Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing - Pozycjonowanie / Reklama salonu kosmetycznego – Marketing


Reklama salonu kosmetycznego – Marketing



2 maja 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Branża kosmetyczna przeżywa niezwykły rozkwit. Sklepów oferujących kosmetyki kolorowe, produkty do pielęgnacji skóry i włosów, perfumy lub strony reklamujące usługi kosmetyczne i salony piękności jest bardzo dużo. Polacy coraz chętniej korzystają z polskich, lokalnych produktów i wybierają firmy ze swojej okolicy. Nie liczy się tylko cena, ale także jakość, dobre opinie naszych klientów i dostępność usług. Sprawdźmy co zrobić, żeby przebić się w tej branży na czołowe pozycje?

Pozycjonowanie

To świetna metoda na dotarcie do potencjalnych klientów. Im wyżej w wynikach organicznych znajdzie się nasza witryna na wzmacniane frazy, tym więcej wejść na nasza stronę i szans na konwersję. Warto zdecydować się zatrudnienie profesjonalnej agencji, która kompleksowo zajmie się tematem, bo musimy zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizację serwisu, właściwe linkowanie i content. Treści artykułów i opisy produktów muszą być unikalne, wartościowe i zawierać pozycjonowane frazy. Nie wolno ich kopiować ze stron konkurencji. Warto postawić na prowadzenie bloga, w którym przedstawimy siebie jako specjalistę i będziemy mogli pisać o nowościach w branży, ciekawych produktach, doradzać i odpowiadać na pytania wysłane przez klientów sklepu. Musimy rozróżnić pozycjonowanie lokalnej firmy np. salonu kosmetycznego od dużego sklepu internetowego działającego w całej Polsce.

Frazy lokalne

W pierwszym wypadku dobrze będzie wybrać słowa kluczowe zawierające nazwę miejscowości lub dzielnicę. Takie frazy szybko zdobędą wysokie pozycje, są tańsze i skierowane na konkretnego klienta z danej miejscowości. Warto również utworzyć wizytówkę w Google Moja firm i uzupełnić ją o najważniejsze dane firmy: adres, telefon, dodać mapkę, opis działalności, opinie klientów i ciekawe zdjęcia.

Przeczytaj również  Reklama sklepów z branży spożywczej

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Long tail

Promując sklep internetowy warto zdecydować się na pozycjonowanie w tzw. long tail, czyli długim ogonie. Po pierwsze w sklepie mamy bardzo dużo produktów i pozycjonowanie wszystkich będzie kosztowne, trudne, będzie wymagać stworzenia kolejnych podstron z odpowiednimi treściami, a także będzie bardzo czasochłonne. Po drugie warto pozycjonować frazy niszowe np. maseczka do twarzy z algami do skóry suchej. Tego rodzaju frazy są tanie i bardzo rzadko wpisywane, ale jeśli już ktoś je wpisze, to z pewnością na naszej stronie znajdzie to czego szukał.

Influencerzy a SEO

W ostatnim czasie bardzo modne stało się reklamowanie produktów i usług poprzez influencerów. Oni testują np. kremy na zmarszczki lub peeling w hotelu SPA i wspominają o tym w social mediach lub na swojej stronie. To świetna reklama, ale jeśli zdecydujemy się na promowanie naszych usług poprzez influencerów, to bardzo istotne jest, żeby produkt który jest przez nich promowany można było znaleźć w wyszukiwarce Google. Nie może dojść do sytuacji, że zapłacimy za promowanie produktu i gdy użytkownicy będą chcieli go znaleźć zamiast trafić na nasza stronę znajdą się u konkurencji.

Przeczytaj również  Platforma CStore - Pozycjonowanie sklepu [Wskazówki]

Szeroki asortyment produktów

Aby przyciągnąć klientów do salonu kosmetycznego, warto zadbać o szeroki asortyment produktów. Klienci lubią mieć duży wybór i możliwość zakupu wszystkich potrzebnych kosmetyków w jednym miejscu. Dlatego ważne jest, aby salon oferował zarówno renomowane marki, jak i produkty naturalne i lokalnie wykonane. Dzięki temu można przyciągnąć różne grupy klientów z różnymi preferencjami.

Profesjonalne usługi kosmetyczne

Oprócz bogatej oferty produktowej, ważne jest również zapewnienie profesjonalnych usług kosmetycznych. W salonie powinny pracować wysoko wykwalifikowane kosmetyczki, które będą potrafiły doradzić klientom w doborze odpowiednich zabiegów pielęgnacyjnych. Dbałość o wysoką jakość usług sprawi, że klienci będą chętnie wracać do salonu i polecać go swoim znajomym.

Promocje i rabaty

Aby przyciągnąć nowych klientów oraz zachęcić obecnych do częstszych wizyt, warto organizować promocje i oferować rabaty na usługi kosmetyczne oraz produkty. Można np. wprowadzić program lojalnościowy, gdzie po określonej liczbie wizyt klient otrzymuje zniżkę na wybrany zabieg. Promocje warto również reklamować na stronie internetowej salonu oraz na mediach społecznościowych, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Współpraca z innymi branżami

Aby poszerzyć swoją bazę klientów, warto rozważyć współpracę z innymi branżami, które mogą być powiązane z branżą kosmetyczną. Można np. nawiązać współpracę z salonem fryzjerskim, butikiem odzieżowym czy dietetykiem. Wspólne promocje i oferty mogą przyciągnąć klientów z różnych grup docelowych i zwiększyć rozpoznawalność salonu kosmetycznego.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama salonu kosmetycznego - Marketing"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *