VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Jak przeprowadzić migrację strony?

Jak przeprowadzić migrację strony?

31 maja 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
korzyści SEO
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Przenosiny strony internetowej na inny silnik z reguły wynika z potrzeby posiadania większej ilości nowych funkcji. Musimy mieć świadomość, że niepoprawnie przeprowadzona migracja systemu może prowadzić do spadku pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób właściwie przeprowadzić migrację strony, żeby nie ucierpiały na tym pozycje w Google i dotychczas uzyskiwana konwersja?

O czym należy pamiętać przed migracją strony?

Przed wykonaniem jakichkolwiek prac koniecznie poinformujmy agencję SEO lub pozycjonera o naszych planach. Wdrożenie zmian na własną rękę z pewnością poskutkuje utratą obecnych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Przywrócenie wysokich miejsc może potrwać nawet kilka miesięcy. Warto zatem uwzględnić wszystkie rady specjalisty SEO podczas przygotowywania migracji witryny.

1. Przenoszenie artykułów i treści

Bardzo ważną kwestią jest przeniesienie wszystkich podstron, żeby nie okazało się później, że mało znaczący dla nas tekst był wartościowy dla użytkowników lub Googlebotów. Content ma ogromne znacznie rankingowe, dlatego wszystko co miało wcześniej wpływ na wysoką pozycję w wyszukiwarce musimy przenieść na nowy silnik. Nie wolno zapominać również o właściwych opisać title, meta description, H1, H2 i itd. Przykładowo podczas migracji sklepu trzeba pamiętać o uzupełnieniu wszystkich elementów, które wcześniej znajdowały się na stronie np. nazwa produktu, nazwa producenta, cena, rozmiar ilość sztuk itd. Wielokrotnie na stronach z artykułami są umieszczane informacje typowo dla Googlebotów tzw. dane strukturalne, które nie są widoczne dla klientów. Tego rodzaju informacje również musimy przenieść.

2. Mapa witryny

Mapa witryny (XML i HTML) musi uwzględniać wszystkie ważne podstrony w naszym portalu. Większość silników tworzy takie mapy automatycznie lub proponuje skorzystać w tym celu z osobnej wtyczki. Warto pamiętać także o umieszczaniu sitemap do narzędzia Google Search Console, co wpłynie na łatwiejszy dostęp robotom wyszukiwarki.

3. Linki wewnątrz strony

Linki wewnętrzne w witrynie przesyłają internautów i Googleboty na inne podstrony wewnątrz portalu. To ważne, żeby sprawdzić linkowanie, bo nie chcemy żeby użytkownicy trafili na błąd 404. Może się tak stać, gdy wstawimy na stronę treści ze starej wersji i okaże się, że odnośnik w artykule kieruje na podstronę, która już nie istnieje. Jeżeli znajdziemy tego typu błędy, to najlepiej ustawić przekierowanie 301.

4. Przekierowanie

Jeżeli migracja wpłynęła na nowe adresy do poszczególnych podstrony, to konieczne jest zastosowanie przekierowania 301. Możemy je odnaleźć w indeksie wyszukiwarki. Najprościej jest stworzyć spis wszystkich adresów dla starej i nowej wersji strony i posiłkując się tymi danymi zastosować niezbędne przekierowania jeden do jednego W sytuacji, gdy nie mamy już jakiejś podstrony, trzeba ustawić przekierowanie na inną, podobną podstronę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *