościowy i unikalny content i zdobyć wartościowe linki.

Google Shopping

Ciekawą formą promocji są kampanie reklamowe bezpośrednio w wyszukiwarce tzw. Google Shopping. Reklama pojawia się na samej górze strony. Musimy przygotować zdjęcie artykułu, podać nazwę, rozmiar, odpowiedni opis i cenę. Ten rodzaj reklamy jest bardzo skuteczny, bo zainteresowany użytkownik klika w baner, trafia na naszą stronę i od razu może dokonać zakupu. Możemy też promować produkty w standardowej reklamie tekstowej. Internauta również zostanie przekierowany na naszą witrynę po kliknięciu w baner. Ta forma reklamy jest idealna jeśli chcemy wcześniej zaplanować budżet na promocję, zapewnia szybki ruch na stronie, bo nie trzeba czekać na efekty, tak jak w przypadku pozycjonowania.



Ciekawym rozwiązaniem, które daje kampania Google As jest remarketing. Nasza reklama jest kierowana do osób, które były już w sklepie internetowym, ale nie dokonały zakupu. Reklama niejako podąża za takimi użytkownikami i nakłania ich do ponownego wejścia na stronę i dokonania zakupu. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy nie może nas zabraknąć w social mediach. Warto utrzymywać relacje z fanami i zdobywać nowych klientów.

Video i interakcje z użytkownikami

Przygotujmy ciekawe filmiki wideo, pokazujmy nowości w sklepie, informujmy o ciekawych wydarzeniach, stwórzmy konkurs z nagrodami. Dzięki temu będziemy pracować nad rozpoznawalnością marki i zwiększeniem przychodów. Jeśli chcemy dotrzeć do nowych osób warto skorzystać z płatnego promowania postów na Facebooku. Jako uzupełnienie działań marketingowych możemy prowadzić kanał na Youtube. Przygotujmy ciekawe filmiki o produktach, jak je stosować, omówienie składu, instrukcję użycia itd. Ta forma promocji staje się coraz bardziej popularna. Jeśli sami nie chcemy poświęcać czasu na tego typu działania przygotujmy kilku sekundowy spot reklamowy. Będzie się on wyświetlał przed lub w trakcie filmów wyświetlanych przez użytkowników.

Użyteczna strona UX

Sama reklama to nie wszystko, musimy też zadbać, żeby sklep internetowy był użyteczny dla użytkowników. Strona musi się szybko ładować, kategorie muszą być dobrze pofiltrowane, żeby klienci nie mieli problemu z odnalezieniem interesujących ich produktów. Na stronie powinny być przyjazne dla oka kolory, nie można przesadzić z wyskakującymi banerami i okienkami, bo na dłuższą metę będzie to uciążliwe i denerwujące. Nasza strona musi być responsywna, bo coraz więcej osób dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych.

Content marketing

Jednym z kluczowych elementów zwiększenia sprzedaży internetowej jest również content marketing. Tworzenie wartościowych treści, takich jak poradniki, artykuły, czy blogi, może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zbudować zaufanie do marki. Dzięki regularnemu publikowaniu interesujących i pomocnych treści, możemy przyciągnąć nowych użytkowników na naszą stronę i zachęcić ich do dokonania zakupu.

Przeczytaj również  Co to jest Crowdsourcing?

Email marketing

Kolejnym skutecznym narzędziem do zwiększenia sprzedaży internetowej jest email marketing. Regularne wysyłanie newsletterów z informacjami o promocjach, nowościach w sklepie czy specjalnych ofertach może skutecznie zachęcić klientów do powrotu na stronę i dokonania zakupu. Ważne jest jednak, aby personalizować treści wysyłane w ramach email marketingu, aby były one bardziej atrakcyjne dla odbiorców.

Analiza danych

Aby skutecznie zwiększyć sprzedaż internetową, niezbędna jest ciągła analiza danych dotyczących ruchu na stronie, zachowań klientów oraz wyników działań marketingowych. Dzięki narzędziom do analizy danych, takim jak Google Analytics, możemy śledzić, które działania przynoszą najlepsze rezultaty i dostosować nasze strategie marketingowe do potrzeb klientów. Analiza danych pozwala nam również na szybkie reagowanie na zmiany na rynku i dostosowywanie naszej oferty do aktualnych trendów.

Testowanie A/B

Testowanie A/B to kolejne narzędzie, które może pomóc w zwiększeniu sprzedaży internetowej. Polega ono na porównywaniu dwóch różnych wersji strony internetowej, newslettera czy innej treści pod kątem skuteczności. Dzięki testom A/B możemy sprawdzić, która wersja przynosi lepsze wyniki i na ich podstawie zoptymalizować nasze działania marketingowe. Testowanie A/B pozwala nam również lepiej zrozumieć preferencje klientów i dostosować nasze strategie do ich potrzeb.

Relacje z klientami

Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem zwiększenia sprzedaży internetowej są relacje z klientami. Budowanie trwałych i pozytywnych relacji z klientami może przynieść wiele korzyści, m.in. lojalność klientów, rekomendacje czy pozytywne opinie o marce. Dlatego warto dbać o komunikację z klientami, odpowiadać na ich pytania, rozwiązywać problemy i dbać o ich satysfakcję. Klienci zadowoleni z obsługi są bardziej skłonni do powrotu i polecenia sklepu innym osobom.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak zwiększyć sprzedaż dzięki pozycjonowaniu?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *