Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak otworzyć sklep na Facebooku?


Jak otworzyć sklep na Facebooku?



3 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Ciągle rozwijający się sektor e-commerce sprawia, że wiele osób posiadających sklepy stacjonarne, decyduje się także na otwieranie ich internetowych odpowiedników, a Ci którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, po prostu interesują się otworzeniem e-sklepu. Nic dziwnego, skoro możliwości w e-commerce są naprawdę duże. Jednym ze sposobów na założenie e-sklepu są platformy takie jak Allegro, OLX, Amazon, a od niedawna także… Facebook?

Facebook – czy jest platformą e-commerce?

Na początku warto jest rozjaśnić kilka kwestii. Nazwanie własnych aukcji na marketplace Facebooka sklepem internetowym, jest trochę spłyceniem pojęcia e-sklepu. Oczywiście podstawowa zasada jest jak najbardziej prawidłowa – czyli sprzedaż swoich produktów lub usług w Internecie. Facebook udostępniając taką usługę, poszerza swój szeroki ich zakres o kolejną funkcjonalność. Dlatego powiedzenie o nim, że jest platformą e-commerce, zakrawa o przesadyzm.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Generalnie jest to proste zadanie – wystarczy posiadać swój fanpage. Ponadto jeśli Facebook nie będzie twoim pierwszym przystankiem w sprzedaży w ogóle, prawdopodobnie masz już przygotowaną jakąś ofertę i wiesz “z czym to się je”. To sprawi, że nie powinieneś mieć większych problemów z otworzeniem swojego sklepu na Facebooku. Co należy zrobić?

  • Dodanie zakładki – zazwyczaj będzie ona już widoczna i wystarczy ją zmodyfikować, jednak gdyby tak nie było, w ustawieniach konta powinniśmy przejść przez “Ustawienia > Szablony i karty > Sklep”. Zakładka “Sklep” musi być włączona. W ustawieniach możemy ją konfigurować wedle własnych upodobań i co najważniejsze, dodać odpowiedni content.
  • Metody płatności – wybór wiążę się z zaakceptowaniem regulaminu handlowego, co jest rzeczą wymaganą. Sama metoda będzie wiązała się z wiadomością użytkowników do nas w sprawie kupna. Jeśli jednak prowadzimy sklep internetowy na własnej stronie, możemy wybrać opcję “transakcja zakupu w innej witrynie”. W ten sposób użytkownicy będą przekierowywani na Twoją stronę, gdzie będą mogli dokonać zakupu.
  • Wybór waluty – jest to krok, który jest związany z metodami płatności i wyświetli się po dokonaniu wyboru. Mamy możliwość zdecydowania się na naszą walutę – polski Złoty, jednak nie będzie żadnego problemu z wyborem innych walut np., Euro, różne odmiany Dolara itp.
  • Dodawanie produktów – robimy to z poziomu zakładki “Sklep”. Musimy wprowadzić wszystkie informację, a także Facebook wymaga dodawania zdjęcia lub filmu, który będzie przedstawiał opisywany produkt. Możemy także podlinkować ofertę z zewnętrznej strony, co z resztą jest częstym zabiegiem w tym medium społecznościowym.

Gotowe! To na tym głównie opiera się otworzenie własnego sklepu na Facebooku. Możesz teraz zdecydować się na odpowiednie rozmieszczenie na stronie, popracowanie nad prawidłowymi opisami produktów, działaniami promocyjnymi itp. Wszystkie szczegółowe informacje, które dotyczą sklepów na Facebooku, znajdziesz tutaj (https://pl-pl.facebook.com/business/help/268860861184453?id=1077620002609475). 

Jak można wykorzystać sklep na Facebooku?

W gruncie rzeczy sklep na Facebooku może być ważnym elementem naszej strategii handlowej, marketingowej itp. Pomimo swojej prostoty, możemy naprawdę zwiększyć zainteresowanie naszymi produktami. Szczególnie jeśli posiadamy już fanpage, który posiada całkiem spore zasięgi. Zastanówmy się, co jeszcze możemy uzyskać:

  • Wzrost popularności marki – jest to w zasadzie prosty mechanizm. Ogromna popularność Facebooka może realnie wpłynąć na rozpoznawalność marki wśród odbiorców, daje możliwość podtrzymywania relacji i wiele, wiele więcej. Wystarczy powiedzieć, że obecnie w Polsce jest to najpopularniejsze medium społecznościowe.
  • Promocja produktu – posiadając duże zasięgi na naszym fanpage’u, możemy promować nasze produkty np. z poziomu postów. Gdy tworzymy nasz post, jedną z wielu funkcji jest “oznacz produkt”. Te produkty, które mamy dodane do asortymentu naszego sklepu, możemy w ten sposób przypinać do postów.
  • Możliwość rozpoczęcia działalności – za pomocą sklepu na Facebooku, możemy postawić pierwsze kroki, zanim otworzymy swój własny sklep internetowy. O tym, że założenie e-sklepu wymaga od nas trochę czasu, pisaliśmy już jakiś czas temu. Jednak skoro mamy już co sprzedawać, możemy wykorzystać właśnie Facebooka, co nie będzie się wiązało z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Podsumowanie

Założenie własnego sklepu na Facebooku nie należy do skomplikowanych czynności. Jeśli posiadamy już swój własny sklep internetowy, mamy założony fanpage i spore zasięgi – nasza sytuacja jest idealna. Możemy wykorzystać to m.in. do promocji naszej oferty produktowej, zwiększenia sprzedaży lub ogólnie działań marketingowych. Przez to, że jest to bardzo prosty mechanizm, warto się zastanowić nad jego wykorzystaniem.

Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/business/help/268860861184453?id=1077620002609475

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.