VD » Blog » Social Media » Narzędzia do planowania postów w social mediach

Narzędzia do planowania postów w social mediach

23 listopada 2021 (aktualizacja: 23 listopada 2021) 6-8 min. czytania
Narzędzia do planowania postów w social mediach
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Jeśli prowadzisz profile swojej marki na różnych portalach społecznościowych, prędzej czy później może Ci się zdarzyć sytuacja, w której nie będziesz miał czasu, aby zachować pewną regularność, która jest kluczowa na tym polu. Stanie się to raz, drugi, trzeci i … może być po imprezie. W tym przypadku bardzo pomocne mogą być narzędzia do planowania postów w mediach społecznościowych.

Czym jest planowanie postów w social mediach?

Planowanie postów to nic innego jak określenie harmonogramu publikacji na Twoich profilach w mediach społecznościowych. Oczywiście prowadząc profile na Facebooku, Instagramie itp. mamy do dyspozycji wewnętrzne narzędzia, które umożliwiają nam planowanie postów. Jednak jeśli wykorzystujemy np. Facebooka, Instagrama, LinekdIna, Twittera oraz TikToka – to publikacja postów może okazać się problematyczna.

Każde medium społecznościowe ma określone funkcje, które są w pewien sposób charakterystyczne dla niego. Tym sposobem raczej nie wykorzystamy takiego samego contentu na TikToku co na Twitterze. Do tego wyobraźmy sobie, że musimy teraz dla każdego z tych social mediów wykorzystywać wewnętrzne narzędzia do publikacji i planowania postów. Trochę sporo, prawda?

Narzędzia do planowania postów w social mediach – różnice

Właśnie w tym miejscu naprzeciw naszym problemom wychodzą narzędzia, do planowania postów w social mediach. Korzystając z jednego rozwiązania, możemy zaplanować nasze posty na wszystkie interesujące nas social media. Oczywiście każde narzędzie ma inną ofertę i będzie posiadało nieco inne funkcjonalności. Czym będą się różniły między sobą?

  • Płatnością – w narzędziach do planowania postów są różne modele płatności. Od darmowych rozwiązań, po płatne z wyróżnieniem na płatności od liczby kont, po stałą opłatę abonamentową. Ceny będą również się różniły dla konkretnego narzędzia ze względu na pakiet, na jaki się zdecydujemy.
  • Limity postów – poszczególne narzędzia mogą oferować inne liczby w tej funkcjonalności. Są opcje nielimitowane, a są takie, które umożliwiają planowanie tylko 100 postów, bez względu na liczbę podpiętych kont.
  • Liczba kont – tutaj również jest to zmienne. Są oferty nielimitowanych podpięć, a są także takie narzędzia, które oferują w danym pakiecie podpięcie tylko 5 profili.
  • Social Media – to również będzie stanowić różnice. Nie wszystkie narzędzia oferują planowanie postów na wszystkich portalach.

Przy wyborze konkretnego narzędzia do planowania postów, należy się więc kierować m.in. tymi zmiennymi. To one będą decydować o tym, które narzędzie będzie dla nas  najbardziej odpowiednie.

Przykłady narzędzi do planowania postów w social mediach

Rzućmy okiem na narzędzia do planowania postów w social mediach, które cieszą się uznaniem ze względu na proponowane rozwiązania. Będą to m.in.:

1. Hootsuite

Bez wątpienia jest to prawdziwy kombajn funkcjonalności. Firma Hootsuite oprócz dostarczania rozwiązań technologicznych prowadzi także badania rynku social mediów, co tylko potwierdza, że znają się na rzeczy. Hootsuite jako narzędzie oferuje przede wszystkim:

  • Social media – ponad 20 różnych portali społecznościowych, od YouTube przez Instagrama, Facebooka, po LinkedIn itp.
  • Wiadomości – z poziomu narzędzia dla niektórych portali jest możliwość wymieniania się wiadomościami z użytkownikami.
  • Analiza – przede wszystkim możemy podpiąć narzędzie pod Google Analytics. Otrzymujemy także wewnętrzne wykresy i porównania dotyczące zasięgu naszych postów, a także tego jak wypadamy na tle konkurencji.

I wiele, wiele więcej. Dostępna dla nas będzie także aplikacja na systemy Android oraz iOS, możliwość zintegrowania z wykorzystywanymi przez nas systemami reklamowymi itp. Hootsuite to jeden z liderów na rynku planowania postów w social mediach.

2. Postplanner

W kontekście Postplannera należy powiedzieć, że posiada bardzo charakterystyczną cechę. Publikowanie postów w mediach społecznościowych bardzo często wiąże się z wszelkiego rodzaju grafiką. Postplanner może poszczycić się faktem, że jest zintegrowany z Canvą. Co jeszcze oferuje to narzędzie?

  • Social media – możliwość podpięcia kont z 5 popularnymi serwisami społecznościowymi – Pinterest, Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn.
  • Inspiracje – narzędzie wyświetla najpopularniejsze posty o interesującej nas tematyce, z różnych mediów społecznościowych. Możemy dzięki temu sugerować się w naszych postach sprawdzonymi rozwiązaniami.
  • Ocena – Postplanner posiada ciekawe algorytmy, które mogą dla nas oceniać potencjał naszego postu. Na tej podstawie możemy nakładać poprawki w celu ulepszenia jakości i możliwości naszych postów.

3. Kontentino

Kontentino szczyci się swoją prostotą. Interesującym rozwiązaniem w Kontentino jest fakt, że narzędzie posiada system akceptacji postów przez innych użytkowników narzędzia. Sprawdzi się to przede wszystkim w przypadku, gdy delegujemy działania z Social Media Marketingu firmie zewnętrznej. Będziemy mogli akceptować wszystkie posty, które będą zaplanowane na naszych profilach. Co poza tym?

  • Social media – łączność profili społecznościowych z takich platform jak Pinterest, Instagram, LinkedIn, Facebook oraz Twitter.
  • Analiza – Kontentino również posiada narzędzie analityczne. Można je wykorzystać do tworzenia raportów, monitorowania konkurencji itp.
  • Reklamy – narzędzie jest zintegrowane z systemami reklamowymi Facebooka oraz Instagrama.

Podsumowanie

Planowanie postów w social mediach może się okazać niejednokrotnie sporym wyzwaniem. Pomocne mogą się w tym wszystkim okazać specjalne narzędzia, których na rynku jest dostępnych naprawdę wiele. Będą się różnić między sobą na podstawie wielu czynników. To właśnie te różnice prawdopodobnie sprawią, na które narzędzia ostatecznie się zdecydujemy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *