Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / CloudFlare – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie strony?


CloudFlare – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie strony?



1 kwietnia 2022 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

W 2009 roku w San Francisco Matthew Prince, Lee Holloway oraz Michelle Zatlyn, założyli firmę CloudFlare, które działa po dziś dzień i jest dostawcą różnego rodzaju usług internetowych. Część z nich jest już doskonale znana czytelnikom naszego bloga. CloudFlare w swojej ofercie posiada usługi z zakresu CDN (Content Delivery Network), DNS (Domain Name System), a także NTP (Network Time Protocol). Obecnie firma posiada swoje siedziby rozsiane po całym świecie, a swoje serwery ma rozlokowane w 122 różnych centrach danych.

Czym jest Cloudflare i jak działa?

CloudFlare, a w celu sprecyzowania, usługa Cloudflare jest dostępna dla właścicieli witryn internetowych z całego świata, a zdecydowanie się na nią pozwala m.in. znacząco przyspieszyć działanie stron internetowych, szczególnie tych o zasięgach międzynarodowych. Jest to związane z faktem, że Cloudflare jest siecią dostarczana treści internetowych (CDN), a także posiada serwery systemów nazw domen.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Istotne w tym wszystkim jest to, że za pomocą CloudFlare można w pełni zarządzać DNS dla wybranej domeny, a nawet konfigurować poszczególne jego rekordy. Co więcej, CloudFlare tworzy swego rodzaju barierę ochronną dla danej witryny, ponieważ osoby, które np. wchodzą na Twoją stronę www, najpierw są przekierowywane przez adres IP serwera CloudFlare. To znacznie poprawia standardy bezpieczeństwa.

Przeczytaj również  Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania - CTA?

Oznacza to, że dane wysyłane z rzeczywistego serwera, przechodzą na serwery CloudFlare i już w tym momencie mogą być szyfrowane. Następnie znajdują się na chronionych serwerach usługi, aby zostać przesłane do użytkownika, gdy ten wyśle zapytanie, oczywiście także za pomocą protokołu SSL.

Czy CloudFlare wpływa na pozycjonowanie stron www?

Usługa CloudFlare przez swoją specyfikę, może być ciekawa w odniesieniu do pozycjonowania stron internetowych. Jeszcze jakiś czas temu w środowisku SEO panowało przekonanie, że ogólnie sieci typu DNS, mogą negatywnie wpłynąć na osiągane pozycje przez daną witrynę. Jest to jednak błędne i pochopnie wyciągnięty wniosek, dlaczego?

Nie brakuje w internecie przykładów dużych serwisów, które korzystają z tego typu rozwiązań. Jakich? – np. uber.com, thepiratebay.org, peb.pl. Występują w przykładach dość duże różnice tematyczne, jednak w tym przypadku to nawet lepiej. Wymienione witryny znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, które są dla nich ważne. To pokazuje, że wykorzystywanie usług takich jak CloudFlare, nie wpływa negatywnie na pozycję w Google, ani nie osłabia działań z zakresu pozycjonowania stron internetowych.

Jest raczej odwrotnie. To wynika już z samych założeń używania takich usług, które oferuje CloudFlare. Dzięki wykorzystaniu sieci serwerów na całym świecie (użytkownik otrzymuje dane z najbliższego względem jego lokalizacji), działaniu cache oraz opcji rocket loader strona po prostu może ładować się szybciej.

Prędkość ładowania się strony jest jednym z bardzo ważnych czynników rankingowych Google, a skoro CloudFlare jest w stanie ją znacząco poprawić, to Google zamiast ukarać taką praktykę, raczej ją doceni, a pozycje Twojej witryny mogą wzrosnąć.

Przeczytaj również  Jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny internetowej?

Jakie są inne korzyści CloudFlare?

Warto przyjrzeć się jednak innym korzyścią usługi CloudFlare, ponieważ skorzystanie z niej może się okazać dobrym rozwiązaniem nie tylko na potrzeby pozycjonowania stron www. Najczęściej wymienia się takie zalety jak:

  • Narzędzia analityczne – w ramach usługi dostępny jest pakiet narzędzi, który zapewnia dane dla samej witryny, jak i sieci DNS CloudFlare.
  • Funkcja Always Online CloudFlare – jest ona związana z funkcjonowaniem samej sieci DNS. Chodzi o to, że nawet jeśli Twój serwer ulegnie awarii, to użytkownicy nadal będą mogli korzystać z Twojej witryny, ponieważ jej dane będą zapisane na serwerach CloudFlare.
  • Buforowanie wstępne – jest ono zastosowane dla najbardziej popularnych stron dla wybranej witryny i zapewnia jeszcze szybsze ładowanie.

Co więcej, cały interfejs CloudFlare jest intuicyjny, a samo narzędzie znacząco podnosi bezpieczeństwo witryny. Ponadto, dostępna jest bezpłatna wersja CloudFlare. Co prawda, posiada jedynie podstawowe funkcje, jednak dzięki temu można się oswoić z całą usługą i sprawdzić, czy w Twojej sytuacji będzie niezbędne korzystanie z płatnych rozwiązań.

Podsumowanie

CloudFlare to usługa z zakresu CDN oraz DNS, która przede wszystkim zapewnia większe bezpieczeństwo całej witryny i może znacząco zwiększyć jej prędkość ładowania. Jest to o tyle ważne, o ile wpływa pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ sama prędkość ładowania stron, jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Pozostałe korzyści wynikające z CloudFlare powodują, że warto zainteresować się tym narzędziem na potrzeby własnej strony internetowej.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "CloudFlare [DNS] - co to jest? [Wpływ na Pozycjonowanie]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *