VD » Blog » Marketing » Sprzedaż przez porównywarki cen


Sprzedaż przez porównywarki cen

Publikacja: 18 czerwca, 2021| Aktualizacja: 19 czerwca 2021

porównywarki cen
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Z roku na rok porównywarki cen cieszą się większą popularnością wśród osób poszukujący produktów w internecie. W związku z tym, co chwilę powstają coraz to nowe porównywarki, oferujące usługi tylko dla wybranych branż lub posiadające w swojej ofercie niemal każdą kategorię. Sprawdźmy zatem, na jakich zasadach działają porównywarki cenowe, z jakimi kosztami się to wiąże i czy warto z nich skorzystać prowadząc własny sklep internetowy?

Co to jest porównywarka cenowa?

Jak sama nazwa wskazuje porównywarka ma za zadanie porównać identyczne towary ze względu na cenę. Pobiera dane z różnych sklepów internetowych i uporządkowuje artykuły od najtańszych do najdroższych. Możemy również wziąć pod uwagę koszt dostawy. Takie narzędzie umożliwia internautom szybkie porównanie oferty cenowej w kilku sklepach. Użytkownicy coraz częściej korzystają z wyszukiwarek, bo po pierwsze mogą kupić produkt najtaniej, po drugie to ogromna oszczędność czasu, a po trzecie mogą poznać sklepy, których do tej pory nie znali. Wielu użytkowników zapoznaje się również z opiniami innych klientów, którzy już kupili daną rzecz, dzięki temu łatwiej jest im podjąć decyzję zakupową. Możemy też przefiltrować wyniki według opinii klientów, bądź z uwzględnieniem lokalizacji.

Porównywarka cen od strony właściciela sklepu

Chcąc oferować swoje produkty poprzez porównywarkę cenową należy mieć świadomość, że są to usługi odpłatne. Z reguły sklepy ponoszą koszty dopiero, gdy użytkownik kliknie w ich reklamę i przejdzie do sklepu internetowego. Nawet jeśli nie dokona zakupu, to opłata zostanie naliczona. Można powiedzieć, że taki rodzaj rozliczenia jest bardzo korzystny, bo nie ma wysokich miesięcznych abonamentów. Płacimy tylko wtedy, gdy potencjały klient jest zainteresowany naszymi produktami. Oczywiście możemy znaleźć kilka przykładów porównywarek, które nadal stosują stały abonament, ale nie jest ich dużo. W związku z tym, że użytkownicy szukają konkretnych produktów po stronie właściciela sklepu jest zapewnienie, żeby link w reklamie prowadził na odpowiednią podstronę. Jeśli klient szuka konkretnej książki, to nie możemy kierować go na stronę główną albo z innymi pozycjami książkowymi tego autora. Internauta wyjdzie z naszej strony jeśli od razu nie znajdzie tego czego szukał i dokona zakupu u konkurencji. Dobrze mieć świadomość, że porównywarki cen czasami filtrują wyniki inaczej aniżeli po cenie danego produktu. Z reguły wyniki są ustawione w taki sposób, że najwyżej znajdują się sklepy, które płacą największą kwotę za kliknięcie. Takie rozwiązanie sprawia, że nawet sklepy, które oferują droższe produkty mają szansę na sprzedaż. Internauci bowiem nie zawsze zmieniają sposób wyświetlenia wyników, bo nie zwracają na to uwagi.

Przykłady porównywarek cen: Skąpiec, Ceneo, Nokaut, Okazje info, ShopAlike, Twenga, Kupujemy, Radar, Tortura cen, Rankomat, Mubi i wiele wiele innych




Możliwość komentowania została wyłączona.