Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Marketing Partnerski – budowa relacji z klientem [Marketing Relacyjny]


Marketing Partnerski – budowa relacji z klientem [Marketing Relacyjny]



1 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Obecnie jeśli chcemy osiągnąć sukces, nie wystarczy już tylko dobrze sprzedawać i mieć odpowiednią wiedzę o tym, co sprzedajemy. Musimy posiadać także m.in. strategię marketingową, która będzie nadążała za wszystkimi trendami w branży. Konkurencja nigdy nie śpi, dlatego nie można sobie pozwolić na jakieś odstępstwa od rynkowych trendów. Jeśli klienci gdzieś czegoś posmakują, będą chcieli mieć to na każdym kroku. W tym wszystkim pomocny może być marketing relacji. Czym on właściwie jest?

Czym jest marketing relacji?

Marketing relacji, marketing partnerski, marketing relacyjny – na przestrzeni czasu przybierał różne nazwy, jednak wszystkie wymienione odnoszą się do jednej koncepcji. Jak podpowiada sama nazwa, najważniejszą istotą tego podejścia do marketingu, będzie budowanie relacji z odbiorcami w oparciu o nieustanny dialog, informacje takie jak satysfakcja z usługi lub produktu oraz lojalności klienta wobec marki.

Zastosowanie marketingu relacyjnego

Co to wszystko oznacza w praktyce? Można powiedzieć, że informacje, które uzyskujemy od odbiorców na podstawie ich opinii w kontakcie z naszą firmą, uwzględniamy w swoich procesach w celu poprawy i dostosowaniu swoich produktów i usług pod naszych odbiorców. Po co to wszystko?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Może już wiesz… Oczywiście – dla personalizacji. Często podkreśla się jej wartość, a w tym przypadku marketing partnerski ułatwia jej wdrożenie na poziomie naszych produktów oraz usług.

Przeczytaj również  Co to jest chmura i na czym polega praca w chmurze? Google Cloud oraz Microsoft Azure

Do prowadzenia komunikacji w dzisiejszych czasach, jednym z lepszych rozwiązań będzie prowadzenie profili firmowych, w mediach społecznościowych. Umożliwiają one tworzenie angażującego contentu oraz ciągły kontakt z odbiorcami. To wszystko wraz z gwarantowanym poczuciem pewnej bliskości marki, co również jest bardzo istotne w przypadku marketingu relacji.

Jakie jest cel marketingu partnerskiego?

Zastosowanie marketingu relacyjnego ma główny, nadrzędny cel – lojalność klientów. Dlaczego? Ponieważ lojalny klient marki, jest w stanie wydać więcej, niż lead, którego uda nam się zachęcić do decyzji zakupowej. Ważne jest również to, że lojalność klientów nie będzie przejawiała się jedynie za pośrednictwem większej kwoty wydanej na zakupy, ale także za pośrednictwem częstotliwości zakupów. To właśnie te dwie zmienne, wielkość oraz częstotliwość zakupów, będzie stymulował swoimi działaniami marketing relacji.

Marketing relacji – personalizacja zapewnia wyróżnienie?

Powiedzieliśmy już o tym, że w wyniku marketingu relacyjnego będziemy dążyć do personalizacji naszych produktów lub usług. Jeszcze jakiś czas temu, personalizacja oznaczała wyróżnienie się na tle konkurencji i dawała konkretnej firmie przewagę. Czy nadal można ją tak postrzegać?

Pomimo, że wiele firm nadal nie stosuje i nie uwzględnia personalizacji w swoich działaniach, to powoli staje się to standardem. Co więcej, w przyszłości można spodziewać się, że zdecydowana większość produktów i usług, będą musiały być spersonalizowane, ponieważ innego rodzaju produkty, będą po prostu niewystarczające dla odbiorców.

Oznacza to, że marketing partnerski w realny sposób może pomóc nam w spersonalizowaniu naszych produktów, jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy. A sama personalizacja, powoli stając się standardem, prędzej, czy później prawdopodobnie zagości w naszej firmie. Dlaczego mielibyśmy z tym czekać? Tym bardziej skoro na chwilę obecną, możemy zapewnić sobie jeszcze element wyróżnienia się na rynku.

Przeczytaj również  Personalizacja w email marketingu

Korzyści marketingu relacyjnego

Część z korzyści marketingu relacji zdążyła już wybrzmieć w tekście artykułu. Skupmy się jednak na tych najistotniejszych i co mogą one dać Twojej firmie:

  • Powracający klienci – wynika to właśnie z lojalności. Jeśli odbiorcy częściej będą nas odwiedzać, coraz bardziej będą “oswojeni” z naszą marką. Oznacza to nie tylko wzrost wielkości oraz częstotliwości zakupów, ale także możliwość zbierania danych o klientach w rozmowach, formularzach, przy kasie, kompletowaniu zamówień, preferencji produktowych i wiele więcej. Powracający klienci to prawdziwa żyła złota.
  • Znajomość grupy docelowej – teoria to jedno, a praktyka drugie. Pomimo, że możemy znać podręcznikowe zachowania, typy, preferencje itp. naszej grupy docelowej, wiedza praktyczna jest bardziej użyteczna i ma większą wartość poznawczą. Jeśli wykorzystujemy marketing partnerski, możemy naprawdę poznać naszych odbiorców.
  • Feedback zamiast porażki – co to znaczy? Jeśli Twoi klienci będą lojalni, nie skreślą Cię za jakieś niepowodzenie lub błąd. Wręcz przeciwnie. Nagrodzą Cię informacją zwrotną. Jeśli będziesz na nią odpowiednio reagował, szczerze, bez wyparcia i wybielania się, otrzymasz możliwość czerpania informacji z opinii swoich fanów, którzy będą mieli na uwadze dobro Twojej marki. A to brzmi całkiem atrakcyjnie, prawda?

Podsumowanie

Nawiązywanie, podtrzymywanie i pielęgnowanie relacji z klientami w celu zdobycia ich lojalności względem marki. Tak w jednym zdaniu można ogólnie przedstawić o co chodzi w marketingu relacyjnym. Warto także pamiętać, że posiada on 3 różne nazwy, które można stosować wymiennie: marketing relacji, partnerski oraz relacyjny. 

Lojalność klientów jest w dzisiejszych czasach na wagę złota, a korzyści jakie z niej wynikają, są nie bez znaczenia w przypadku każdego przedsiębiorstwa. To wszystko sprawia, że warto zainteresować się marketingiem relacji.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing Partnerski - budowa relacji z klientem [Marketing Relacyjny]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.