Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Wykorzystywanie języka korzyści w sprzedaży internetowej


Wykorzystywanie języka korzyści w sprzedaży internetowej



12 maja 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Branża e-commerce stale się rozwija, dlatego musimy zawalczyć o miejsce naszej strony w internecie. Jeśli nie będziemy działać konkurencja zostawi nas daleko w tyle. Musimy śledzić nowe trendy i potrzeby klientów, konieczne jest prowadzenie nowatorskich i nowoczesnych rozwiązań. Chcąc poprawić komunikację z użytkownikami warto wykorzystywać język korzyści. Właśnie tym zagadnieniem się dzisiaj zajmiemy. Sprawdźmy co to jest i jak go zastosować w naszym biznesie?

Czym jest język korzyści?

Język korzyści to inaczej mówiąc taki sposób zaprezentowania rzeczy, usług, artykułów, aby uwydatnić ich dobre strony. Skupiamy się na mocnych stronach, benefitach dla kupującego. Odbiorca ma dostrzec realny zysk z kupienia danego artykułu lub usługi. To świetna technika sprzedażowa, która różni się tym od typowych opisów, że przede wszystkim koncentruje się na właściwościach, parametrach produktu i tym czego potrzebuje klient. Nasz produkt ma za zadanie zaspokoić potrzeby klienta. Język korzyści niekiedy może być uznany za manipulację, jednakże ostatecznie ułatwia użytkownikowi poznać artykuł.

Różnica między właściwością a zaletą artykułu

Niezwykle często tworząc opisy artykułów mylimy je z ich zaletami, a to przecież nie jest to samo. Nie wystarczy wypisać samych cech, nawet pozytywnych, jeśli odbiorca nie dowie się do czego mu się to przyda. Nasz produkt jest jednym z wielu, dlaczego on jest wyjątkowy? Musisz napisać, że to ostatni krzyk mody, będzie idealny na wyprawę w góry, przyda się podczas upałów itd. Użytkownik musi znaleźć korzyść dla siebie z zakupu tego przedmiotu. Ważne, żebyśmy pisali prawdę, bo użytkownik nie będzie zadowolony z zakupu.

Przeczytaj również  Aplikacje dla e-commerce - Social Gifting

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W jaki sposób używać języka korzyści?

Bardzo często klienci nie są do końca przekonani, czy dany produkt spełnia ich oczekiwania. Twoim zadaniem jest za pomocą rozmowy, czatu, telefonu czy maila przekonać ich, że dany produkt jest im potrzebny. Musisz być specjalistą w swojej dziedzinie, nie może być tak, że użytkownik wie więcej o produkcie od ciebie, bo na pewno nie skorzysta z twoich usług. Odpowiedź musi być rzetelna, zgodna z prawdą i zrozumiała. Klient nie przyzna się, że nic nie zrozumiał, tylko poszuka odpowiedzi gdzie indziej.

Docelowa grupa odbiorców

Tworząc opisy produktów zawierające język korzyści musisz znać swoich klientów. Innym językiem będziesz pisał do osób młodych i w podeszłym wieku, inaczej do grona specjalistów i laików w danej dziedzinie. Weź pod uwagę wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, wykonywany zawód, posiadanie dzieci itd. Wszystko, co może mieć dla ciebie znaczenie.

Wpływ na emocje

Język, jakim się posługujemy ma wpływ na samopoczucie klienta, a to z kolei przerzuca się na zmysły. Musimy zaprezentować artykuły w taki sposób, żeby klient uznał je za wyjątkowe, oryginalne, z wyższej półki. W momencie, gdy konsument dokona zakupu ma się poczuć szczęśliwy, zaspokojony i dumny.

Język korzyści w praktyce

Tworząc opisy konieczne jest stosowanie zdań prostych i zrozumiałych dostosowanych do grupy odbiorców. Warto zadbać o właściwą strukturę wypowiedzi, możemy kluczowe elementy wypunktować, a na zakończenie podsumować najważniejsze cechy. Nie wolno przesadzać z językiem korzyść, bo może to przynieść efekt odwrotny. Nie pisz ogólnikami, bo nic z tego nie wynika, ale też nie rozdrabniaj się, bo nikt nie będzie zainteresowany zapoznaniem się z długim opisem.

Przeczytaj również  Pozycjonowanie w Google Moja Firma

Zalety wykorzystywania języka korzyści w sprzedaży internetowej

Język korzyści ma wiele zalet, które mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności sprzedaży w e-commerce. Jedną z głównych korzyści jest zwrócenie uwagi klienta na konkretne korzyści, jakie może osiągnąć poprzez zakup danego produktu. Dzięki temu klient łatwiej może zidentyfikować, jak produkt może zaspokoić jego potrzeby i dlaczego warto go zakupić.

Wyróżnij się spośród konkurencji

Język korzyści pozwala również wyróżnić się spośród konkurencji. Poprzez skoncentrowanie się na korzyściach produktu dla klienta, możemy pokazać, dlaczego nasza oferta jest lepsza od innych. To może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i skłonić je do wyboru właśnie naszej firmy.

Personalizacja komunikacji z klientem

Wykorzystywanie języka korzyści pozwala także na bardziej personalizowaną komunikację z klientem. Dzięki zrozumieniu potrzeb i preferencji klientów możemy dostosować nasze komunikaty tak, aby były bardziej skuteczne i przekonywujące. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia lojalności klientów i częstszego powrotu do naszego sklepu.

Skuteczność w zachęcaniu do zakupu

Język korzyści jest niezwykle skutecznym narzędziem w zachęcaniu klientów do zakupu. Poprzez pokazanie konkretnych korzyści, jakie mogą uzyskać, możemy budować większe zaufanie i motywację do dokonania transakcji. To może przekładać się na zwiększenie sprzedaży i generowanie większych zysków dla naszej firmy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak wykorzystać język korzyści na stronie internetowej / sklepie?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *