VD » Blog » Marketing - Social Media » Jak pisać posty na Facebooku jako fanpage?

Jak pisać posty na Facebooku jako fanpage?

16 listopada 2021 (aktualizacja: 16 listopada 2021) 6-8 min. czytania
posty na fanpage facebook
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Prowadząc fanpage na Facebooku, pisanie postów jest tego nierozerwalną częścią. Stawiając swoje pierwsze kroki na tym polu, możesz szybko się zniechęcić, gdy będziesz sprawdzał do ilu osób dociera Twój content. Nie załamuj się – zawsze warto jest zrobić dobry research. W Internecie jest dostępnych mnóstwo różnych rad, które w mniejszym lub większym stopniu mogą Ci pomóc. Tutaj skupimy się na tych najistotniejszych. O czym więc warto pamiętać?

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku – charakterystyka

Na wstępie warto skupić się na tym, po co w ogóle prowadzić fanpage. Jeśli chcesz go prowadzić z uwagi na to, że “robią to wszyscy” – nie tędy droga. Fanpage na Facebooku, który będzie rzetelnie prowadzony, może okazać się potężnym narzędziem w marketingu internetowym. Dlatego warto dużą uwagę poświęcać treściom na naszej stronie. Istnieje wiele odmian contentu i na jaki się zdecydujemy zależeć będzie tylko od nas.

Aby zdecydować się na konkretny rodzaj contentu (nie musi być jeden), warto zadać sobie fundamentalne pytanie – jaki jest główny cel naszego fanpage’u? Musi to odpowiednio wybrzmieć. Czy będziesz prowadził fanpage dla pomocy Twoich działań promocyjnych, czy też chcesz stworzyć grupę osób, które będą zainteresowane takimi samymi tematami? To jaki cel sobie postawisz – nie jest istotne, ważne jest żeby on istniał i był odpowiednio dobrany do Twojej sytuacji.

Pisanie postów na Facebooku – porady

Znając charakterystykę mediów społecznościowych, trochę łatwiej będzie nam wszystko zrozumieć. Przede wszystkim zastanów się, jak Ty korzystasz z Facebooka? – Zdecydowana większość osób po prostu scrolluje główną tablicę i… – tutaj jest całe sedno problemu – zatrzymuje się, gdy zobaczy coś interesującego. Jak pisać posty na Facebooku, aby to osiągnąć?

Nie jest żadną tajemnicą to, że zdjęcia będą nas bardziej interesowały niż ściany tekstu. Dlatego wybór odpowiedniej oprawy graficznej jest bardzo istotny. To ona sprawi, że użytkownik zdecyduje się powstrzymać swój bieg po ścianie, zatrzyma się, przeczyta nagłówek, wejdzie w link itp.

  • Copywriting to haczyk

Grafika pozwoli na zatrzymanie użytkownika, ale tylko na chwilę. To otoczka związana z pisaniem tekstów ma za zadanie podtrzymać zainteresowanie wywołane grafiką. Utrzymując wędkarską przenośnie, copywriting będzie haczykiem w procesie pisania postów. 

Tutaj również odwołajmy się do Twoich doświadczeń. Ile razy na chwilę jakaś grafika przykuła Twoją uwagę i sprawiła, że przeczytałeś np. nagłówek i zdecydowałeś się scrollować dalej? No właśnie… 

Aby użytkownik dalej chciał podjąć działania związane z tekstem, musisz go do tego przekonać. Dlatego dobrze opracowany nagłówek, dopasowany rodzaj komunikatu, a także jego przejrzystość – będą kluczowe w całym procesie pisania postów na Facebooku.

  • Zainteresowanie przekuj w zaangażowanie

Spróbuj zaangażować potencjalnych odbiorców. Możesz w tym celu wykorzystać kilka metod, które powinny faktycznie wpłynąć na użytkowników:

  • Przestrzeń – pamiętaj, że na Facebooku użytkownicy widzą tylko 5 linijek tekstu. Spróbuj tak zagospodarować to miejsce, aby doprowadziło to do kliknięcia przycisku “Czytaj więcej” lub wejścia w link, który zamieszczasz.
  • Stwórz środowisko – niech użytkownicy poczują, że na Twoim fanpage’u można wymieniać się ciekawymi spostrzeżeniami. Stwórz środowisko, które będzie sprzyjało obiegowi wymiany myśli przez odbiorców. Zachęci to ich do udostępniania, komentowania i reakcji.
  • CTA – wezwania do działania są jednymi z najistotniejszych elementów, które angażują odbiorców. Nie muszą one oznaczać odwoływania się do Twojej działalności w Internecie (“Zapisz się do newslettera już teraz”), ale możesz zastosować również odnośniki do świata rzeczywistego np. “Zapisz się na jazdę próbną nowym modelem samochodu”. Dowolność w tym aspekcie jest ogromna, liczy się tylko, abyś wzywał użytkowników do faktycznego działania.
  • Regularność i wartość treści

Są to najbardziej oczywiste i najczęstsze rady, ale nie oznacza to, że bezwartościowe. Regularność publikacji niesie za sobą szereg korzyści, jak chociażby wyrobienie nawyków wśród Twoich odbiorców. Nie należy z niej rezygnować. Natomiast wartość merytoryczna wpisów, jest również bardzo istotna. Tylko w ten sposób możesz znaleźć naprawdę zaangażowane audytorium.

Podsumowanie

Pisanie postów na Facebooku chociaż wydaje się łatwym zadaniem – w rzeczywistości wcale takie nie jest. Prowadzenie własnego fanpage’a jest przede wszystkim czasochłonnym zajęciem i nie wystarczy poświęcić na to działanie np. 5 minut dziennie. W swoją stronę trzeba włożyć naprawdę wiele wysiłku i uważać na wszystkie swoje działania, przede wszystkim z tego względu, że Internet nigdy nie zapomina.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *