Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Marketing konwersacyjny w promocji firmy


Marketing konwersacyjny w promocji firmy



5 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W związku z ogromną konkurencją konieczne jest budowanie relacji z użytkownikami, dowiedzenie się jakie mają potrzeby i spełnienie ich. Celem nowoczesnego marketingu jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Co to jest marketing konwersacyjny?

Marketing konwersacyjny (ang. conversational commerce lub conversational marketing) to wszelkiego rodzaju działania, które skupiają się na stworzeniu kontaktu z użytkownikami, czego rezultatem będzie sprzedaż produktów lub usług. Naszym zadaniem jest przeprowadzenie skutecznej rozmowy internetowej np. za pomocą chatu w celu osiągnięcia konwersji. Mamy do pomocy różne kanały dotarcia do klientów. Ważne, że możemy się kontaktować z kilkoma użytkownikami w tym samym momencie, dlatego niezbędne będzie wprowadzenie do obsługi pewnej automatyzacji.

Narzędzia stosowane w marketingu konwersacyjnym

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej w marketingu konwersacyjnym konieczna jest automatyzacja systemów komunikacji. Możemy skorzystać z różnych narzędzi m.in. chatbotów, chatboxów, komunikatorów typu WhatsApp lub Messenger, sms-ów, e-maili, live chatów, rozmowy wideo lub transmisji na żywo. W związku z tym, że użytkownicy wymagają natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytania trzeba się zastanowić, które narzędzia do komunikacji wybierzemy. Nie można zdecydować się na wszystko, bo później będziemy mieć problem z bieżącą obsługą wielu kanałów. Decydując się na konkretne systemy nie można zapomnieć, że powinny one być kompatybilne ze sobą i zachowywać ciągłość korespondencji. Dobrze, gdy klient może wrócić do rozmowy, żeby ją kontynuować lub jeszcze raz zapoznać się z jej treścią.

Przeczytaj również  Reklama dla dewelopera [Wskazówki]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Marketing konwersacyjny w praktyce

Jeśli chcemy żeby komunikacja z naszą firmą była na wysokim poziomie samo umieszczenie na stronie wtyczki Messengera nie wystarczy. Konieczne jest odpowiednie zaplecze. Kontakt z naszymi pracownikami powinien być możliwy cały czas bez względu na porę dnia i dzień tygodnia. Odpowiedź musi być natychmiastowa, nikt nie będzie czekać pół godziny tylko wyjdzie z naszej strony i poszuka odpowiedzi u konkurencji i tam dokona zakupu. To często wiąże się z przeprowadzaniem naraz kilku rozmów, a do tego najlepiej nadają się różnego rodzaju boty. Automaty prowadzą naraz kilka rozmów i co najważniejsze udzielają odpowiedzi nawet w nocy. Oczywiście nie są wstanie odpowiedzieć na wszystkie pytania, jednakże poradzą sobie z najczęściej zadawanymi. Ważne, żeby zdania były naturalne, krótkie i wyczerpujące. Warto wykorzystać odpowiedni system CRM do zbierania najważniejszych danych. To skróci czas oczekiwania na odpowiedź, bo możemy wcześniej przygotować się na różne warianty pytań. Ważna jest też ciągłość rozmowy, o której pisaliśmy już wcześniej. Klient nie musi drugi raz wyjaśniać problemu, a to znacznie skraca i upraszcza proces komunikacji.

Przeczytaj również  Sposoby na zdobywanie zleceń dla firmy

Korzyści marketingu konwersacyjnego

Marketing konwersacyjny pozytywnie wpływa na tworzenie relacji z klientami i na wizerunek brandu. Dzięki niemu zapewnimy lepszą jakość obsługi, wprowadzimy wygodną i szybką formę komunikacji z użytkownikami, a także poznamy ich potrzeby. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że zadowolony klient z pewnością do nas wróci, a może również poleci nasze usługi znajomym.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing konwersacyjny czym jest i jak go wykorzystać?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *