VD » Blog » Marketing » Sposoby na zachęcenie do subskrypcji sklepu internetowego

Sposoby na zachęcenie do subskrypcji sklepu internetowego

23 czerwca 2021 (aktualizacja: 23 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Wskazówki na temat zachęcania do subskrypcji w sklepie internetowym
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Prowadzimy sklep internetowy, zainwestowaliśmy w pozycjonowanie i kilka innych form promocji. Zastanawiamy się jednak, co zrobić, żeby utrzymać klienta na dłużej? Koszt utrzymania stałych klientów jest niższy, aniżeli zdobycie nowego. Wystarczy tylko promocja u konkurencji i nasz obecny klient decyduje się na zakup w innym sklepie, bo cena odgrywa najważniejszą rolę. Można powiedzieć, że wielu internetowych klientów jest nielojalnych i wyszukuje najlepsze dla siebie okazje. Trudno się im dziwić, przecież każdy chce zaoszczędzić. Warto zastanowić się zatem nad wprowadzeniem w swoim sklepie internetowym sprzedaży w formie subskrypcji. Tego rodzaju forma dotarcia do użytkowników jest obecnie często stosowana np. w USA. W ostatnim czasie możemy ją zauważyć również u nas w kraju. Sprawdźmy zatem. Co to jest model sprzedaży subskrypcyjnej i kiedy można go wprowadzić w swoim sklepie?

Co to jest model sprzedaży subskrypcyjnej?

Sprzedaż subskrypcyjna to rodzaj oferowania swoich usług w abonamencie, to działa na zasadzie zaskoczenia, bo odbiorca nie wie, co dokładnie otrzyma. To swego rodzaju niespodzianka. Mówiąc stała opłata mamy raczej na myśli inne branże np. telefoniczną, internetową itd., a w tym modelu możemy proponować wszystko, np. kosmetyki, jedzenie, ubrania itp. Jeśli proponujemy klientowi taki rodzaj współpracy i on się na niego zdecyduje, to oszczędzi dużo czasu, który musiałby przeznaczyć na szukanie ofert w sieci. Klient wybierając zakupy w postaci subskrypcji tylko raz za nie płaci, a dostaje kilka paczek, z reguły w kilku tygodniowych lub miesięcznych odstępach czasu. Często mamy do wyboru jednorazową dostawę, przez 3, 6 lub 12 miesięcy. Im większy pakiet, tym uśredniona cena za jeden miesiąc jest mniejsza.

Sprzedaż abonamentowa w praktyce

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej model subskrypcyjny możemy oferować w praktycznie każdym sklepie, trzeba tylko dobrze zastanowić się, które produkty z naszego sklepu wybierzemy. Przykładem może być np. pudełko z Beglossy, w którym możemy znaleźć kilka pełnowartościowych produktów. Klientki otrzymują za każdym razem inne kosmetyki z różnych marek, dzięki temu mają szansę w niższej cenie przetestować nowe kosmetyki. Innym przykładem jest CHILL BOX, tutaj z kolei mamy szansę znaleźć produkty, które z założenia mają nas zrelaksować np. kosmetyki, czekoladki, książki itd. Jeśli dobrze poszukamy, to okaże się, że w Polsce już wiele sklepów wprowadziło jaki rodzaj sprzedaży. Jedne firmy skupiły się wyłącznie na sprzedaży abonamentowej, u innych to tylko jedna z możliwości.

W jaki sposób wdrożyć subskrypcję w sklepie?

W zależności od branży wprowadzenie w sklepie modelu subskrypcji może być bardzo proste albo będzie wymagało trochę sprytu. Jeśli oferujemy np. internetowe kursy językowe lub porady psychologiczne to sprawa jest bardzo prosta, bo w ciągu określonego czasu klient może skorzystać ustaloną ilość razy z naszych usług. Jeśli z kolei chcemy sprzedawać książki, kosmetyki, jedzenie, a nawet ubrania, to najłatwiej wprowadzić kupony do zakupów w sklepie na określoną kwotę lub przeprowadzić z klientem szczegółową ankietę, żeby dowiedzieć się, jakie dana osoba ma preferencje, czy ma na coś alergię, jaki nosi rozmiar, jaki ma typ skóry, ile ma lat itd. i samemu wybierać ciekawe produkty i przesyłać je klientowi. Ważne, żeby oferowane artykuły były różnorodne w każdym zestawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *