Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Kampanie Allegro Ads


Kampanie Allegro Ads



18 listopada 2021 (Zaktualizowano: 13 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Myśląc o wejściu na rynek e-commerce na pewno zastanawiałeś się nad otworzeniem swojego sklepu na Allegro. Jest to największy serwis e-commercowy w Polsce, więc chcąc być widocznym w sieci, warto jest przynajmniej poznać jego zasady. Jednym ze sposobów na poprawienie widoczności e-sklepu są m.in. płatne reklamy, które umieszcza się w wielu miejscach w Internecie. Jednym z tego typu rozwiązań jest właśnie Allegro Ads.

Czym jest Allegro Ads?

Allegro Ads jest po prostu systemem reklamowym. Jego odpowiednikami w innych miejscach w Internecie są Google Ads, Facebook Ads itp. Pozwala to na wyświetlanie użytkownikom Twoich ofert w wielu miejscach widocznych dla odbiorców. Serwis Allegro w swojej ofercie reklamowej posiada m.in. oferty sponsorowane, sieci reklamowe, linki reklamowe itp.

Czy warto korzystać z Allegro Ads?

Wszystko oczywiście zależy od naszej konkretnej sytuacji. Jednak istnieje kilka dość ogólnych celi marketingowych, których osiągnięcie może być łatwiejsze dzięki Allegro Ads. Będą to przede wszystkim: 


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Umocnienie pozycji na rynku  – nawet jeśli jesteśmy liderem w naszej branży, nie oznacza to, że zawsze nim będziemy. Allegro Ads może pomóc w umacnianiu naszej pozycji poprzez ciągły kontakt z klientami. Innymi słowy, im częściej będą widzieć nasze logo, produkty, usługi – tym większa będzie ich świadomość.
  • Zwiększenie sprzedaży – to oczywiście podstawowy cel wykorzystywania tego typu narzędzi. Dzięki Allegro Ads mamy szansę po prostu być wysoko w wynikach wyszukiwania serwisu. Zasada jest taka sama jak wszędzie w Internecie. Użytkownik raczej nie zdecyduje się na przeglądanie 50 stron ofert, a jedynie ograniczy się do pierwszej strony.
  • Pomoc sezonowa – Allegro Ads może posłużyć jako wsparcie dla naszych produktów sezonowych. Nie wiesz kiedy rozpocząć działania reklamowe? Sprawdź to w dostępnych narzędziach np. w Google Trends. Wzrost zainteresowania konkretnymi frazami np. nartami – oznaczać będzie, że warto już rozpocząć współpracę z systemami reklamowymi. Dzięki temu to Twoje produkty sezonowe będą wybierane częściej przez użytkowników.
Przeczytaj również  Podstawowe zasady na temat zwiększania sprzedaży internetowej

Jak korzystać z Allegro Ads?

Wiemy już w jakich przypadkach może nam pomóc system reklamowy od Allegro i że ma w swojej ofercie wiele do zaoferowania. Jeśli jesteście zainteresowani wykorzystaniem oferty Allegro Ads nie musicie się martwić. Jest to raczej proste, a co najważniejsze – wygodnie będziecie mogli zarządzać swoim budżetem reklamowym. Sam proces wygląda dość podobnie jak w przypadku innych systemów takich jak Google Ads, czy Facebook Ads.

  • Elastyczność – przede wszystkim masz wpływ na to ile wydasz. Ustalasz budżet i w momencie gdy okaże się, że ten się skończył np. w połowie miesiąca – Twoje oferty po prostu przestaną być promowane.
  • Konfiguracja  – w systemach reklamowych typu Allegro Ads masz duży wpływ na to jak skonfigurujesz swoje kampanie. Jeśli zrobisz to odpowiednio precyzyjnie, zapewnisz sobie duży zwrot z inwestycji.
  • Metody rozliczania – cieszącą się dużą popularnością jest model CPC, czyli koszt za kliknięcie. Dzięki temu, płacimy tylko wtedy, gdy jakiś użytkownik faktycznie kliknie na naszą ofertę.
Przeczytaj również  Public Affairs - co to jest?

Raporty Allegro Ads

Gdy zdecydujemy się na korzystanie z oferty reklamowej Allegro, otrzymamy dostęp do danych statystycznych, które będą zawierane w raportach. Na ich podstawie będziesz mógł decydować się o ewentualnych poprawkach swojej strategii, a także monitorować efekty swoich działań. Co znajdziemy w raportach od Allegro?

  • Liczbę osób, które były zainteresowane naszymi aukcjami
  • Liczbę wyświetleń oraz kliknięć w Twoje reklamy
  • Liczbę transakcji, a także kwotę przychodu jaką wygenerowały
  • Uśrednione CPC oraz wszystkie koszty związane z konkretną kampanią

A także wiele więcej istotnych danych z punktu widzenia systemu reklamowego.

Podsumowanie 

Allegro Ads to system reklamowy, który jest tym samym czym jego odpowiedniki od Google, Facebooka itp. To czy warto z niego skorzystać, będzie zależeć od naszej sytuacji i tego co chcemy osiągnąć. Należy pamiętać, że Allegro jest największym serwisem branży e-commerce w Polsce, dlatego dobra widoczność naszych ofert, może mieć realny wpływ na zyski generowane przez naszą markę.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Prowadzenie reklamy i Kampanii Allegro Ads"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.