VD » Blog » Optymalizacja Witryny » Czym jest strategia multichannel? Zalety i wady

Czym jest strategia multichannel? Zalety i wady

11 maja 2021 (aktualizacja: 25 maja 2021) 6-8 min. czytania
Co to jest strategia multichannel ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest strategia multichannel?

Multichannel to działania biznesowe, które mają na celu sprzedaż towarów i usług wykorzystując różne kanały dotarcia do potencjalnego klienta, czyli tzw. wielokanałowość. Chodzi tutaj o jak najlepszą komunikację między firmą a klientem. Żeby tak było i wpływało to pozytywnie na sprzedaż należy w każdym z kanałów z osobna wprowadzić jasną i spójną komunikację.

W ostatnim czasie bardzo popularny stał się wielokanałowy marketing online. Wykorzystując osobne kanały komunikacji poprawiamy efekty i zwiększamy zyski. Użytkownicy mogą zdecydować się na nasze usługi wszędzie, bo korzystają z przeróżnych usług cyfrowych (wyszukiwarka internetowa, rozmowy telefoniczne, sms, social media, poczta elektroniczna, komunikatory). W multichannel chodzi o to, żeby potencjalny klient miał styczność z naszą firmą w różnych kanałach im więcej tym lepiej.

Przykładem może być internetowy sklep zoologiczny, który ma też placówki stacjonarne. Promuje swoją stronę w social mediach, korzysta z kampanii Google Ads, przesyła klientom newslettera, komunikuje się z nimi za pomocą telefonu i maila. Chociaż wykorzystuje różne kanały komunikacji wszystko jest przemyślane, spójne i się nawzajem uzupełnia. Użytkownik przeszedł na stronę z kampanii Google Ads, przejrzał profil strony na Facebooku i poczytał opinie, rozmawiał ze sklepem za pomocą telefonu i maila, a zamówienie odbiera w sklepie stacjonarnym. Podczas jednych zakupów wykorzystano kilka kanałów komunikacji, żeby zapewnić jakość na najwyższym poziomie.

Zalety wielokanałowości

Korzystając z wielokanałowości możemy dotrzeć do różnych grup konsumenckich, które mają całkiem inne preferencje. Poza tym użytkownicy mają większą szansę na zapoznanie się z naszym brandem, bo zasięg działań jest duży. Dajemy możliwość kontaktu z firmą różnymi kanałami (Messenger, telefon, mail, formularz kontaktowy). Przez to, że wykorzystujemy kilka kanałów i stawiamy na automatyzację, może zmniejszyć się ilość reklamacji, bo użytkownicy będą zadowoleni z obsługi. Korzystając z kilku kanałów można poprawić obsługę klientów i wprowadzić modyfikacje w systemie zarządzania sprzedażą. Ważne, żeby właściciele firm mieli świadomość, że spójna strategia multichannel przyniesie same zalety.

Narzędzia w strategii multichannel

Warto wykorzystać social media (Instagram, Facebook, Snapchat) w kontaktach z użytkownikami bo możemy dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów i utrzymywać z nimi relacje. Możemy sprzedawać nasze produkty w sklepie Marketplace lub przygotować kampanię Facebook Ads. To świetne miejsce na zaprezentowanie naszego brandu.

Warto na naszej stronie umieścić narzędzie do kontaktu telefonicznego, czyli CallPage. Użytkownik, który chce się z nami skontaktować informuje nas, że mamy do niego zadzwonić. Takie rozwiązanie skraca czas oczekiwania i jest bardzo wygodne. Możemy również zadzwonić do osób, które zostawiły nam wcześniej nr telefonu lub wysłać im wiadomość tekstową.

Najczęściej wykorzystywanym narzędziem jest mail. Po pierwsze warto przesyłać informacje na temat nowości i ciekawych wydarzeń. Po drugie możemy informować o promocjach i kierować użytkowników bezpośrednio do odpowiednich podstron w naszym sklepie.

Możliwość komentowania została wyłączona.