VD » Blog » Marketing - Optymalizacja Witryny » Wspieranie konwersji w ecommerce


Wspieranie konwersji w ecommerce

Publikacja: 30 marca, 2021| Aktualizacja: 21 maja 2021

konwersja w sklepie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W jaki sposób można zoptymalizować współczynnik konwersji?

Optymalizacja konwersji z angielskiego Conversion Rate Optimization (CRO) to działania, których zadaniem jest ulepszenie współczynnika konwersji. Ma to wpływ na zwiększenie zysków właściciela strony, np. wpływa na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Najpierw powinno się określić konwersję, którą chcemy badać np. przy pomocy Google Analytics i celów, które tam ustawimy.

Co o jest konwersja?

To w zależności od specyfiki strony i profilu firmy czynności, jakie u użytkownik ma za zadanie wykonać na portalu. Może to być wypełnienie ankiety, zakup produktu, zapisanie się do newslettera, polubienie postu na Facebooku lub pobranie e-booka. Współczynnik konwersji może pokazywać nam, czy nasze cele zostały zrealizowane. Dowiemy się procentowo ile osób wykonało określoną przez nas czynność. Naszym celem jest wprowadzanie modyfikacji, ulepszeń na stronie, żeby zachęcić jak największą liczbę użytkowników do działania, co przełoży się dla nas na realne korzyści.

Po pierwsze warto poprawić ruch na naszej stronie internetowej poprzez pozycjonowanie w wynikach organicznych lub przez Kampanię Google Ads. Na strony znajdujące się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce Google wchodzi więcej użytkowników, którzy generują naszą konwersję.

Po drugie i niezwykle ważne jest analizowanie użyteczności naszego portalu tzw. user experience (UX). Dowiemy się, które miejsca należy poprawić, bo np. nie działa przycisk i nie można przejść do płatności albo wysłać wypełnionej ankiety. Może klient zapisał się do newslettera, ale on do nas nie dotarł.

Po trzecie można badać zachowania internautów na naszej stronie, żeby dowiedzieć się co ich interesuje, na jakie podstrony wchodzą, ile czasu są na każdej z podstron? Dowiemy się dlaczego rezygnują z zakupu albo pobrania e-booka? Analizując zachowania użytkowników poprawiamy konwersję. Żeby poprawić konwersję skróćmy formularze, poprawmy treść na stronie dodając takie informację, które zainteresują klienta, np. z odpowiedziami na najważniejsze pytania.

Co warto poprawić na stronie? Przeważnie są to obrazki i zdjęcia, które się powoli wczytują, zbyt długie formularze, w których często nie wiadomo, które elementy są obowiązkowe lub z jakich elementów ma się składać hasło, przyciski call-to-action np. do potwierdzenia zapisu w newsletterze, wygląd strony i odpowiednich treści, menu portalu, kolejne kroki procesu zakupowego, często niejasna nawigacja na stronie itd. Dokładna analiza CRO to długotrwały proces, który wymaga od nas zaangażowana, ale z pewnością przyniesie wymierne efekty.

Po analizie danych może się okazać, że użytkownicy naszej strony zachowują się zupełnie inaczej niż przypuszczaliśmy. Poza tym zmieniają się trendy, dlatego tak ważne jest sprawdzanie reakcji na nasze zmiany co jakiś czas, a najlepiej stałe monitorowanie współczynnika konwersji i szybkie reagowanie na wszelkie odchylenia.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *