Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co to jest cold mailing w e-mail marketingu?


Co to jest cold mailing w e-mail marketingu?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

W ostatnich czasach wzrost popularności takich rozwiązań jak e-mail marketing oraz social selling, wpływa także na zainteresowanie tzw. cold mailingiem. Chociaż może on się kojarzyć nieco negatywnie, to nie powinno się go lekceważyć, a co bardziej istotne – nie powinno się z niego rezygnować. Okazuje się, że jest to bardzo skuteczne narzędzie wykorzystywane na potrzeby działalności internetowej.

Czym jest cold mailing?

Cold mailing można tłumaczyć jako “zimne maile” – są to wiadomości mailowe, które otrzymujemy od nieznanej nam osoby. Warto jednak wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to spam, a jedynie forma e-mail marketingu. Będą to spersonalizowane maile, które wysyła się do osób nie mających wcześniej z Tobą kontaktu, jednak które pasują do Twojej grupy docelowej. Bardzo często będzie to forma zaproszenia do współpracy biznesowej, a zatem cold mailing będzie wykorzystywany w sektorze B2B.

Co wyróżnia cold maile od zwykłych wiadomości?

Powyższe przedstawienie tego, czym jest cold mailing może sugerować na to, że jest to po prostu mail sprzedażowy, reklamowy itp. Jest jednak pewna subtelna różnica, która sprawia, że cold mailing jest po prostu skuteczniejszy od pozostałych form komunikacji tym kanałem. Otóż najważniejszym aspektem cold maili jest wysoce spersonalizowana treść. To właśnie personalizacja, o której tak dużo się mówi jest zauważalną różnicą.

Przeczytaj również  Agencja marketingowa - czym się kierować przy wyborze?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Nie oznacza to jednak, że każdy spersonalizowany mail będzie można zaliczyć do cold mailingu. Przede wszystkim musimy dokładnie przeanalizować naszych potencjalnych odbiorców i zestawić ich potrzeby z ofertą naszej firmy. W połączeniu z całą resztą personalizacyjnych aspektów, takich jak tytuł, bezpośrednie zwroty do adresata itp. będzie to świadczyło o tym, że jest to właśnie cold mailing.

Cold mailing – czy jest zgodny z prawem (RODO)?

Chociaż wydaje się, że w świetle obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, cold mailing jest niemożliwy – to nie jest to prawdą. Oczywiście, chodzi o wysyłanie wiadomości do osób, których nie znamy. Jednak nie oznacza to, że musi być to ich pierwszy kontakt z naszą firmą.

Aby cold mailing był zgodny z RODO musimy przede wszystkim wcześniej uzyskać zgodę danej osoby, na przesyłanie ofert handlowych itp. Możemy to zrobić za pomocą formularza kontaktowego, rejestracji konta na naszej stronie internetowej lub uzyskania zgody za pomocą powiadomienia push. Sposobów jest mnóstwo, najbardziej istotne jest to, aby na potrzeby cold mailingu wykorzystywać tylko i wyłącznie adresy pozyskane w legalny sposób.

Z czego składa się cold mailing?

Aby lepiej zrozumieć zagadnienie cold mailingu powinniśmy zwrócić uwagę na to z czego się on składa. Na wstępie warto jednak zaznaczyć, że zimnych maili nie wysyła się na adresy zbiorcze, tylko do konkretnych osób. Nie będziemy kierować naszych wiadomości na skrzynki mailowe typu “biuro@domena.pl”, tylko na adres np. “JanKowalski@firma.pl”. Czym jeszcze charakteryzuje się cold mailing?

  • Personalizacja – warto to jeszcze raz podkreślić ponieważ to właśnie personalizacja jest główną siłą cold mailingu. Będzie się przejawiała nie tylko na poziomie tytułu, czy też treści, ale cała wiadomość będzie nią przesiąknięta – załączniki, oferta itp.
  • Call To Action – w cold mailingu będzie to wymagany element. Sama personalizacja treści, pozwoli odbiorcy skupić się na wiadomości, przeczytać ją do końca itp. Jednak może okazać się niewystarczająca, aby osiągnąć zamierzony cel. W takim wypadku powinniśmy dodatkowo zachęcić odbiorcę, aby uzyskać konwersję, a świetnym sposobem będą właśnie różnego rodzaju CTA.
  • Przypominanie się – chodzi o tzw. maile follow up. W przypadku e-mail marketingu nie jest to nieodpowiednie zachowanie, a wręcz pożądane. Oczywiście nie chodzi o to, aby wysyłać po kilkanaście maili w tygodniu, ale raz na jakiś czas warto wysłać zimnego maila ponownie lub właśnie wiadomość o charakterze przypominającym.
Przeczytaj również  Praca zdalna - narzędzia wspierające organizację pracy zdalnej

W tym wszystkim należy również pamiętać o tym, że nasze cold maile powinniśmy wysyłać tylko i wyłącznie z naszej imiennej skrzynki mailowej. W przeciwnym razie może nie okazać się to aż tak skutecznym rozwiązaniem.

Podsumowanie

Cold mailing można tłumaczyć jako zimne maile. Są to wiadomości, które charakteryzują się przede wszystkim wysokim stopniem personalizacji, nie tylko samej treści maila, ale jego wszystkich elementów. Warto pamiętać o wszystkich częściach składowych cold mailingu, takich jak CTA oraz follow up. To sprawi, że będzie on naprawdę skutecznym narzędziem w e-mail marketingu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Cold mailing - co to jest w e-mail marketingu?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *