VD » Blog » Marketing » Marketing dla hoteli

Marketing dla hoteli

26 października 2021 (aktualizacja: 26 października 2021) 6-8 min. czytania
reklama hoteli pozycjonowanie.jpg
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W przypadku branży hotelarskiej kampanie marketingowe powinny być prowadzone wielotorowo. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w tym obszarze, należy rozpocząć od siebie – świadczenia wysokiej jakości usług. Nawet najlepsza kampania reklamowa, nic nie zdziała jeśli na miejscu w hotelu okaże się, że po prostu nasi goście są niezadowoleni z pobytu.

Filary marketingu dla hoteli

Poza wspomnianą już wysoką jakością usług, można wyróżnić trzy podstawowe filary marketingu dla hoteli:

  • szkolenia
  • działania wizerunkowe
  • reklama w Internecie

Szkolenia załogi

Wydaje się, że to oczywiste. Jednak należy o tym wspomnieć. Personel powinien pracować w sposób efektywny, a obsługa klienta nie powinna mieć żadnych “usterek”. Kto chociaż trochę podróżuję, doskonale zdaje sobie sprawę, że nie wszędzie można to uznać za pewnik.

Aby przeanalizować ogólnego działanie hotelu, warto zainteresować się audytem pracy recepcji i działu sprzedaży, a następnie do uzyskanych wyników audytu wprowadzić odpowiednią strategię działania.

Ankiety Gości

Twoim głównym źródłem informacji powinny być również opinie Twoich gości hotelowych. Osoby, które spędziły już swój pobyt w Twoim hotelu możesz poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej jakości Twoich usług.

Tego typu ankietę decyduj się na wysłanie drogą mailową na kilka godzin po wymeldowaniu. Jest to korzystne z dwóch względów:

  • czas gości – należy go szanować. Nie wciskaj ankiety podczas wymeldowania, goście mogą po prostu nie mieć na to czasu. Co więcej, w przypadku takiej ankiety, w pewnym sensie traci ona anonimowość i może być po prostu mniej dokładna.
  • wsparcie marketingu – wysłanie wiadomości z ankietą przypomni o Twojej firmie gościom. Masz szansę również podziękować za pobyt i podtrzymać kontakt.

Działania wizerunkowe

Gdy nasze usługi osiągną odpowiedni poziom jakości, możemy rozpocząć proces promowania naszego hotelu. Na początku będzie to polegało w dużej mierze na wizerunku. 

W dzisiejszych czasach praktycznie każda działalność powinna odcisnąć swoje piętno w mediach społecznościowych. Założenie profilu lub strony na Facebooku, LinkedInie, czy Instagramie powinny uwzględniać aktualne informację, a także wzbogacać identyfikację wizualną firmy. Jednocześnie należy pamiętać o odpowiedniej staranności naszych działań.

Treści nie powinny się duplikować, a być urozmaiceniem. Każde medium społecznościowe, rządzi się trochę innymi prawami, a żeby odpowiednio z nich korzystać, należy po prostu je zrozumieć:

  • Tym sposobem, na Instagramie zamieszczać możemy dużo zdjęć dotyczących naszej lokalizacji, hotelu, przedstawiać wizualnie działania jakie prowadzimy. 
  • Facebook jako najbardziej popularny, powinien zawierać już trochę więcej tekstu, a mniej zdjęć. 
  • Natomiast w LinkedInie mamy możliwość przedstawiać się z dużo bardziej profesjonalnej strony i nie będzie to odebrane jako zabieg niewłaściwy.

Marketing internetowy dla hoteli

Wiemy już, że w przypadku hoteli należy prowadzić nasze działania marketingowe kompleksowo. W Internecie możemy znaleźć naprawdę bardzo dużo narzędzi, które pomogą nam w promocji naszego hotelu. Do najbardziej skutecznych i popularnych należy zaliczyć:

  • Google Ads – np. w celu wyświetlenia się naszego hotelu, gdy użytkownicy użyją hasła wyszukiwawczego “hotel + miejscowość”. 
  • Pozycjonowanie – w tym przypadku jest to narzędzie bardziej perspektywiczne. Kampanie Google Ads działają tylko w okresie płatności za tę usługę. Natomiast usługa pozycjonowania jest strategią ciągłą i długofalową. Warto zwrócić na to uwagę przy wybieraniu najlepszego narzędzia dla nas.
  • Google Hotel Ads – funkcjonowała jako odrębna usługa do 2018 roku. Dzisiaj jest narzędziem zintegrowanym z wyszukiwarką Google. Reklamy pokazywane są zarówno w wynikach organicznych, mapach oraz wizytówkach Google. Istotne jest również to, że są w pełni responsywne, dzięki czemu nie ma znaczenia, czy użytkownik korzysta z wyszukiwarki na urządzeniu mobilnym, czy stacjonarnym.

Podsumowanie

W przypadku branży hotelarskiej działania marketingowe należy rozpocząć od podszewki. Rozpoczęcie promocji, bez zadbania o odpowiednią jakość usług po prostu nie mają sensu. Wykorzystanie dostępnych na rynku narzędzi znacząco może poprawić nie tylko nasz wizerunek, ale także po prostu zwiększy zainteresowanie gości. Należy pamiętać, że wymienione narzędzia nie są jedynymi, ale zdecydowanie warto od nich zacząć działalność marketingową hoteli.

Możliwość komentowania została wyłączona.