VD » Blog » Marketing » Sposoby na prezentację produktu w sklepie internetowym

Sposoby na prezentację produktu w sklepie internetowym

28 czerwca 2021 (aktualizacja: 28 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Porady na temat prezentacji towaru w sklepie internetowym
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Niezwykle ważną kwestią marketingu internetowego jest sposób zaprezentowania towarów w sklepie. Co z tego, że nasza witryna będzie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania i odwiedzi ją wielu użytkowników, jeśli sama strona nie będzie atrakcyjna? Klienci kupują oczami, zmysł wzroku jest niezwykle istotnym czynnikiem podczas zakupów. Jeśli strona wygląda wygląda przestarzale, produkty są rozmieszczone chaotycznie, zdjęcia nie oddają ich prawdziwego wyglądu, to klient raczej nie zdecyduje się na zakupy. Sprawdźmy zatem, co jest istotne podczas prezentacji towarów w internetowym sklepie.

Jak wykonać zdjęcie?

Niezwykle ważnym elementem prezentowania produktów w sklepie są zdjęcia i grafiki z oferowanym towarem. Zdjęcie i grafika musi być dobrej jakości, a produkt powinien być na pierwszym planie. Fotografie mają zachęcić osoby wchodzące do sklepu do kupienia danej rzeczy. Dobrym zabiegiem jest zaprezentowanie na jednym ze zdjęć produktu na modelce, w mieszkaniu, w ogrodzie, wśród innych rzeczy, czyli tam gdzie ma być później wykorzystywany. Lepiej dodać więcej zdjęć, żeby klient mógł obejrzeć produkt ze wszystkich stron. Dodatkowym plusem będzie także opcja zbliżenia na interesujący klienta fragment produktu. Musimy pamiętać, że kupując online nie można dokładnie obejrzeć towaru, dlatego ważne są dobrze wykonane fotografie i grafiki. Każdy, kto choć trochę pasjonuje się fotografią wie, że połowa sukcesu wykonania dobrego zdjęcia, to odpowiednie oświetlenie. Po wykonaniu zdjęcia możemy poddać go lekkiej obróbce, ale nie możemy przesadzić, bo rzeczy muszą wyglądać identycznie do tych w rzeczywistości. W przeciwnym wypadku klient odeśle nam zakupiony produkt, bo będzie wyglądał gorzej niż na zdjęciu i nie spełni jego oczekiwań.

Packshoty

Warto wspomnieć tutaj o tzw. packshot, czyli zaprezentowanie towaru przy pomocy statycznego lub ruchomego obrazu najczęściej na jasnym, jednokolorowym tle. Mamy do dyspozycji również interaktywne packshoty, czyli obrotowe zdjęcia, które prezentują artykuł z każdej strony pod różnym kątem i całość łączy się w jedną prezentację. Wykorzystanie takiej prezentacji produktu umożliwia użytkownikom szczegółowo obejrzeć artykuł, co w konsekwencji ma go nakłonić do dokonania transakcji.

Skąd wziąć zdjęcie?

To ważne, żebyśmy nie kradli grafik ani zdjęć ze stron konkurencji. To przede wszystkim łamanie prawa, po drugie jeśli klienci zobaczą takie same zdjęcia na dwóch różnych stronach nie będzie to dobrze odebrane. Lepiej samemu przygotować zdjęcia lub zatrudnić profesjonalną firmę, która zajmuje się fotografią reklamową lub produktową. Postawmy na oryginalność, dzięki temu nasza oferta będzie atrakcyjniejsza. Możemy też skorzystać z internetowego banku zdjęć i kupić wybrane fotografie.

Atrybut alt zdjęć

Już na etapie dodawania zdjęcia na stronie dobrze jest pamiętać o uzupełnieniu atrybutu alt fotografii i grafik. To niezwykle ważne pod kątem przyszłego pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, co pozytywnie wpłynie na ilość użytkowników na stronie i w konsekwencji na wzrost konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *