Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing - Pozycjonowanie / Co to jest pop-up i jak go stosować w reklamie? [Przykłady]


Co to jest pop-up i jak go stosować w reklamie? [Przykłady]



8 lutego 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Pop-up – jest to jedna z funkcji na stronie internetowej, która umożliwia dodanie wyskakującego okna lub baneru. Pop-up może pojawiać się zarówno na stronie głównej, jak i na innych podstronach, może wyskoczyć po określonym czasie bezczynności użytkownika na stronie lub gdy będzie chciał ją zamknąć. Pop-up może być informacja graficzną, animacją lub krótkim filmem.

W związku z wprowadzeniem informacji o RODO Pop-upy często pojawiają się na większości stron z informacją o akceptację regulaminów i plików cookies. Często są też wykorzystywane do odwiedzenia strony tylko dla dorosłych.

Możemy podzielić Pop-up na poniższe rodzaje:

  • Overla – znajdujące się na środku strony nad treścią.
  • Full screen – pop-up , który zaciemnia część strony lub zakrywający ją całą, żeby zobaczyć co znajduje się na stronie trzeba zamknąć wyskakujące okienko.
  • Exit pop-up – gdy będziemy chcieli wyjść ze strony, wtedy pokaże się wyskakujące okienko.
  • Box typu slide-in – wysuwa się przeważnie z dołu lub części bocznej strony portalu, ale tak że nie zasłania głównej treści.
  • Manualne – informacja wyświetli się, gdy klikniemy w odpowiednie miejsce na stronie. Z takim rozwiązaniem można się spotkać na portalach zawierających jakieś dłuższe treści.
  • Powiadomienia push – małe okna z krótką treścią, żeby się pokazały trzeba się zgodzić i od tego czasu będziemy dostawać informację np. o aktualizacji treści na stronie. Mają wysoki przeszło 20 % współczynnik konwersji. Dobrze działa funkcjonuje na stronie i jest efektywniejsze niż newsletter.
Przeczytaj również  5 narzędzi do zarządzania projektami marketingowymi

Jak wykorzystać popupy do zwiększenia zapytań na stronie?

  • Wykorzystując pop-up zwiększamy ilość tzw. leadów, łatwiej zdobyć numer telefonu czy nowych subskrybentów. Ciężko nie zauważyć wyskakujących okienek, dlatego warto wpisać informację o zniżce za zgodę na wysyłkę, informacje o promocjach i nowościach. Wiąże się to również z poprawieniem współczynnika konwersji.
  • Pop-upy nie wpływają same w sobie na SEO, ale pośrednio mogą rzutować na naturalne wyniki wyszukiwania. Ich stosowanie może mieć pozytywne i negatywne skutki.
  • Minusem pop-upów jest to że nie można wypozycjonować informacji, które znajdują się się w wyskakujących okienkach. Nie można ich zaindeksować, więc nie będą wpływały na pozycje w wynikach organicznych, nawet jeśli będą zawierać linkowanie wewnętrzne. Pop-upy są odpowiedzialne za dłuższe ładowanie strony, to czynnik rankingowy więc dobrze o tym pamiętać. Google od dłuższego czasu stronom, które posiadają nękające pop-upy obniża ranking. Dotyczy to banerów, które ciężko zamknąć i zasłaniają całą stronę po przejściu z wyszukiwarki.
Przeczytaj również  Co to jest service design?

Dlaczego warto stosować pop-upy w reklamie?

Pop-upy są skutecznym narzędziem w reklamie internetowej ze względu na swoją natychmiastową i niezwykle widoczną formę. Dzięki nim możemy szybko przekazać ważne informacje, promować produkty czy zachęcać do podjęcia określonych działań, jak np. subskrypcja newslettera czy skorzystanie z promocji. Pop-upy mają dużą skuteczność w zwracaniu uwagi użytkowników i generowaniu konwersji, dlatego warto je stosować w strategii marketingowej.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak efektywnie stosować pop-upy w reklamie?

Aby efektywnie wykorzystać pop-upy w reklamie, należy pamiętać o kilku istotnych zasadach. Po pierwsze, pop-up powinien być estetyczny i przyciągający uwagę, ale jednocześnie nie nachalny. Dobrze jest umieścić na nim klarowną i zachęcającą treść, która będzie jasno komunikować ofertę lub informację. Ponadto, warto dostosować czas i miejsce pojawiania się pop-upa do zachowań użytkowników na stronie, aby nie zniechęcić ich do interakcji. Wreszcie, ważne jest regularne testowanie i optymalizacja pop-upów, aby sprawdzić, które rozwiązania są najbardziej skuteczne.

Przykłady pop-upów w reklamie

Przykłady pop-upów w reklamie mogą być różnorodne i obejmować różne rodzaje treści oraz formy. Na przykład, pop-upy mogą zawierać informacje o promocjach, rabatach, konkursach czy nowościach produktowych. Mogą także zachęcać do subskrypcji newslettera, pobrania darmowej treści czy skorzystania z limitowanej oferty. Kluczem do skutecznej reklamy pop-upowej jest personalizacja treści oraz zachowanie umiaru w częstotliwości pojawiania się okienek. Dzięki temu pop-upy mogą stać się efektywnym narzędziem w budowaniu relacji z klientami i zwiększaniu konwersji.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest pop-up i jak go stosować w reklamie? [Przykłady]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *